Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Meget fornøyd med E61'n på snøføre! Er en litt bratt bakke fra leiligheten jeg må komme opp for å komme ut på veien, kjørte rett opp (12-14cm) uten problemer idag. Antispinnen er faktisk overraskende bra.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Er enig i dette.. "alle" har sagt at BMW er dårlig på vinterføre, men hittil er jeg meget fornøyd! Null problem med å komme opp bakker etc.

Siden jeg ikke vandt med biler med teknisk utstyr, så lurer jeg på forskjellen på DSC og DTC, hva er best og når skal det brukes? (Sikkert et helt talentløst spørsmål, men men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø dybde, er vell kanskje 3 meters stigning på ei lengde på 10 meter, Så er ikke lang men får ingen verdens sats så begynner rett i bakken om du skjønner :P hadde klart en lengre bakke liksom, klatra seg fint opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjærringa sa at webastoen ikke varma idag, sto på i ca 1 time. Vifta blåste, men bare kaldluft. Tips? Har diesel på tanken ja :P

Ta diagnose, den sier hva som er feil. Men ofte brennkammer som kokser og må til slutt byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :)

Når du trykker en gang på knappen så tillater bakhjulene 10% spinn før antispinnen kobles til. Denne funksjonen er svært nyttig vist du kjører på en ubrøytet vei der man lett kan sette seg fast på flat mark. Bruker selv denne når det er ekstremt snøvær. Holder du den inne i noen sek. så kobler du ut hele systemet som gjør at du kan leke deg litt med ræven og hjelper deg opp en bakke vist du må ha litt fart opp, sliter du opp en bakke så er antispinnen så og si nesten utbrukelig, da mister man jo bare mer fart.

Ja endel folk sier BMW er dårlig på vinteren, selv synets jeg tvert i mot. Nå må også alle huske på det at det har faktisk Veldig mye og si hvilke dekk man også kjører med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå det helt av vet jeg om, for å si det sånn :P

Bra forklaring, takk for deeet! ;) Dekk har nok mye og si ja, er første året med piggdekk i år, hakka dekk. Virker som gode dekk, hittil :) 225 rundt da, men virker helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø dybde, er vell kanskje 3 meters stigning på ei lengde på 10 meter, Så er ikke lang men får ingen verdens sats så begynner rett i bakken om du skjønner :P hadde klart en lengre bakke liksom, klatra seg fint opp :-)

det er jo knall bra. Har ikke fått testet selv enda på min bil og glattkjøring egenskapene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå det helt av vet jeg om, for å si det sånn :P

Bra forklaring, takk for deeet! ;) Dekk har nok mye og si ja, er første året med piggdekk i år, hakka dekk. Virker som gode dekk, hittil :) 225 rundt da, men virker helt topp!

Da må du huske på å ikke slå av antispinnen når det ikke er veldig glatt, da ryker fort piggene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama var ute å kjørte ista, fikk feilmelding: bilde av girspaka på displayet i speedo. Men rakk ikke å ta bilde/lese om feilmeldinga før den forsvant. Finner den ikke i Idrive.

lite girolje?
Bilen har gått 110k. Tenkte jeg skulle ha den på girkasseflussing snart uansett. Kjenner ikke rykking i kassa. 

Noen som har peiling på hva den feilmelinga kan bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første vinter med førerkort og E60'n hehe. Har kjørt noen mil på vinterføre til nå. 

Det er en lang og bratt bakke som er 1 km lang før jeg kommer til skolen. Omtrent de fleste bilene som står der og spinner eiere som mener at bmw er elendig på vinterføre :) Audi, VW, pegueot og sånt. 

Jeg var vel en av de få som kom meg opp den bakken på fredag når det var omtrent speilblank is. Jeg måtte stoppe fordi alle andre sto fast og det var kø der. Når jeg gikk ut så hadde jeg problemer med å gå på isen, uten å skli nedover. Men E60'n kom seg pent opp og forbi alle andre. 

Jeg kjører piggfritt, noe jeg synes virker bra(har ikke så mye erfaring). 

Mesteparten av det som avgjør om bilen ligger i grøfta eller ikke er kunnskap. Derfor jeg har vært på glattkjøringsdagen 4 ganger på åpen dag for å leke :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2010model E60N 520d som jeg har lyst til å bytte alle pærene fra halogen til LED men er litt usikker på hvilke pærer jeg trenger for at alt skal fungere og hvor jeg eventuelt kan kjøpe dem fra.

det er snakk om lysen:

inne i bilen

bak i bilen

i dørene.

skiltlysene bak

blinklysene på siden

og eventuelt lysene i ringene på hovedlyktene

Jeg vet ikke om dette er noe noen her eventuelt kan hjelpe meg med.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2010model E60N 520d som jeg har lyst til å bytte alle pærene fra halogen til LED men er litt usikker på hvilke pærer jeg trenger for at alt skal fungere og hvor jeg eventuelt kan kjøpe dem fra.

det er snakk om lysen:

inne i bilen

bak i bilen

i dørene.

skiltlysene bak

blinklysene på siden

og eventuelt lysene i ringene på hovedlyktene

Jeg vet ikke om dette er noe noen her eventuelt kan hjelpe meg med.

Takk

Kjøp her: EBAY <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...