Clevion Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Prøver og nullstille service due i bilen min, og har fulgt steps som står rundt om på diverse BMW forumer, derav sett i nøkkel, trykk start uten og holde bremsen for og starte motor, nullstille trip, holde inne trip for å få opp menyen, deretter får jeg opp oransje varseltrekant, så rød service med dobbel "S" eller noe, også holder jeg inne så kommer oransje varseltrekanten opp igjen, jeg får ikke noe spørsmål om å resette? Noen som vet hva jeg gjør feil? Kommer opp service overdue vær gang jeg starter bilen, begynner og bli irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Prøver og nullstille service due i bilen min, og har fulgt steps som står rundt om på diverse BMW forumer, derav sett i nøkkel, trykk start uten og holde bremsen for og starte motor, nullstille trip, holde inne trip for å få opp menyen, deretter får jeg opp oransje varseltrekant, så rød service med dobbel "S" eller noe, også holder jeg inne så kommer oransje varseltrekanten opp igjen, jeg får ikke noe spørsmål om å resette? Noen som vet hva jeg gjør feil? Kommer opp service overdue vær gang jeg starter bilen, begynner og bli irriterende. Du skal ikke starte motor. 1) Sett tenningen i posisjon II, dvs hakket før bilen starter. Til dere som har start/stopp knapp: Da trykker du på knappen uten å ha foten på bremsen. Lysene i dash vil komme på og du kan utføre de samme tingene. 2) Sett visning av kjørecomputervisning til blank, dvs ikke gjennomsnittshastighet eller tilsvarende. Skal være blankt. 3) Trykk og hold inne knappen for å nullstille trippteller (ca 20 sek) eller til en trekant vises og forsvinner. Serviceindikator bilde vises nå i skjermen. 4) Velg den serviceindikator du ønsker å tilbakestille ved å trykke på tripptellerknappen gjentatte ganger. Dette ser ut til å følge den samme rekkefølge som i iDrive menyen. (Eksempelvis Kjøretøy sjekk, bremsebelegg, eksos etc. 5) Trykk og hold inne tripptellerknappen når du har den valgte indikator. Hold inne i 10-15 sekunder - eller til RESET vises. 6) Slipp knappen, trykk inn igjen og hold i 5 - 10 sekunder for å bekrefte tilbakestilling. (Dersom RESET forsvinner før du rekker å utføre dette steget, så er det bare å begynne på nytt fra steg 3) 7) Skru av tenningen eller vent noen sekunder. 8. Done. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Hvorfor ikke? Gummilistene til BMW tåler ikke silikon. De tørker ut, begynner å lage gnisse/knirke lyder og på lengre sikt tar de skade av det. Viss du har brukt noe med silikon på de, anbefales det å bruke silikonfjerner og smøre de opp med BMW's egen gummifornyer som er laget for dette. Trodde BMW hadde grønn kjølevæske jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Du skal ikke starte motor. 1) Sett tenningen i posisjon II, dvs hakket før bilen starter. Til dere som har start/stopp knapp: Da trykker du på knappen uten å ha foten på bremsen. Lysene i dash vil komme på og du kan utføre de samme tingene. 2) Sett visning av kjørecomputervisning til blank, dvs ikke gjennomsnittshastighet eller tilsvarende. Skal være blankt. 3) Trykk og hold inne knappen for å nullstille trippteller (ca 20 sek) eller til en trekant vises og forsvinner. Serviceindikator bilde vises nå i skjermen. 4) Velg den serviceindikator du ønsker å tilbakestille ved å trykke på tripptellerknappen gjentatte ganger. Dette ser ut til å følge den samme rekkefølge som i iDrive menyen. (Eksempelvis Kjøretøy sjekk, bremsebelegg, eksos etc. 5) Trykk og hold inne tripptellerknappen når du har den valgte indikator. Hold inne i 10-15 sekunder - eller til RESET vises. 6) Slipp knappen, trykk inn igjen og hold i 5 - 10 sekunder for å bekrefte tilbakestilling. (Dersom RESET forsvinner før du rekker å utføre dette steget, så er det bare å begynne på nytt fra steg 3) 7) Skru av tenningen eller vent noen sekunder. 8. Done. Har gjort dette, men når jeg kommer til service inspection som er rød, så holder jeg inne knappen, men jeg får ikke opp noe "RESET?", jeg får bare opp det oransje varseltrekanttegnet. Holder jeg knappen lenger etter varseltrekanten kommer jeg tilbake til service inspection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Har gjort dette, men når jeg kommer til service inspection som er rød, så holder jeg inne knappen, men jeg får ikke opp noe "RESET?", jeg får bare opp det oransje varseltrekanttegnet. Holder jeg knappen lenger etter varseltrekanten kommer jeg tilbake til service inspection Skal du reesette bremseklossene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Skal du reesette bremseklossene? Nei, den årlige vehicle inspection. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Nei, den årlige vehicle inspection. Den resetter du i idrive. Skriver inn ny dato for check så ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 heisann har nå satt på sommerdekka på bilen, ble da et par dimm breiere bak, så disse går nå i locari innerskjermene, syns innerskjermene bygger veldig ut i fra skjermen, så ved og ta denne bort ville ikke problemet vært der. hva har andre gjort for noe for og unngå dette? bilen er jo noe senket, men jeg vet ikke hvor mye den er senket. mulig jeg må beskjære inneskjermene noe, har ikke lyst og få ødelagt dekka heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Den resetter du i idrive. Skriver inn ny dato for check så ok. Når jeg går inn på i vehicle information, og under faults så ligger den der, har to valgmuligheter der inne, og de er begge "grå", så får ikke trykka på de. Eller gjør jeg det inni der alle de andre service intervallene står? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Når jeg går inn på i vehicle information, og under faults så ligger den der, har to valgmuligheter der inne, og de er begge "grå", så får ikke trykka på de. Eller gjør jeg det inni der alle de andre service intervallene står? Du gjør det der som alle serviceintervallene står, olje, bremser osv. Bla ned til vehicle inspection trykk ned hjulet så skal du få opp dato så skriver du inn ny dato for neste sjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Du gjør det der som alle serviceintervallene står, olje, bremser osv. Bla ned til vehicle inspection trykk ned hjulet så skal du få opp dato så skriver du inn ny dato for neste sjekk. Var ute og sjekka nå, og føler meg en smule flau over at jeg ikke har gått inn der og sjekka Takk, du redda dagen, eller kvelden! Har sitti og banna, sverta og irritert meg over at jeg ikke fikk noe til gjennom speedometeret, også var det så enkelt som og dytte året et hakk fram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Var ute og sjekka nå, og føler meg en smule flau over at jeg ikke har gått inn der og sjekka Takk, du redda dagen, eller kvelden! Har sitti og banna, sverta og irritert meg over at jeg ikke fikk noe til gjennom speedometeret, også var det så enkelt som og dytte året et hakk fram Hehe sånn går det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530dieselpower Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Takker for svar ang lysa en ting til.skal fjerne swirl flapsene og vet det er 2 ulike dimensjoner på pluggene. Er det noen måte og finne ut hvilken dim jeg må kjøpe uten og demontere og måle innsatsene til flapsa? Er en pre lci bil om det er der skilnaden er. Vil helst ikke demontere før jeg skal bytte da dette er dagligbilen og er avhengi av den. ingen som har fjernet flapsa på e60ene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 ingen som har fjernet flapsa på e60ene sine? søkt mye rundt på samme spørsmål. vanskelig å finne konkret svar. men sånn som eg har funnet ut har e60 etter 2005 33mm (den "nye" type swirl flaps, og de før 22mm. noen som kan bekrefte det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 De som bestiller av oss får riktig dim til sin bil, garantert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå