Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått problemer med sentralåsen på fjærnkontollen i dag. Ingen ting funker, hverken opp-/ igjenlåsing. Har opplevd i det siste at den har krevd at holder nøkkel i retning bilen og begrenset avstand. Er det mottaker som ligger i øvre del av bakluken som har tatt kvelden? Evt noe som lar seg ordne selv dette ved kjøp av ny enhet?

Noen som vet evt pris og varenr?

Gjelder 05 mod 525dat E61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva slags olje 525 dat skal ha? Er det 0w30 den skal ha? Trenger svar kjappt!

beste er vel den som alltid har vert der, ellers så kan du høre med BMW hvilken de anbefaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva slags olje 525 dat skal ha? Er det 0w30 den skal ha? Trenger svar kjappt!

beste er vel den som alltid har vert der, ellers så kan du høre med BMW hvilken de anbefaler

Ja, men jeg vet ikke hva som har vært der. Bilen sier at den trenger 1 liter olje NÅ, vet du om den skal ha Castrol 0w30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva slags olje 525 dat skal ha? Er det 0w30 den skal ha? Trenger svar kjappt!

beste er vel den som alltid har vert der, ellers så kan du høre med BMW hvilken de anbefaler

Ja, men jeg vet ikke hva som har vært der. Bilen sier at den trenger 1 liter olje NÅ, vet du om den skal ha Castrol 0w30?

vet desverre ikke hvilken du skal ha på den motoren, må vel være noen andre her som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)..

har to spm. her: 1

Noen som vet hvordan jeg får av dekselet til bryterene til vindu & speil på sjåførsiden?? tør ikke å ødlegge noe.

2.

Når jeg svinger mens bilen står i ro eller for eks. rygger inn på en parkeringsplass der en ratter litt hører jeg at der knirker i forstillingen( til tider litt høyt) noen som aner hva det kan være??

har skjekka servo olje og beholderen er ganske full.

BMW E60 520IA 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)..

har to spm. her: 1

Noen som vet hvordan jeg får av dekselet til bryterene til vindu & speil på sjåførsiden?? tør ikke å ødlegge noe.

2.

Når jeg svinger mens bilen står i ro eller for eks. rygger inn på en parkeringsplass der en ratter litt hører jeg at der knirker i forstillingen( til tider litt høyt) noen som aner hva det kan være??

har skjekka servo olje og beholderen er ganske full.

BMW E60 520IA 04

Knirking eller "gnure"-lyd, hadde vi også.

Der ble det bytte av tannstang. Det samme på en tjenestebil Peugot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)..

har to spm. her: 1

Noen som vet hvordan jeg får av dekselet til bryterene til vindu & speil på sjåførsiden?? tør ikke å ødlegge noe.

2.

Når jeg svinger mens bilen står i ro eller for eks. rygger inn på en parkeringsplass der en ratter litt hører jeg at der knirker i forstillingen( til tider litt høyt) noen som aner hva det kan være??

har skjekka servo olje og beholderen er ganske full.

BMW E60 520IA 04

Knirking eller "gnure"-lyd, hadde vi også.

Der ble det bytte av tannstang. Det samme på en tjenestebil Peugot

Okei, er det noe dyr reparasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått problemer med sentralåsen på fjærnkontollen i dag. Ingen ting funker, hverken opp-/ igjenlåsing. Har opplevd i det siste at den har krevd at holder nøkkel i retning bilen og begrenset avstand. Er det mottaker som ligger i øvre del av bakluken som har tatt kvelden? Evt noe som lar seg ordne selv dette ved kjøp av ny enhet?

Noen som vet evt pris og varenr?

Gjelder 05 mod 525dat E61

Har byttet antenneforsterker som ligger i bakluken, men uten noe positivt resultat.. :( Åpnet den gamle som så der, og så at kretskortet hadde fått fuktskader. Så da lurer jeg på hva som kan være problemet? Må evt nøkler kodes opp igjen?

Eller må jeg bare krype til korset å sette bilen på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette på senkesett på min 530D 04mod, e60. Kun fjærene som skal byttes på dei originale demperene. 45/35.

DET eg lurer på, er om det er vanskelig/uvanlig å skifte på e60? Det er ein mekaniker eg kjenner som skal gjere det for meg, men han har ikkje vert mykje borti BMW før.

