530dieselpower Skrevet Mars 9, 2014 Share Skrevet Mars 9, 2014 Hei. Har problemer med at PDC ikke fungerer i det hele tatt. kjøpte bilen i oktober/november og da virket det greit utenom en sensor framme og en bak som var defekt, men så plutselig forsvant alle sensorer fra display og PDC lampa på knappen blinker og jeg får opp PDC failure i skjermen. Det hender i blandt at PDC funksjonen kommer tilbake et øyeblikk men forsvinner igjen, tok diagnose og mener det stod ett eller annet med wiring og pdc controll unit. noen som har samme eller har hatt problemer med PDC på E60? Er forøvrig ny her inne og dette er min første Bmw e60 530d Manuell og 280 software må vel lage en tråd til den Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 Hei. Har problemer med at PDC ikke fungerer i det hele tatt. kjøpte bilen i oktober/november og da virket det greit utenom en sensor framme og en bak som var defekt, men så plutselig forsvant alle sensorer fra display og PDC lampa på knappen blinker og jeg får opp PDC failure i skjermen. Det hender i blandt at PDC funksjonen kommer tilbake et øyeblikk men forsvinner igjen, tok diagnose og mener det stod ett eller annet med wiring og pdc controll unit. noen som har samme eller har hatt problemer med PDC på E60? Er forøvrig ny her inne og dette er min første Bmw e60 530d Manuell og 280 software må vel lage en tråd til den Mvh Hei og velkommen til Bimmers.no. Ser ut som en flott bil du har Ang. PDC problemet ditt virker det som ett ledningsbrudd. Bak er det kjent at det kan bli brudd over tid (har selv hatt det og samme symptoner som deg) ved kollisjonsbjelken er det en skjøt fra unitledningsnett til ledningsnetter ut til fangeren. Så jeg ville begynt å lente der først. Er alt strøkent så prøv og bytt ut styre enheten. Trenger ingen koding eller resetting ved skifte. Dette er selvfølgelig bakrunn for at du har sjekket alle sensorene at de virker når det virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530dieselpower Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 takk skal du ha, da skal jeg få den på bukk i dag å få sjekket ledningene bak, når du sier det med brudd så kan det kanskje stemme, for det kom og gikk igjen da jeg makka med og rygge på en humpete vei. mvh Jann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 takk skal du ha, da skal jeg få den på bukk i dag å få sjekket ledningene bak, når du sier det med brudd så kan det kanskje stemme, for det kom og gikk igjen da jeg makka med og rygge på en humpete vei. mvh Jann Ja når du sier det slik så ville jeg sjekket der først. Vær forsiktig når du drar av fangeren så du ikke ryker ledningene. På min var det ikke brudd i ledningsnettet til sensorene (eget ledningsnett), men det som går i fra skjøten bak fangeren og inn til kontrollmodulen. Det var noe herk å sjekke siden alt er tapen sammen og smeltet i hop Så bare ta ut hele ledningen å begynn å dra tapen til hele strekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Hei! Er i dag lykkelig eier av en 05 E61 525 dat. har en plan om å få på plass M sport fangere og skjørt på denne nå i vår. men jeg har litt lyst til å evt gå for en M5 frontfanger da jeg synes denne ser bedre ut. men jeg sliter litt med å finne ut hva som evt blir utfordringen ved montering. har søkt endel men ikke funnet noen helt konkret forklaring på hva som evt må gjøres kontra å slenge på Msport fronten. Er det noen som har gjort dette eller vet sikkert hva som evt må byttes for å få den til å passe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 M5-fanger er bredere, så enten må skjermene også byttes, eller så må fangeren/fester modifiseres litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 ok, takk for svar, noen som vet hvor mye dette er snakk om? og om det er andre ting som man må ta hensyn til? har sette flere M5 fronter mot standard skjermer så tydligvis er det flere som har gjort det,å det ser jo heller ikke ut som det er voldsomt mye bredere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Den er rundt èn centimeter bredere per side enn standard. Med litt dyktig tilpassing kan man få det til, men det vil aldri bli helt riktig langs skjermen ettersom M5 fangeren har en annen vinkel mot skjermene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Et alternativ er naturligvis en uoriginal M5-fanger beregnet på en standardbil, men om det er så mye bedre kan nok diskuteres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 det er kansje ikke passformen mot skjermer som bekymrer meg mest, jeg hadde E46 M3 front på min E34 så den skal jeg nok løse, men jeg tenker mer på hvilke andre ting må jeg bytte, fester, innerskjermer, søleplater etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Innerskjermene du har kan du bruke. Det er verre med venstre luftkanal, da spylervæskebeholderen er lokalisert der. Denne kjølekanalen må isåfall modifiseres kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 oki, men ellers skal det meste gå an å bruke, kansje ikke så ille jobb dette da. noen som evt har erfaring med de uorginale M5 frontene som skal passe "rett på" ? hvis det viser seg å være ok greier så kan jo det være ennå enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 De passer ikke rett på. Jeg har uoriginalt på min foran. Bare dritt. Pdc følere passer ikke. Og den ligger ikke rett mot skjermene heller. Original koster. Men det ser bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M_stian Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 noen her som har vært borti at høytalerne begynner å skurre å til slutt kutter hvis du spiller høy lyd over tid? ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litjhaug Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 Itj spæll så høkt da vettø Heimsbakk.... ///M_stian reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå