Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har litt småproblemer med elektrisk bakluke på e61 som kan virke litt treg og trasig til tider, noen tips på hva som bør gjøres for å eventuelt få den til å gå lettere?

Var i kontakt med hartge ang motortuning og de nevnte at de ikke tuner biler som har gått mere enn 100 000 km, noen som har noen formening om dette, lurt eller ikke lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 523i 2005 modell har gått over 140.000, nå er det vel på tide å bytte giroljer og kjølevæske.

Har bestilt Red Line MTL til girkasse, grønn kjølevæske fra BilXtra (G48) har jeg stående. Høres dette fornuftig ut?

Har ikke kommet fram til hvilken olje jeg skal hive på differensialen enda. Noen tips til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i en tråd på baatplassen.no (http://baatplassen.no/i/topic/110035-vedlikehold-av-automatkasse/page-2) at det sterkt anbefales å bytte olje på automat-kassa. Bilen det gjelder en en E60 2006 520. Noen som har noen å anbefale i Kristiansandsområdet til å gjøre dette? Noen som har erfaring om ca pris?

flushing av kassa er ganske viktig ja. husk å bytt bunnpanne og filter med det samme også. koster vell rundt 6-7k. de fleste bmw verksted gjør sikkert dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i en tråd på baatplassen.no (http://baatplassen.no/i/topic/110035-vedlikehold-av-automatkasse/page-2) at det sterkt anbefales å bytte olje på automat-kassa. Bilen det gjelder en en E60 2006 520. Noen som har noen å anbefale i Kristiansandsområdet til å gjøre dette? Noen som har erfaring om ca pris?

hør med sørlandet bilverksted, ligger i samme bygg som mekonomen og vi har filter/bånnpanne på lager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...