Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvordan det er om hele systemet er ute (da høres det ut som en styreenhet for min del), men når systemet er operativt og enkelte sensorer ikke reagerer vil man høre en summelyd på hver enkelt sensor om du legger øret inntil. Det skal også holde å ta på dem, da du vil kjenne en liten "vibrasjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en sensor er gåen så slår hele systemet ut. Kan sammenligne det med gammel juletre belysning, der slukker alt vist du dra ut en pære. Sensorene er likevel operastive i en slags nødmodus som gjør at du kan finne ut hvilken som er gåen, men du vil ikke få noe deteksjon på skjerm når du rygger inntil eller kjører inntil en vegg. Som Saltkjelen skriver så kan du legge øret inntil alle sensorene etter du har trykket på P knappen og lytte til pulserende lyd, den som er stille er gåen.

Kan så klart også være styreboksen også, men det er heller mer normalt at en sensor tar kveld. Selv har jeg tidligere hatt PDC failure, men alle sensorene virket, fikk lånt meg en annen styreboks, men var samme feil og da var det brudd i en ledning på bak fangeren ikke selve ledningsnett til sensorene, men i skjøten mellom fanger og karosseri.

De eneste sensorene du klarer å bytte uten å demontere fangerne er de to i midten foran, da an du ta ut nyrene og stikke hånda nedi og dra den/de ut. Litt kommlete, men det går. (selv gjort dette)

Systemet trenger heller ikke å resettes på noe vis når du har byttet sensor/er eller styreboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to defekte sensorer på min bil (skyldes lakkerer) og dette hadde ingen innvirkning på de øvrige seks sensorene. Når det gjelder de midtre sensorene i fronten avhenger nok dette av om bilen har elektronisk styrte spjeld i fronten. Har bilen dette kommer man ikke til sensorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vist en eller to er gåen har det ingen innvirkning på resten sånn sett, men systemet fungerer ikke altså man får opp PDC failure og varseltrekant i speedo, men når du rygger inntil en vegg så skjer det ingenting på skjermen, man bare ser bilen uten noe hindring foran og bak. Slik er det ihvertfall på min bil. Skiftet en sensor foran her i sommer. Alle tikket uten om en. Og da fikk jeg ingen pipe lyd eller farger på skjermen når jeg rygget inntil en vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som det er det dekselet som er roten til ulyden min.. Hva gjorde du for å fikse det? Dekselet mitt henger jo, men jeg kan bevege det og er "løst". Kan ikke se jeg får festa det bedre enn hva det er nå?

Hei!

For min del var det bare en tilfeldighet at jeg tok å dunka litt forsiktig på dette dekselet, og lyden forsvant umiddelbart. Frontruten har vært skiftet, og det kan kansje være noe i forbindelse med dette at dekselet har vært litt ute av stilling kansje. ;)

Kan desverre ikke hjelpe med selve innfestingen av dette dekselet. :)

Håper du får fikset det, da sånne lyder ødlegger hele kjøreopplevelsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det nok forskjellig. Mulig det kan ha noe med bilens utstyrsnivå ettersom de seks øvrige sensorene både avga lyd og bilde.

Ja det er mulig, for da min sensor foran tok kvelden så slo den ut hele systemet som en julelys lenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Skulle hjem fra jobb i sted, og opplevde plutselig at iDriven lagde et skikkelig pip før den restarta seg selv.. Funket etterpå. Kan kulden ha noe med dette gjøre? Eller er det noe annet som ligger bak?

Googlet, men fant ikke noe som omhandlet den pipe-lyden før den restarta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig og låse bilen med en nøkkel mens den andre nøkkelen står i bilen? Tenker sånn nå som det blir kaldt og jeg skal hjem fra jobb om morran, at jeg starter opp bilen kvarter før, også låser bilen og går inn igjen, funker det eller går det dårlig?

En annen ting, jeg har adaptive kjørelys med fjernlysassistent osv på min bil, og når jeg skrur på tåkelyset, så flytter lyset seg til venstre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig og låse bilen med en nøkkel mens den andre nøkkelen står i bilen? Tenker sånn nå som det blir kaldt og jeg skal hjem fra jobb om morran, at jeg starter opp bilen kvarter før, også låser bilen og går inn igjen, funker det eller går det dårlig?

funker fint det :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mulig å starte bilen uten nøkkel rett etter at du har startet den med nøkkel (så lenge du har snartknapp, noe du har på en 09-modell).

"oppskrift":

1.)Put key fob in key slot.
2.)Apply pressure to brake pedal.
3.)Push start/stop button to start car.

4.)Now, turn off your car by pushing the start/stop button.
5.)Take the key out.
6.)Apply pressure to brakes.
7.)Push start/stop button to turn the engine back on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger man å kjøpe for å få en automatisk start av bilen, uten å ha nøkkelen i nøkkel hullet? Jeg har start knapp, men må ha i nøkkelen i nøkkel hullet.

Hvilke del trengs å kjøpe?

Og hvilke kode må inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sliter med dårlig park sensor, men litt anderledes hos meg....

Det ble lakkert ny del på front fanger(klarlakk) ved park sensor, da noen hadde utført dårlig jobb(tidligere), nå piper samme park sensor bare bilen ser revers på girspaka :-(

Dårlig lakkerings jobb.... Forbanna folk!

Må nok snakke med dem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...