Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp oppgradert min gamle (og gode e39 523)med en -04 530 i m54 b30 sedan med 143t kmpå telleren har derfor noen sp. nøkkel fj. kontroll virke ikke..... hva heter den modulen som styrer dette og evt. hva anbefales sjekkes iht.det.Merker også litt vibrasjon ved pådrag/belastning ved rundt 40 km/t for så å bli borte (traversforing/hardykobling etc.)Håper med dette noen har noen innspill/erfaringer med denne fantastiske kjøremaskinen som kan utbedre slike irriterende småfeil.Svar mottas med stor takk.MVH. donald duck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte eksos manifoild er d da inkl i de 15000?, skal du bytte denne så kjøpe en fra ebay med støpt jærn, ellers sprekker den opp igjen etter tid.

Var faktisk på verkstedet igjen igår, nye 6700kr ut av lomma.

15.000 er inklusive alt fra org. BMW-verksted der, ja. Vil ha dette før jul, så blir neppe noe ebay tror jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å komme med info ang automat girolje, da det har vært noen spørsmål om dette tidligere.

 

Automatic transmission fluid for ZF transmission GA6HP19Z (6HP19) GA6HP26Z (6HP26) GA6HP32Z (6HP32)
Note:
The automatic transmission is supplied with lifetime lubrication. No oil change is required for the entire service life of this transmission.

If repairs have to be made to the gearbox or transmission oil cooler, use the approved lifetime oil.

Important:
Lifetime oil must not be mixed with or replaced by other ATF oils as this results in transmission malfunction.

 

Lifetime oil:

Trade name Shell M-1375.4
BMW part number 83 22 0 142 516
Container size 20 litres


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Den første dagen denne sesongen jeg skal ut  i sludd og slaps og har gledet meg lenge - så stopper viskerne på halv åtte! 4000 nye kroner kreditert fra bilkontoen...

Er det noen som har byttet viskermotoren (hele overføringen) på E61 før? Hører rykter om at det er mye jobb. Jeg takker veldig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en relativt "stor" jobb for noe som er så lite, men det er gjort på kort tid. Du må demontere alt av bakre plastikk, herunder pollenfilter, tårnstagene og motordekselet for å komme til den midtre skruen på dekselet i bakkant av motoren. Denne sitter også festet med to skruer i hver ytterkant. Festene til selver viskerene har en tendens til å irre seg fast i mekanismen, og må derfor presses av. Når du har fått av dette er det ganske plankekjøring for hva de neste stegene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en relativt "stor" jobb for noe som er så lite, men det er gjort på kort tid. Du må demontere alt av bakre plastikk, herunder pollenfilter, tårnstagene og motordekselet for å komme til den midtre skruen på dekselet i bakkant av motoren. Denne sitter også festet med to skruer i hver ytterkant. Festene til selver viskerene har en tendens til å irre seg fast i mekanismen, og må derfor presses av. Når du har fått av dette er det ganske plankekjøring for hva de neste stegene er.

Takk for svar! Er vel bare å brette opp ermene, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...