Larsrangoy Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Noen som har hatt lekasje på servo-olje, og veit om det er ein plass det er "typisk" for e60 520i? Visst det ikkje er ein kjempejobb så har eg ein kompis som kan fikse det, men er litt vanskelig å se kor lekasjen kommer fra... Har ikkje heilt lyst å levere den på merkeverksted visst det er ein fillejobb, da studentøkonomien ikkje er den beste min var akkurat på verksted å fiksa det samme. en slange på oljekjølern var hull i. ble byttet hele kjølern. kosta meg 3000 fiks ferdig med utstyr, feilsøking, olje og arbeid. ikke gernt det dette var på gs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerns Skrevet September 29, 2014 Share Skrevet September 29, 2014 Batteriet på e60n går helt flatt/ det er en 520i 04 Sjekket batteriet den er bra, dynamo er det heller ikke feil med, hva kan det være? Har xenon i tåkelys og led i alt annet i interiøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 29, 2014 Share Skrevet September 29, 2014 IBS-sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerns Skrevet September 29, 2014 Share Skrevet September 29, 2014 IBS-sensor? Har fjerna den også. Noen flere forslag? Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 29, 2014 Share Skrevet September 29, 2014 Hvor høy spenning har du på batteriet når bilen er skrudd av ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaws Skrevet September 30, 2014 Share Skrevet September 30, 2014 Dette bør du sjekke opp fort, fordi hvis det kommer vann ned i brønnen bak til reservehjul og batteri tar dette fort kvelden og det koster mange tusenlapper. Hadde en slik E61 inne i dag og gikk på 15000 i rep allerede. Er det vanskelig å skifte pakninger på takluken selv, kan det vere andre ting enn pakninger som gjer at det lekker? Pakningene rundt takluken ser heile og fine ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet September 30, 2014 Share Skrevet September 30, 2014 På vei hjem fra en lengre kjøretur nå, får warning om tyre puncture. Jeg kjører til side, og sjekker samtlige dekk nøye. Ingen punkteringer så vidt jeg kan se. Kjører så rolig til nærmeste bensinstasjon og sjekker lufttrykket, det ene bakdekket hadde 0.2 bar mindre enn det andre. Fylte opp, kjørte ny initialize i iDrive og kjørte videre. Hva kommer denne feilmeldingen av i utgangspunktet? Er det pga forskjellen i rulleomkretsen per side av bilen? Har ikke hatt så "ny" BMW, så dette er litt nytt for meg. Mange takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet September 30, 2014 Share Skrevet September 30, 2014 Måler vel omrektsen ja. Er ABS-sensoren som måler dette. Har fått samme feil en gang selv, men alle dekk var likt trykk i. Så det kan vel skje en gang i blandt at den gir utslag. Har ikke fått det igjen etter den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 30, 2014 Share Skrevet September 30, 2014 Ja, som nevnt over. Den gir utslag på så klart punktering og ujevnheter som hvis ett eller flere av dekkene har mindre luft enn hva du sist resatte systemet med. Systemet skal resettes hver gang en skifter hjul eller fyller luft, så "lagres trykket". Hvis man glemmer å resette når man skifter nå til vinterhjul så får man "punkture" melding etter en stunds kjøring, bare å resette Selv opplevd at den gir utslag helt uten videre også, men det er sånn som skjer av og til med elektroniske givere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpina1982 Skrevet September 30, 2014 Share Skrevet September 30, 2014 Er det vanskelig å skifte pakninger på takluken selv, kan det vere andre ting enn pakninger som gjer at det lekker? Pakningene rundt takluken ser heile og fine ut. Min lekker også for tiden..mest sannsynlig tett drenering på min..Handlet heldigvis bilen av en autorisert forhandler..Så de har lovet å ordne opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 sitter på gs sine sider og leiter etter deler så jeg kan få montert cic i min bil. leiter etter det dekselet/panelet som er nederst under radio/cd har funnet det på sida her hos gs: http://gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_51/51_4928 altså del nummer 15 der, på den linken. burde ikke denne ha flere delenummer alternativer? forskjellige farger og sånn? tror den som kommer opp der muligens er aluminium utgaven, og de jeg er på jakt etter skal være sølvfarga, regner med at de i alu er en god del dyrere. som om noen vet om alternative delenummere på disse ville jeg satt stor pris på hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 sitter på gs sine sider og leiter etter deler så jeg kan få montert cic i min bil. leiter etter det dekselet/panelet som er nederst under radio/cd har funnet det på sida her hos gs: http://gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_51/51_4928 altså del nummer 15 der, på den linken. burde ikke denne ha flere delenummer alternativer? forskjellige farger og sånn? tror den som kommer opp der muligens er aluminium utgaven, og de jeg er på jakt etter skal være sølvfarga, regner med at de i alu er en god del dyrere. som om noen vet om alternative delenummere på disse ville jeg satt stor pris på hjelp www.ebay.com .no .de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 www.ebay.com .no .de Og der mener du at de delenummerne jeg lurer på skal dukke opp automagisk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Linken din fungerer ikke, men om du bruker f.eks. RealOEM og leter deg frem via modell, så vil du nok finne det du leter etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Og der mener du at de delenummerne jeg lurer på skal dukke opp automagisk? nei! Delene du leiter etter. Deklser osv. som du nevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå