Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Skal det lønne seg med import så må bilen være under 3 år og eid av et firma. Da får du igjen momsen (19%) på det du betaler for bilen. Sjekker du tyske bilsder så må det stå "mwst ausweisbar" i annonsen (autoscout24.de, mobile24.de).

Du må også beregne frakt som ligger på rundt 10000.- andre biler som eksempelvis en 2009 vil nok ikke svare seg annet enn at du finner bedre utstyrte modeller der til samme pris som ikke så bra utstyrte her. Dog har bruktbil markedet vært litt rart her siste tiden og flere biler har sunket mer enn de burde, så på noen biler kan du faktisk tape på å importere for tiden.

Momsen får du ikke tilbake om du kjøper av en privat. Skal du gjøre dette selv ffor å spare penger så er det flere feller å gå i så les deg opp. Du må sørge for eksportpapirer og tollskilt bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt høyt ut, så jeg ville ha sagt det var for dyrt, for å prøve å få det rimeligere.

Men m du ikke får det rimeligere, må du vel nesten ta det der hos dem, om du ikke vil velge noen andre.

 

Pruting er OK.

Han sa han kunne ordne noe rabatter, og på bare oljeservicen fikk han pressa ned en høvding, så det er nok håp på resten også. Har mest lyst til å ta service på merkeverksted også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader det deg å svare på spørsmålet? Mr Smart

Den frekke tonen der kan du legge fra deg med en gang. Min oppgave er å moderere og passe på at ting går riktig for seg i forumet, og jeg står derfor i min fulle rett til å påpeke feil når dette foreligger. Postingen din er åpenbart feil og hører ikke hjemme i denne tråden (eller denne delen av forumet for den saks skyld). Videre posting om kjøpshjelp i denne tråden blir slettet umiddelbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et noe dumt spørsmål, men i E60en min så er taklysene dårlige, altså jeg kan trykke opptil flere ganger uten at lyset tennes, men om det ikke tennes, vil den fortsatt gi strøm til "enheten"? Vis dette er tilfelle, tror jeg at har funnet strømtyp syndern i bilen min som har laget feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et noe dumt spørsmål....

Sålenge det ikke er lys, så trekkes det ikke strøm.

Uten noe som kan ta i mot strøm, kan det ikke brukes strøm.

Det "renner" ikke ut strøm av en skjøteledning.

Om jeg forstod deg rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge det ikke er lys, så trekkes det ikke strøm.

Uten noe som kan ta i mot strøm, kan det ikke brukes strøm.

Det "renner" ikke ut strøm av en skjøteledning.

Om jeg forstod deg rett.

 

Da får jeg fortsette og holde målinger på batteriet og se åssen det utvikler seg utover neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt lekasje på servo-olje, og veit om det er ein plass det er "typisk" for e60 520i? Visst det ikkje er ein kjempejobb så har eg ein kompis som kan fikse det, men er litt vanskelig å se kor lekasjen kommer fra...

 

Har ikkje heilt lyst å levere den på merkeverksted visst det er ein fillejobb, da studentøkonomien ikkje er den beste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, lurer på å kjøpe en e61 535d, gått rundt 150 000. Det er luftfjøring på den. Hvordan er det å senke denne? Går det med diagnoseutstyr? 

Så lurte jeg om det er verdt å chippe disse?

 

Har også lest om DPF, at mange fjærner dette. Er dette mye arbeid? Ellers noe annet jeg burde se på/vite om disse bilene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, lurer på å kjøpe en e61 535d, gått rundt 150 000. Det er luftfjøring på den. Hvordan er det å senke denne? Går det med diagnoseutstyr?

Så lurte jeg om det er verdt å chippe disse?

Har også lest om DPF, at mange fjærner dette. Er dette mye arbeid? Ellers noe annet jeg burde se på/vite om disse bilene? :)

Har en bekjent som selger 50mm H&R senkefjører, så senker du enten via stag eller via en pc bak :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er luftfjøring sa han (som i ekstrautstyr), så går vel utifra at det er samme som på mercedesene hvor det er belger rundt hele bilen og du kan velge for eks sport og komfort? For nivåregulering bak er vel standard på alle e61? Eller har jeg blitt feilinformert?

 

Noe måte å merke om DPF ikke er helt som det skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om det at det finnes noe ekstrautstyr som gjør at det er luft fremme og. Er nivåregulering bak (standard på E61) og vanlig fremme.

 

Bak kan reguleres med PC eventuelt tilpasset stag og vanlig senkesett fremme..

 

Noe annet vil være helt nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...