Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min har fusket ved varm motor de siste dagene på tomgang, og ved lav last.

Hadde den på måling hos ett uautorisert verksted og apparatet sa " mager blanding"

 

Tok den så til jæger og de forsket i en 4 timers periode.

Tilbakemeldingen var mager blanding og at alle dysene måtte byttes.

Da eg sa at to av de blei byttet for 1 år siden så måtte eg bare bytte de 4 andre.

 

Eg spurte om det ikkje gikk an å teste en og en på en eller annen måte, men nei, apparatet sa at alle måtte byttes..

Tilbudet var 17 000 ....

 

Virker noe tynn forklaring og eg hiver ikkje så mye penger ut av vinduet før dette er forsket mer på..

 

Eg spør derfor her inne om at hvis eg kobler fra en og en dyse, vil eg ikkje da eventuellt kunne finne ut hvilken som lager krøll for reguleringen ?

 

Noen andre osm har noen tips ut fra "mager blanding" alarmen og fusking ved varm motor ved lave belastinger.

 

Hvordan er det å bytte dyser selv på en facelift 523i, trenger eg spesial nøkkler osv ?

 

523i er høyttrykksinnsprøytet motor, så det er mer likt som dieseldyser enn vanlige bensindyser. Men det er faktisk sånn at disse ryker på denne typen motorer. Fattern sin byttet de alle på nå, dog er det en F10, men den har også kun rullet 80.000 km.

 

 

EDIT: Apparatet sier at alle måp byttes, ja det sier det for så vidt, men det GÅR å bytte en og en, de må bare kodes inn etterpå. Og det er over kunnskapen til den vanlige bmw mekaniker. Dessverre. FInnes mange tråder om injektor koding rundt om på nett. Relativt simpel oppgave.

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann godt folk! har et endeledd som ble byttet i sommer og har faen meg røket igjen no. noen som vet om det finnes forsterkede endeledd? eventuelt hvor det kan kjøpes? har sett på gs o.l

Uorginalt fra Koed eller? Jeg har byttet to sånne, siden mars tror jeg, har nå orginalt fra Mekonomen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har skiftet på min '06 530xd. Biltema har pipe for dette. På min kom jeg til uten å demontere noe som helst. Er 3/4 toms innfestning på pipa. Kjør bilen varm, koble fra ledning på bil, et par 3/4 toms forlengere eller overgang til 1/2 forlengere, latmannsarm eller skrelle og ta i! Sitter litt. 

 

Heisan.

 

Takk for svar. Virker som jeg har tatt litt feil angående facelift. Ser at du ikke har

facelift, men alikevel så har du samme type som på faceliften. DPF og Cat i samme enhet.

Og da er det veldig enkelt å komme til.

 

Min kollega har en E60 525D ikke 3 liters motor. Der er cat og DPF delt i to ulike enheter.

Dette er det øverste bildet på tidligere post. Er det enklere å få tak i o2 sensoren nedenfra

på denne utgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

523i er høyttrykksinnsprøytet motor, så det er mer likt som dieseldyser enn vanlige bensindyser. Men det er faktisk sånn at disse ryker på denne typen motorer. Fattern sin byttet de alle på nå, dog er det en F10, men den har også kun rullet 80.000 km.

 

 

EDIT: Apparatet sier at alle måp byttes, ja det sier det for så vidt, men det GÅR å bytte en og en, de må bare kodes inn etterpå. Og det er over kunnskapen til den vanlige bmw mekaniker. Dessverre. FInnes mange tråder om injektor koding rundt om på nett. Relativt simpel oppgave.

 

 

takker og bukker for svar.

 

Hmm, kan da ikkje være over kunnskapen til den vanlige bmw mekanikeren vel ? Er da vel de som faktisk skal kunne kode dette :P

 

men hadde du giddet å linke til en sånn guide da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan endeledd kjøpte du? Originaldeler skal holde lengre enn det der :)

 

Kan evt se om Meyle har noen HD varianter til styreledd, de har jo forsterka bærearmer i allefall. 

originalt bmw fra gs. får ta en titt der då :)

Uorginalt fra Koed eller? Jeg har byttet to sånne, siden mars tror jeg, har nå orginalt fra Mekonomen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

originalt bmw fra gs. syntes var dårlig leve tid! men tipper det e håpløst å få noe nytt fra gs. så tenkte eg skulle skjekke ut om det fantes noen oppgradering av disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke ditt skilt å gå etter. Men

08 Injector 6stykk 13537589048

Takk for svar.

Er dette nr eg også fant, men er dette den nyeste versjonen ? Og hvordan vet en eventuellt hva som er oppgradert og ikkje, finnes det noen logikk i disse dele nr ?

 

Trenger du bilnr mitt?

 

Edit:   Noen spes grunn for at eg ikkje bør bestille disse via f.eks ebay ? Ser eg kan få de ned i 400 kr stykket der, menst tilbudet eg har fått sålangt er 1275 kr, så er jo en god del forskjell .

Endret av username83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som synes bilene er litt klønete på snø?  Er kanskje servotronicen som gjør det rart, sammen med at jeg synes det virker som at tractioncontrollen blir aktiv igjen om man bremser? Så fort man rører bremsen for å f.eks. bremse på sladd så retter den seg opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som synes bilene er litt klønete på snø?  Er kanskje servotronicen som gjør det rart, sammen med at jeg synes det virker som at tractioncontrollen blir aktiv igjen om man bremser? Så fort man rører bremsen for å f.eks. bremse på sladd så retter den seg opp selv.

[...]

Synst systemet fungerer veldig bra eg. Fikk testet den skikkelig igår da det stort sett var is overalt, og må si eg blei faktisk ganske imponert. Prøvde med og uten traction og det er rimelig sikkert å si at systemet faktisk funker som det er tiltenkt.

 

Slår du det helt av er jo bilen en slede, og særdeles artig å kjøre.

Endret av Saltkjelen
Fjernet videoen fra quoten. Det er for øvrig ikke nødvendig å sitere et helt innlegg når det står rett over, ei heller la bilder/filmer være en del av denne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst systemet fungerer veldig bra eg. Fikk testet den skikkelig igår da det stort sett var is overalt, og må si eg blei faktisk ganske imponert. Prøvde med og uten traction og det er rimelig sikkert å si at systemet faktisk funker som det er tiltenkt.

 

Slår du det helt av er jo bilen en slede, og særdeles artig å kjøre.

Er vel heller det at det er uvandt for meg, har alltid bremset på sladd for å skape mer flyt.. noe som ikke lar seg gjøre like lett med denne :P 

Ellers er jo tractioncontrollen super den i de fleste tilfeller, men har opplevd at den fremprovoserer at bilen sklir på glatt føre om man presser den! Kan kjøre ganske mye raskere med den av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som synes bilene er litt klønete på snø?  Er kanskje servotronicen som gjør det rart, sammen med at jeg synes det virker som at tractioncontrollen blir aktiv igjen om man bremser? Så fort man rører bremsen for å f.eks. bremse på sladd så retter den seg opp selv.

 

Nå har jeg kun hatt biler med xdrive.. Disse innbyr ikke til noe lek på snøen.. Jeg ser på e60/e61 som familiebiler..de er jo forferdelig tunge..hadde kjøpt noe helt annet hvis målet var å leke meg i snøen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...