Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har set lidt på motor i kveld...har ikke store pejling på dette, men ville blot se den igennem. Ser der var en del oljesøl 2 steder og vurderer om det er et lite eller stort problem ... Ene stedet er øverst på motor, højre side når en står foran og ser på motor. Måtte ha av toppen for å se ordentligt. Kanskje noe innsugning sitter der ? Bilder er her. Samtidig så jeg ved turboen er det også oliesøl, på utsiden av slangen der går til intercoler. Vi snakker ikke litervis, men nok til å gjøre en enkelt klud skikkelig skitten av sort olie...fikk ikke bilder av dette. Disse er fra høyre side, øverst. Bilen er en e60, den kører fint, ingen lyder, røyk eller lugt. Vet ikke om den bruker olie, har bare kørt 1100km med den og der var ingen bruk av olie.

post-84058-14192821919157.jpgpost-84058-14192822016458.jpgpost-84058-14192822106196.jpgpost-84058-14192822186761.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig dette er noe alle vet her inne, men jeg vil likevel dele min erfaring med gårsdagens verkstedbesøk.

Jeg hadde avtalt med Stamsaas i Fredrikstad i går at bilen min skulle få en softwareoppdatering. Bilen er en 2005 525dA med Navipro, og den eldste softwaren ( brun bakgrunn ).

 

Først og fremst. 10 poeng til Stamsaas, bilen ble klar til avtalt pris, avtalt tid og de hadde til og med sett over den kjapt når den var på bukken. Et verksted jeg virkelig kan anbefalle. Når det kommer til selve oppdateringen, så sitter jeg igjen med følgende inntrykk dagen etterpå.

 

- Mye raskere i menyer

- Lavere forbruk

- Det føles som de har byttet girkassen, den girer mye mykere og jager langt mindre enn den gjorde før oppdateringen.

 

Dette er nok de beste 2000kr jeg noengang har brukt på bil, og hvis du har en E60 med den gamleste softwaren er det bare å få det gjort. 

 

EDIT; Kan forøvrig legge til at denne oppdateringen også gjorde så jeg bare kunne smekke inn Dension gatewayen uten og gjøre noe programmering - det gikk IKKE før. Nå smatt den rett opp og jeg har endelig bluetooth-streaming :) 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en 530 2004 mod E60 med et litt spesielt problem, vifta går bare på de 4 første hakkene når jeg bruker den helt vanlig. Men om jeg setter vifta på maks på vinduene kan jeg justere og alle trinnene virker. Noen som vet hva det kan være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en 530 2004 mod E60 med et litt spesielt problem, vifta går bare på de 4 første hakkene når jeg bruker den helt vanlig. Men om jeg setter vifta på maks på vinduene kan jeg justere og alle trinnene virker. Noen som vet hva det kan være? :)

 

Prøv og skift panel ja, som Otis nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig dette er noe alle vet her inne, men jeg vil likevel dele min erfaring med gårsdagens verkstedbesøk.

Jeg hadde avtalt med Stamsaas i Fredrikstad i går at bilen min skulle få en softwareoppdatering. Bilen er en 2005 525dA med Navipro, og den eldste softwaren ( brun bakgrunn ).

Først og fremst. 10 poeng til Stamsaas, bilen ble klar til avtalt pris, avtalt tid og de hadde til og med sett over den kjapt når den var på bukken. Et verksted jeg virkelig kan anbefalle. Når det kommer til selve oppdateringen, så sitter jeg igjen med følgende inntrykk dagen etterpå.

- Mye raskere i menyer

- Lavere forbruk

- Det føles som de har byttet girkassen, den girer mye mykere og jager langt mindre enn den gjorde før oppdateringen.

Dette er nok de beste 2000kr jeg noengang har brukt på bil, og hvis du har en E60 med den gamleste softwaren er det bare å få det gjort.

EDIT; Kan forøvrig legge til at denne oppdateringen også gjorde så jeg bare kunne smekke inn Dension gatewayen uten og gjøre noe programmering - det gikk IKKE før. Nå smatt den rett opp og jeg har endelig bluetooth-streaming :)

Kan du identifisere sw i idriven? Har du eventuelt nummeret til nyeste software?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe vært borti transmision fault på 03 530D ?

 

Første gangen så satt jeg bilen hos merkeverksted, de fant ut at jeg måtte bytte kasse, byttet kasse, fungerte 2 uker så samme feil igjen..

 

Virker som om denne kassa bare slurer i 2.gir å hopper i nødmodus om den slurer..( kun når man gir på ) så må jeg slette feilkoder, å kan kjøre med den uten feilkoder så lenge den ikke får slura i 2.gir..  Er det noen "clutcher" i kassa som kan være ødelagt? mtp at dette er jo en converter kasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...