Er jo så mye elektronikk som pungteringsvarsler og anti-krengings system, og det var det han var redd for å røre (han fryktet feilmeldinger osv i ettertid) Berører ein dette ved skifting av fjærer? Noe som må omprogrammeres etter bytting av fjærer?

Setter stor pris på svar, da jobben skal utføres idag.. ! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til problemer med at hornet henger seg opp periodevis? Har sett etter under airbag, men ingen åpenbare feil der, hvordan virker hornbryter? Noen overkommelig måte å fikse problemet?

Fjernet sikringen nå, men har sett noen fingre de siste dagene :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått problemer med sentralåsen på fjærnkontollen i dag. Ingen ting funker, hverken opp-/ igjenlåsing. Har opplevd i det siste at den har krevd at holder nøkkel i retning bilen og begrenset avstand. Er det mottaker som ligger i øvre del av bakluken som har tatt kvelden? Evt noe som lar seg ordne selv dette ved kjøp av ny enhet?

Noen som vet evt pris og varenr?

Gjelder 05 mod 525dat E61

Har byttet antenneforsterker som ligger i bakluken, men uten noe positivt resultat.. :( Åpnet den gamle som så der, og så at kretskortet hadde fått fuktskader. Så da lurer jeg på hva som kan være problemet? Må evt nøkler kodes opp igjen?

Eller må jeg bare krype til korset å sette bilen på verksted?

Da har jeg vært på Strandveien Auto i Tr.heim idag. Å der fikk jeg en litt dårlig nyhet, ledningsbrudd en plass på vei bak i bilen. Dem mente jeg burde skifte hele ledningsnettet bak. ca 35.000 :(

Jeg spurte da selvfølgelig om ikke dette dekkes på 5 år garanti, og fikk da til svar at bilen var import så da gjaldt ikke garanti.

Er dette tilfelle? Er det riktig at man ikke har samme rettigheter på garanti når bilen import?

Dem sa også noe om at det mulig gikk an å få dekket noe hvis bilen var importert igjennom en BMW-forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det dessverre. Du er ikke like godt dekket med en importbil som med en norsk en. Men noe pleier de allikevel å ta på "goodwill". Men synes det er rett og slett latterlig å foreslå å bytte hele ledningsnettet. Den løsningen blir for lett synes eg. Så lenge alle låser funker med nøkkelen er det jo svært begrenset hva som kan være galt og en med middels peiling bør kunne feilsøke seg frem til et evnt brudd. Fant de ut at det var brudd ved en diagnosetest? Eller bare noe de antok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det dessverre. Du er ikke like godt dekket med en importbil som med en norsk en. Men noe pleier de allikevel å ta på "goodwill". Men synes det er rett og slett latterlig å foreslå å bytte hele ledningsnettet. Den løsningen blir for lett synes eg. Så lenge alle låser funker med nøkkelen er det jo svært begrenset hva som kan være galt og en med middels peiling bør kunne feilsøke seg frem til et evnt brudd. Fant de ut at det var brudd ved en diagnosetest? Eller bare noe de antok?

Skal ikke påstå hva dem har gjort annet en kommet med et forslag på ledningsbytte. Han sa at det var mulig å evt legg opp en ny ledning bak, men kunne ikke garantere for at evt flere ledninger var på tur til å ryke. Ja "goodwill" er ordet ja. Men virker ikke som dem var så interessert i det nei..

Når jeg først var på verksted, så nevnte jeg at dem også kunne se på knirk/knaking i rattet.

Men når jeg kom for å hente bilen så var den fortsatt ikke kommet inn på verkstedet, og jeg fikk beskjed om at dem skulle ta dem med det samme. (satte meg ned med en kaffe) Fulgte med når bilen ble kjørt ut igjen og den var "ferdig". Når jeg da kom i skranken for å hente den fikk jeg beskjed om at dem ikke hørte noen knaking og at dem ikke hadde tid til å se på det. Måtte evt komme tilbake en annen dag.. JIPPI så enkelt for meg som kjører firmabil på jobb, og bor 5 mil unna verkstedet, som også er 1,5 mil unna jobben. Bruker jo som sagt ikke noen form for ekstratid på å hente og lever bil. Skuffende service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...