Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.. har sedan og  det ser tørt og rent ut der. Må jeg slette feilmld  etter jeg har koblet vekk ibs?

Jeg hadde lignende problemer på min 04 530d. Hos meg var regulatoren/dynamoen gåen, den ladet for mye og gav feilmeld. Sett et multimeter på batteriet og start opp, se om spenningen forandrer seg i løpet av de første 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2004 E60 med bi-xenon og AHL og synes dette lyser ganske så bra. Blir det enda bedre lys med LCI bi-xenon og AHL?

Hvordan ser lykteglassene dine ut da? Hvis dem er "grå" ish så blir dem langt bedre etter en runde med polering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54079b3b0432c22633a280d3d745520b.jpg

kan man favorittisere nøklene her? slik at setet stilles inn på innstilling 1 med ene nøkkelen og innstilling 2 med andre for eksempel? hvordan lagrer man dette. har komfort med memory.

Endret av Larsrangoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54079b3b0432c22633a280d3d745520b.jpg

kan man favorittisere nøklene her? slik at setet stilles inn på innstilling 1 med ene nøkkelen og innstilling 2 med andre for eksempel? hvordan lagrer man dette. har komfort med memory.

Dette gjøres automatisk.

Eller, det lagres ikke på setet, men mot hver nøkkel i tillegg til memory 1 og 2 på setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere som har problemer med at det kommer olje/gugge rundt intercooler røret ned til turboen ? m57td25

+ noen som har ideer til hva jeg kan gjøre med det ?

10620960_10152222938622120_705722366_n.j

Ja du må bytte pakkningen o ringen som gå ned til turbo, hadde samme problem. Bytta både turbo og o ringen i samme slengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lignende problemer på min 04 530d. Hos meg var regulatoren/dynamoen gåen, den ladet for mye og gav feilmeld. Sett et multimeter på batteriet og start opp, se om spenningen forandrer seg i løpet av de første 5 min.

Hos meg lader nå ikke i det hele tatt, viser 11,3v når jeg kjører, har bestilt ny regulator for å prøve og håper ikke at det er dynamoen som er deffekt. Takk for responsen Sheriffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, trenger litt råd !

Kjøpte en 525 Xdat 2008 modell hos bruktbilforhandler da den var gått 81000 km.

Hadde 3000 km / 3 mnd garanti og nå gått 88000 km. Har vært en del tull som jeg fikk på garanti.

Men nå har jeg fått tikking fra motor, og aner ikke helt hva det er. Er ikke så dreven på dette, og lurer

på om dette er noe jeg kan klage på selv om bilen er gått noen hundre mil over garanti.

1. Den tikker ikke på kald motor, kun når den er blitt varm

2. Den tikker ikke alltid, kan være fin i perioder.

3. Om jeg kjører litt hardt, høye turtall osv kan den være tikkefri

4. Tikkingen høres kun under 1200 omdreininger, eller på tomgang

Har tattt tre videoer i mp4 format;

Link 1 www.hundvin.no/video/nr1.mp4

Link 2 www.Hundvin.no/video/nr2.mp4

Link 3 www.hundvin.no/video/nr3.mp4

Høres ut som god gammeldags ventiltikking, litt tilfeldig tikking, ikke konstant og lyden varierer litt.

Høres mest ut som den kommer fra baksiden (mot vindu), kanskje mest på høyre side, vanskelig å si.

Hører den bare når jeg tar ned vindu eller åpner dør.

Bilen går som en kule ellers, men er jo redd for hva dette kan være. Ventilløftere, dyser, kjede ???

Og ja det er nok olje, men vet ikke hvilken olje som er på den. Tenker å skifte og blande i en flaske med

"rens".

Noen tips ?

mvh og godt nyttår

Sverre

Endret av Sverre_BMW525d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...