Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Et BMW-verksted tar en titt på bilen din, krabber under og snuser på et par deksler og sier "OK, nå er den sjekket", så resetter de meldingen også blør du fort et par tusenlapper for det.

Hadde aldri i verden giddet å gjøre dette, så lenge bilen blir fulgt opp på EU-kontroll og BMWs ordinære serviceintervaller.

Hvordan resetter jeg denne da? :P

Bilen blei jo EU godkjent for en månedsia så alt er jo i skjønneste orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan resetter jeg denne da? :P

Bilen blei jo EU godkjent for en månedsia så alt er jo i skjønneste orden.

For dere med start/stopp knapp: Da trykker du på knappen uten å ha foten på bremsen. Lysene i dash vil komme på og du kan utføre de samme tingene.

1) Sett tenningen i posisjon II, dvs hakket før bilen starter

2) Sett visning av kjørecomputervisning til blank, dvs ikke gjennomsnittshastighet eller tilsvarende. Skal være blankt 

3. Trykk og hold inne knappen for å nullstille trippteller (ca 20 sek) eller til en trekant vises og forsvinner. Serviceindikator bilde vises .

4. Velg den serviceindikator du ønsker å tilbakestille ved å trykke på tripptellerknappen gjentatte ganger. 

5) Trykk og hold inne tripptellerknappen når du har den valgte indikator. Hold inne i 10-15 sekunder - eller til RESET vises. 

6) Slipp knappen, trykk inn igjen og hold i 5 - 10 sekunder for å bekrefte tilbakestilling. (Dersom RESET forsvinner før du rekker å utføre dette steget, så er det bare å begynne på nytt fra steg 3)

7) Skru av tenningen eller vent noen sekunder.

Skru på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har montert basskasse i reservehjulsbrønnen E-61? isåfall får man kjøpt en kraftig subb med innebygget forsterker som man kan skli nedi og hente signal fra høyt kablene til subbene under setene? Pro logic stereo.....

http://www.bimmers.no/index.php?/topic/769532-Tony-sitt-prosjekt:-E61-525d

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående det med stat. vehicle inspection så er det bare å velge schedule new date?

den skal fungere som ett alternativ til Eu kontroll. eller MOT som de kaller det over dammen:)

Ja som nevnt over :)

Hver gang jeg har bilen min inne til eu så har verksteds folka aldri resatt den (som de egentlig skal gjøre) Der har jeg måtte selv resatt til neste dato for eu kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som nevnt over :)

Hver gang jeg har bilen min inne til eu så har verksteds folka aldri resatt den (som de egentlig skal gjøre) Der har jeg måtte selv resatt til neste dato for eu kontroll.

På EU hos Møller(har en god venn som jobber der, så jeg lot dem ta EU'n) så ble ikke den resatt. Jeg fikk ikke resatt den selv i CIC'n. Kunne velge annen måned, men den gikk bare tilbake til der den sto. Fant ut at jeg måtte gjøre det i instrumentene, og der kan man resette alt man vil. Holdt inne den odo knappen i noen sek så servicemenyen kom opp. Husker ikke om tenningen må være i av, første eller andre hakk for at det skal fungere. 

Jeg satte E60'n på oljeskift og bytte av reim pluss "grundig service" hos Bavaria. Ingen av de var nullstilt når jeg fikk bilen tilbake, så jeg måtte nullstille selv, men fungerte helt greit selv. Ikke noe hokus pokus, men burde stått i instruksjonsboka mener nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På EU hos Møller(har en god venn som jobber der, så jeg lot dem ta EU'n) så ble ikke den resatt. Jeg fikk ikke resatt den selv i CIC'n. Kunne velge annen måned, men den gikk bare tilbake til der den sto. Fant ut at jeg måtte gjøre det i instrumentene, og der kan man resette alt man vil. Holdt inne den odo knappen i noen sek så servicemenyen kom opp. Husker ikke om tenningen må være i av, første eller andre hakk for at det skal fungere. 

Jeg satte E60'n på oljeskift og bytte av reim pluss "grundig service" hos Bavaria. Ingen av de var nullstilt når jeg fikk bilen tilbake, så jeg måtte nullstille selv, men fungerte helt greit selv. Ikke noe hokus pokus, men burde stått i instruksjonsboka mener nå jeg. 

Står info. om hvordan man resetter via trippteller lenger oppe på denne siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...