Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, litt synd jeg har liggende 4 pk med pærer av forskjellige typer, som jeg ikke får brukt til noe :P Forresten, siden de LED pærene jeg allerede har er H8, er det en spesiell grunn til at de ikke vil passe i angel eyes? Tenker at de er jo H8 og det er LED, er det noe spesielt med de som sitter i AE kontra vanlige H8?

 

Det er ikke samme fasong på pærene. De i AE er mye mindre og smalere for å passe inni lykten og rundt alt det andre inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at  denne C-ringen kan ha forsvunnet, slik at den så ikke låser sylinderen fast til kula?Hvis dette er en form for låsering da(

Jeg kjøpte hos flybunkringsservice eller hva det enn het.

 

 

Er du sikker på at den delen på sylinderen var rustet, og at det ikke bare var rust fra denne kulen som hadde smittet over? Såvidt jeg kan se er sylinderhuset laget av aluminium eller en form for støpegods. I tillegg er det en liten C-formet ring som holder sylinderen fast på kulen, slik at hoveddelen av slitasjen går mot denne, og ikke selve festehullet i sylinderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen (BMW 525XDAT, 2008 mod.)

Jeg hadde noen poster tilbake om tikking på kun varm motor. Se side 547 denne tråden.

Her ute på landet (utenfor Bergen) har jeg fylt med diesel  fra "oljeleverandøren" siden det er nærmeste pumpe her og billigst pris.

Så kommer spørsmålet; Kan forskjellige kvaliteter på dieselen lage tikking ? Jeg har i det siste sluttet å fylle fra "oljeleverandøren"

og heller fylt fra kjeden "Best". Dette synes jeg har ført til gradvis mindre tikking, men kun 2 fyllinger foreløpig.

Diesel har forskjellige tilsetninger ettersom leverandør, ganske tragisk om det er slik jeg erfarer at "dårlig" diesel har skapt denne tikkingen !

 

mvh

Sverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 525dat og får feilmelding:SOS call system failure. Hvordan kan jeg få fjernet denne? Har ingen telefon fysisk i bilen annet enn mobilen som er koblet opp mot BT. Men det er lagt opp til å ha en Nokia (sikkert) fra 1870 tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det sånn at jeg ikke bør stole på kjørecomputer i bilen, men synst bilen har ett litt for høyt forbruk. Har ikke fått målt manuelt. Nett nå ligger den på 10,7l/100km, skal nullstille igjen imorgen å se hvor den havner. Har lest flere tråder her nå om diverse og tenker at jeg bør ta en titt på termostatene. Hvordan finner jeg ut om en av dem er ødelagt? Rekner med en diagnose fonner ut av det?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det sånn at jeg ikke bør stole på kjørecomputer i bilen, men synst bilen har ett litt for høyt forbruk. Har ikke fått målt manuelt. Nett nå ligger den på 10,7l/100km, skal nullstille igjen imorgen å se hvor den havner. Har lest flere tråder her nå om diverse og tenker at jeg bør ta en titt på termostatene. Hvordan finner jeg ut om en av dem er ødelagt? Rekner med en diagnose fonner ut av det?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sjekk temperatur inne på OBC menyen, du bør vel ha over 80 grader etter 10-15 min kjøring, litt avhengig av ute temp og hvordan du kjører.

Den skal ihvertfall ikke gå under 75 grader, om du ikke triller i en veldig lang nedoverbakke, type dombås - otta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selfølgelig, kom ikke på dette i farten igår. Skal sjekke dette ut senere :-)

Edit: kjørte i ett kvarter fra 06,50 -07.10, når jeg starta bilen igjen kl 07.50 låg tempen på 58grader, nå etter ett kvarters kjøretur endte den på 68grader... 063cc5809e60f6ee50989793f2d89061.jpg

Endret av Haukefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...