Otis Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Hørtes noe dyrt ut, selv i tyskland. Men det er vel manifold som koster tenker jeg. Alle disse delen er kurant å skifte selv, om man har skrudd litt før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donald duck Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Hei har nettopp oppgradert min gamle (og gode e39 523)med en -04 530 i m54 b30 sedan med 143t kmpå telleren har derfor noen sp. nøkkel fj. kontroll virke ikke..... hva heter den modulen som styrer dette og evt. hva anbefales sjekkes iht.det.Merker også litt vibrasjon ved pådrag/belastning ved rundt 40 km/t for så å bli borte (traversforing/hardykobling etc.)Håper med dette noen har noen innspill/erfaringer med denne fantastiske kjøremaskinen som kan utbedre slike irriterende småfeil.Svar mottas med stor takk.MVH. donald duck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 Skifte eksos manifoild er d da inkl i de 15000?, skal du bytte denne så kjøpe en fra ebay med støpt jærn, ellers sprekker den opp igjen etter tid. Var faktisk på verkstedet igjen igår, nye 6700kr ut av lomma. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinole Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 Skifte eksos manifoild er d da inkl i de 15000?, skal du bytte denne så kjøpe en fra ebay med støpt jærn, ellers sprekker den opp igjen etter tid. Var faktisk på verkstedet igjen igår, nye 6700kr ut av lomma. 15.000 er inklusive alt fra org. BMW-verksted der, ja. Vil ha dette før jul, så blir neppe noe ebay tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 Tenkte bare å komme med info ang automat girolje, da det har vært noen spørsmål om dette tidligere. Automatic transmission fluid for ZF transmission GA6HP19Z (6HP19) GA6HP26Z (6HP26) GA6HP32Z (6HP32)Note:The automatic transmission is supplied with lifetime lubrication. No oil change is required for the entire service life of this transmission. If repairs have to be made to the gearbox or transmission oil cooler, use the approved lifetime oil. Important:Lifetime oil must not be mixed with or replaced by other ATF oils as this results in transmission malfunction. Lifetime oil: Trade name Shell M-1375.4BMW part number 83 22 0 142 516Container size 20 litres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 Skal ta å bytte denne på min 525d 2005 idag:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 Den oljen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Desember 12, 2014 Share Skrevet Desember 12, 2014 (endret) Husker ikke hva den het, men hadde 16 til slutt som nr, bmw mente det var denne oljen som skulle på kassa. Har forøvrig bytta bunnpanna med ny olje, og bilen girer silkemykt Endret Desember 12, 2014 av badsha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Desember 12, 2014 Share Skrevet Desember 12, 2014 Husker ikke hva den het, men hadde 16 til slutt som nr, bmw mente det var denne oljen som skulle på kassa. Har forøvrig bytta bunnpanna med ny olje, og bilen girer silkemykt Var dette mye jobb? Skal gjøre dette selv neste helg badsha reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinole Skrevet Desember 12, 2014 Share Skrevet Desember 12, 2014 Hei igjen! Den første dagen denne sesongen jeg skal ut i sludd og slaps og har gledet meg lenge - så stopper viskerne på halv åtte! 4000 nye kroner kreditert fra bilkontoen... Er det noen som har byttet viskermotoren (hele overføringen) på E61 før? Hører rykter om at det er mye jobb. Jeg takker veldig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 12, 2014 Share Skrevet Desember 12, 2014 Ja, det er en relativt "stor" jobb for noe som er så lite, men det er gjort på kort tid. Du må demontere alt av bakre plastikk, herunder pollenfilter, tårnstagene og motordekselet for å komme til den midtre skruen på dekselet i bakkant av motoren. Denne sitter også festet med to skruer i hver ytterkant. Festene til selver viskerene har en tendens til å irre seg fast i mekanismen, og må derfor presses av. Når du har fått av dette er det ganske plankekjøring for hva de neste stegene er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinole Skrevet Desember 12, 2014 Share Skrevet Desember 12, 2014 Ja, det er en relativt "stor" jobb for noe som er så lite, men det er gjort på kort tid. Du må demontere alt av bakre plastikk, herunder pollenfilter, tårnstagene og motordekselet for å komme til den midtre skruen på dekselet i bakkant av motoren. Denne sitter også festet med to skruer i hver ytterkant. Festene til selver viskerene har en tendens til å irre seg fast i mekanismen, og må derfor presses av. Når du har fått av dette er det ganske plankekjøring for hva de neste stegene er. Takk for svar! Er vel bare å brette opp ermene, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2014 Share Skrevet Desember 12, 2014 En ganske enkel operasjon. All plastikk å pollenfilter er maks 15 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Desember 12, 2014 Share Skrevet Desember 12, 2014 Var dette mye jobb? Skal gjøre dette selv neste helg Egenlig ikke, men du skal vite hva du gjør, eller kan ting gå galt:) scoot reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Desember 12, 2014 Share Skrevet Desember 12, 2014 Høres bra ut. Jeg føler meg kompetent nok, har lest meg opp på forhånd. Må du demontere noe eksosoppheng eller noe slik som på 3serie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå