Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det er mulig, men det er ikke mulig med originalt kamera/grensesnitt dessverre.

Jeg har selv liggende alt som skal til for å montere dette, men det som mye annet har bare ikke blitt.

Dette gjøres ved hjelp av en modul som legger bilde over det originale bildet når bilen blir satt i revers (når man normalt har PDC-bilde), så PDC-bildet flyttes slik at det står "oppover" på høyresiden (ved hjelp av koding) på skjermen slik at man får opp begge deler. Det finnes flere forskjellige måter å løse dette på, men den jeg har valgt gir meg "ryggelinjer" som svinger, noe de fleste andre ikke gjør.

Resulatet blir tilnærmet som originalt, men man får bl.a. ikke "ryggekamera"-menyen på venstresiden som man hadde fått på f.eks. 3-serie, X5 eller F-modellene.

Med CCC kan man få dette som originalutstyr, forutsatt at man også monterer ACM-modul.

Med NBT kan man få dette "originalt" på lik linje som nyere BMW-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet for å få satt på en fullt funskjonerende ryggekamera på min E60 525d 2009?

Jeg har montert det på min 525d 2005 modell. Ikke noe problem å montere, bare litt styr med trekking av ledning og plassering av modul. Slår seg automatisk over på fullskjerm (ccc) når jeg sitter den i revers, er med rygge linjer men desverre ikke svingbare som awt. Har ikke pdc så er veldig hendig og mangen som syntes det er "fancy" :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det å få rygge kamera på min bil? Og hvor lang tid vil det ta?

Og hva vil det koste om jeg oppgradere til NBT?

Jeg har allerede byttet ifra CCC til CIC.

Edit

Kanonbra at dere har startet noe slik, tommel opp ifra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som tar tid er å trekke ledninger til bakluken, er derfor mitt prosjekt ikke har blitt gjennomført. Muligens man kunne lagt til noe trådløst, slik at man kun trenger strøm, men da blir det enda mer dingser.

NBT koster vel rundt det samme som CIC virker det som, muligens hakket dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt irriterende hylelyd ved pådrag i min 530d 2004. Har akkurat byttet pakningen mellom turbo og røret til intercooler, uten at det hjalp.

Er jo uten tvil relatert til turbo/turbotrykk, men klarer bare ikke få plassert lyden skikkelig. Noen med tanker rundt dette? Er ganske skjærende lyd som kommer, og kommer stort sett bare helt fra bunnen, og litt opp. Merker vel best til lyden nå bilen er kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...