Haukefer Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 flushing av kassa er ganske viktig ja. husk å bytt bunnpanne og filter med det samme også. koster vell rundt 6-7k. de fleste bmw verksted gjør sikkert dette Utenom Bavaria :) ringte dem ifjor da jeg sku flushe kassen, dem hadde ikke utstyr til det... Latterlig..Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Sulland i Trondheim hadde heller ikke maskin til flushing når jeg spurte de i mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 God kveld, jeg har kjøpt GS bildeler sitt bremse kit til hele bilen. Monterte bremsene på mandag, uten å tenke noe over hvilke vei de freste sporene skulle gå. Dette dukket opp i hodet i dag. Så har googlet en del no, og ser at det e veldig omdiskutert dette temaet. Min konklusjon er at de ventilerings skovlene i mellom bremse skiven avgjør kas vei de skal på? altså vist de er formet som skovler, skal tuppen av skovlene peke bakover. vist de er rette er det samme kas vei? altså utvendige frese spor har ikke noe å si? vanskelig å forklare noen som har peiling? har klart å gjøre meg sykt usikker ilustasjons bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Utifra hva jeg har lest så er tegningen din motsatt av anbefalt monteringsmåte. Grunnen var at med slissene andre veien kan "kaste" ut skitt når de roterer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Utifra hva jeg har lest så er tegningen din motsatt av anbefalt monteringsmåte. Grunnen var at med slissene andre veien kan "kaste" ut skitt når de roterer. har lest det og, men har også lest at hoved funksjonen er at de skal forhindre at klossene blir "glassert" og dermed max friksjon hele tiden. nå er mine ventiasjons "skovler" inni skiven rette. så de er jo et fett kossen de står, de freste sporene mine er montert sånn at tuppen av sporet treffet klossen først. lest litt mer no, og virker som det bare er "skovlene" inni som avgjør kas retning de skal monteres. med andre ord har ikke de freste sporene noen ting å si. og siden mine "skovler" er rette så kan jeg velge kas vei de skal være etter utsende. kan høres riktig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Hadde min E61 på service i dag og det ble listet opp en del feil og mangler på understell. Et stag forran, to bak, ei kule osv. I tillegg har jeg nyilg byttet et av stagene, bremseskiver nettopp er byttet for andre (!) gang samt at begge endeledd ble byttet for et års tid siden. Liker at ting er på stell og tar det fortløpende. Men, bilen er "kun" kjørt 135.000 km med normal bruk på standard dekkdimensjon og jeg synes det er tidlig at slike slitedeler gir seg. En og annen slenger er greit, men nå står det et stort raid for tur og det var jeg gjennom på E39 ved 180-240.000 km. Etter å ha kjørt E34 etterfulgt av E39 i en del år før denne så sitter jeg igjen med inntrykket av at de tåler mindre for hvert generasjon. Tolker dette som at kvaliteten går ned for å spare penger samt at de ønsker å få bilen inn på verksted for å håve inn der. Kjenner jeg blir litt forbannet egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Jeg skiftet ut det meste i forstillingen av stag og foringer, begge fram dempere og tårnlagrene på 125.000 km. Jeg tenkte at kjørestil, senking og store felger hadde mye av skylden, men mekanikeren påpekte at dette er deler som byttes oftere nå enn før. Han nevnte at aluminiumskomponentene i understellet tålte mindre enn de gamle av stål samt at elendige veier og saltingen påvirket mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Det er jo bare bambus. Det er kulene av stål og foringer av gummi som blir svekket, ikke selve staget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Jeg gjenfortalte noe jeg ble fikk høre av en Mercedes mekaniker for snart 5 år siden, så ordrett er det ikke. Selv synes jeg det virket logisk, men jeg har ikke selv gått over komponentene med en magnet for å bekrefte noe. Så vær snill å legg til litt godvilje, evt kom med noe konstruktivt selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Beklager, det var ikke ment personlig mot deg. Poenget jeg vil frem til er at stagene er av aluminium, men det som faktisk slites er kulen eller foringen som står i endene. Og det er stål eller gummi. Selve staget kunne like gjerne være lagt av bjørk bare man klarer å få det sterk nok, for å sette det litt på spissen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Vel, jeg er enig med dere begge. På min e61 måtte jeg skifte begge endeledd på ca 90000km. Da var de helt sprengt begge 2. Og bremseskiver med klosser ble skiftet på ca 80000km. Ellers ingenting. Jeg forventer at dempere holder til ca 200-250kkm slik som på e39. Ellers regner jeg med 120-160 kkm som et tidsrom for skifte av bærearmer og casterstag. Stabilisator stag med foringer antar jeg går før 100kkm. Foreløpig så har det vært det vanlige på min bil, ledningsbrudd, antenneforsterker og rust på bakluke. Ja og begge termostater, ingenting annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceikko Skrevet Juni 14, 2014 Share Skrevet Juni 14, 2014 Har kjørt 155000.e61 07 mod. Hadde den inne på full sjekk av understellet. Eneste som måtte byttes var indre og ytre styreledd på ene siden.ellers bare skiftet stabstag.kjøre på 19". Fornøyd.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Hei dete var jo en enorm tråd, så drister meg til å lage en ny post her Tenkte å kjøbe meg E60 525d, vurderer sterkt denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49114079&folderId=4557426 Er det noe man må være på vakt etter? Edit: Tenkte forresten å kjøpe M frontfanger, lakkere å sette på, men går dette gjennom EU eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Det går gjennom EU Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Monterte agr blendings ventil i dag, og oppdaget olje på vei inn i innsuget, vil det si turbo er på vei til å takke for seg? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå