Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kobla ut ibs sensor i min 05 525d e61 da den lagde mye problemer for meg.

Jeg hadde sønnak superline 95amp syre batteri tidligere som og var registrert på bilen.

Problemen mine forsvant men har begynt og komme til bake ett par ting nå som det er blitt minus grader,

Fikk opp rødt varsel her en kveld jeg kjørte at battery not beeing charged.

Jeg stoppa og starta igjen uten noe tegn på dårlig strøm,

Kjørte videre og såg ikke noe mer til det.

I dag morges starta jeg bilen i 3 minus, og skulle la den stå og varme seg, når jeg kom ut 15 min senere var bilen stoppet og jeg prøvde og starte men alt dødt.

Så vidt det var liv i instrument panel,

Lot bilen stå noen timer mens jeg skaffet nytt batteri.

Når jeg kom hjem igjen så starta den men hørte at det var litt lite strøm?

Jeg bytta alikevell, tilett nytt bosch super silver 100a syre batteri, vedlikeholdsfritt,

Fikk testa det på butikken og det var bra,

Så nå starter og går den fint, og håper det holder seg, jeg skal på fjellet i helga og det er meldt nedi minus 18 grader.

En ting til.

Er vell ikke noe behov og kjøre til bavaria og registrere batteri bytte til 100 amp når jeg kjører uten ibs sensor, (forbanna dritt sensor foresten)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan jeg tar av dørsida forran? denne har løsna i ene hjørnet og få den ikke til og sitte orntlig. sikkert han som har lagt solfilm som ikke har fått den ontrlig på plass, så tenkte jeg skulle ta den av og få satt den orntlig på og samtidig sjekke om alle klipsene er hele

Den er skrudd mot A-stolpen. Skruen sitter bak en liten propp. Ellers er resten av dørtrekket klipset.

Det er også en torx skrue bak Airbag "skilte" , stikk et lyster jern og vipp dekselet ut. Husk at du MÅ koble av batteriet FØR du plugger ut airbag kontakten (den må av siden det er veldig korte ledninger, vist du skal sitte trekket på bakken) ellers får du feilmelding på airbag når du plugger til igjen og vri tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, naturligvis. Den glemte jeg i farta. Det er ikke nødvendig å plugge ut kontakten til airbagen. Den kan du skru løs fra dørtrekket og skru den til døren med samme skrue som er bak airbagmerket.

På min så er airbagen festet til selve døren ikke til trekket, så når jeg tok av mine trekk tok jeg bare ut kontakten. Syns det var litt kommlete å skru ut hele boksen samtidig som jeg måtte holde trekket i luften. Men det får no folk bare se selv hva som er enklest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåken so har en ide om kvifor min e61 530d ikkje klare å halde driftstemp på meir en 65c, og på tomgang og bakker 75c med en utetemp på -5c. Har nettopp byttet begge termostatene, webastoen er utkoblet grunnet gåen sirkulasjonspumpe men kan de ha so mykje å sei? dieselbiler ha no ikkje varmer før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåken so har en ide om kvifor min e61 530d ikkje klare å halde driftstemp på meir en 65c, og på tomgang og bakker 75c med en utetemp på -5c. Har nettopp byttet begge termostatene, webastoen er utkoblet grunnet gåen sirkulasjonspumpe men kan de ha so mykje å sei? dieselbiler ha no ikkje varmer før.

Det må være feil med en av termostatene.

Ellers så har du en annen termostat, den ligger i varmeveksler til olje. Men det må sjekkes med etk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en torx skrue bak Airbag "skilte" , stikk et lyster jern og vipp dekselet ut. Husk at du MÅ koble av batteriet FØR du plugger ut airbag kontakten (den må av siden det er veldig korte ledninger, vist du skal sitte trekket på bakken) ellers får du feilmelding på airbag når du plugger til igjen og vri tenning.

jeg tror ikke jeg har airbag i dørene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min så er airbagen festet til selve døren ikke til trekket, så når jeg tok av mine trekk tok jeg bare ut kontakten. Syns det var litt kommlete å skru ut hele boksen samtidig som jeg måtte holde trekket i luften. Men det får no folk bare se selv hva som er enklest.

Hvis airbagen din var festet i døren, hvorfor i alle dager måtte du ta ut kontakten? Jeg synes det høres merkelig at din er festet i døren, når samtlige E60/E61 jeg har vært borti har den festet i dørtrekket med fire skruer. Den femte skruen (som sitter bak airbag-merket) går igjennom airbagen og da blir den festet i døren også, men som kjent. Det er denne skruen som må løsnes først og dermed sitter airbagen kun festet i dørtrekket.

DSC07040.jpg

jeg tror ikke jeg har airbag i dørene

Ingen E60/E61 har blitt levert uten airbag i framdørene. Airbag i bakdørene er derimot ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...