Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte fra Trondheim til Fredrikstad i dag. Etter en stopp tidlig i Østerdalen, nekta motoren å bli skikkelig varm. De strekene ved turtallmåleren stod midt mellom 4000 og 4500, altså på 1/3. Det blåste også bare smålunken luft fra varmeapperatet.

Av sannsynlige ting kan jeg tro lite kjølevæske, gåen termostat eller gåen egr.

Det pussige er at etter neste stopp ordna problemet seg av seg selv. Hadde da kjørt i godt over 1 time siden problemet oppstod.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte fra Trondheim til Fredrikstad i dag. Etter en stopp tidlig i Østerdalen, nekta motoren å bli skikkelig varm. De strekene ved turtallmåleren stod midt mellom 4000 og 4500, altså på 1/3. Det blåste også bare smålunken luft fra varmeapperatet.

Av sannsynlige ting kan jeg tro lite kjølevæske, gåen termostat eller gåen egr.

Det pussige er at etter neste stopp ordna problemet seg av seg selv. Hadde da kjørt i godt over 1 time siden problemet oppstod.

Noen tips?

Termostat eller dritt i termostaten siden det gikk vekk?

Billigste løsning er vel å bytte termostaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente:

Hvordan parklyspære skal jeg ha på min e60 :) noen som vet?

Det avhenger fortsatt av hvilken årsmodell det er og om du har xenonlys eller ikke..

 

  • Opp til og med 02/2007 uten xenon - fire 5w T10 pærer
  • Opp til og med 02/2007 med xenon - to pærer med spesialsokkel (63126929309)
  • Fra og med 03/2007 uten xenon - to pærer med spesialsokkel (63127187952)
  • Fra og med 03/2007 med xenon - to 35w H8 pærer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel folkens, maddamen punkterte bakdekket her om dagen. Huff, gikk heldigvis bra med felgene.

Her er hva jeg fikk se når jeg tok av felgene:

 

 

 

 

 

 

Kunne ikke forstå noen ting. Dekkene har ikke hvert borti noen ting i skjemene.Så dette

måtte være slitasje.

 

Fikk nylig denne i posten:                                 http://www.trackace.co.uk/

Så gikk i gang for å måle spissinga.

 

Foran 10 minutter toe out foran. Ikke så gale vel?

Bak 60 minuttter altså 1 grad toe out bak. WOW!! Målte 2 ganger for å være sikker.

 

 

 

Kan dette være grunnen til slitasje bak? Dette er gjort i løpet av 2 sommer halvår.

 

Dekk bak 285/25/20 

Dekk foran 235/30/20

 

Noen som vet hva spissinga orginalt skal være bak på disse bilene?

 

Bytta mine dekk i dag. Hadde ikke noe spesielle tegn på slitasje innerst. Var kanskje en liiiiten del mer slitt innerst på ene siden av bilen. Ikke nevneverdig..

Framdekka var samme..

 

Dette er 305/25-20 bak og 255/30-20 fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål angående lyktene på min e61 535d. Disse har blitt byttet til noe uorginale og di gamle lyktene er kastet av tidligere eier/verksted. Sitter nå med utstyrslista og prøver og finne ut hvilke lykter som skal være på bilen.

 

s522a - xenon light

s524a - adaptive headlights

 

Har samme utstyrskoder på min gamle 525d og den har automatisk langlys. Vil dette si at eg har automatiske langlys på 535d og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...