Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

hei. er det noen som vet om man får justert høyden på HUD?? Er da vel ingen under 50år som sitter så rett opp og ned å så høyt i setet som du må for og få sett HUD på E61?? hadde vært greit og fått den høyere opp i frontruten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vert borti en E61 med forskjellig høyde bak? Er ca 3,5-4cm høydeforskjell venstre\høyre bakskjerm, man ser at bilen er skeiv.

Har en mistanke om luftbelgen, men tenkte jeg skulle sjekke om noen har vert borti dette?

Kompressor starter og går, så tror den er i orden. Er vel en luftfordelingsblokk også her i systemet. Kan vel også være den?

Vil det komme opp noen feilmelding på slike feil?

Har sjekket luftfilteret til kompressor,slanger inn\ut av kompressor og slanger inn\ut av fordelingsblokk. Alt dette ser bra ut. Har heller ingen feilkoder i displayet, men kom opp feilkode på Leveling system når jeg koblet ifra fordelingsblokken..

Men skal man ikke kunne manipulere systemet med å koble fra nivå sensorene og manuelt simulere høyden? Kompressor skal vel starte ved nøkkel i posisjon 2?

Endret av slperformance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vet ikke om jeg skriver på riktig sted, men har lett en del i denne tråden og på forumet uten å finne svar.

Har en 2005 E61 525d (som jeg er veldig fornøyd med!) hvor jeg mistenker at den automatiske justeringen av frontlyktene har sviktet (de går ikke ned/opp ved start, og lyser nesten rett ned).

På sedanen forstår jeg at det er en sensor på fremre fjæring som pleier å bli ødelagt. Er det det samme på Touring? Ettersom det er nivåregulering burde det jo ha noe med den å gjøre, men den fungerer som normalt. Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vert borti en E61 med forskjellig høyde bak? Er ca 3,5-4cm høydeforskjell venstre\høyre bakskjerm, man ser at bilen er skeiv.

Har en mistanke om luftbelgen, men tenkte jeg skulle sjekke om noen har vert borti dette?

Kompressor starter og går, så tror den er i orden. Er vel en luftfordelingsblokk også her i systemet. Kan vel også være den?

Vil det komme opp noen feilmelding på slike feil?

Har sjekket luftfilteret til kompressor,slanger inn\ut av kompressor og slanger inn\ut av fordelingsblokk. Alt dette ser bra ut. Har heller ingen feilkoder i displayet, men kom opp feilkode på Leveling system når jeg koblet ifra fordelingsblokken..

Men skal man ikke kunne manipulere systemet med å koble fra nivå sensorene og manuelt simulere høyden? Kompressor skal vel starte ved nøkkel i posisjon 2?

Samma sak med min å det var sensoren på ene bære armen bak som hadde lagt på røret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er det mye jobb å bytte selv, evt. kostbar reparasjon?

Nei var ikke store jobben å bytte. Det mest slitsomme var å ta av hjulet :P

Husser ikke hvor mye den kosta men jeg trudde prisen skulle være værre enn den var husser jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei var ikke store jobben å bytte. Det mest slitsomme var å ta av hjulet :P

Husser ikke hvor mye den kosta men jeg trudde prisen skulle være værre enn den var husser jeg :P

Flott! Får prøve meg frem, eller vente til en liten utenlandstur i sommer  :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å drifta litt igår, å hadde en JÆVLIG uflaks.................. Traff med bakfelgen/dekket i en fortauskant og nå står hele felgen skreivt utover, Hva kan ha blitt ødelagt? evt kostnader?

Vis du har gjort som meg, så har du totalbøyd hele bakstillinga di. Jeg gjorde det samme med min bil, bare at jeg ikke sladda, men sklei i ca 40 km/h i en fortauskant, knuste felgen og bøyde den, endte med at hele bakstillinga blei bøyd, da selve bakstillingsramma, armer, generelt hva som er bak der. Vis du tar det på forsikringa, så få de som skrur på bilen din til å bestille eller få tak i en brukt bakramme, disse har leveringstid på alt fra 14 dager til et halvt år, etter 3 måneder med venting på min "nye" ramme, fikk Bilia tak i en brukt en. Med mindre du tar det selv.

Hør med Clevion, han gjorde det samme.

Hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var den eneste jeg kom på som hadde akkurat det samme, Clevion.

Vi må jo dele kunnskap

Ikke sant. Greit at noen har gjort, så kan etterkommere få tips til hva som bør gjøres, f.eks med leveringstia på den fordømte ramma :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...