Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte som nevnt for et par sider tilbake et sportsratt som er til bil etter 09-2005. Og min bil er fra før 09-2005.

Rattet er montert og alt funker. Ingen feilkoder på airbag, og alle kanpper + horn funker som normalt.

WP_20150328_12_06_51_Pro_zpsgtzlqxcu.jpg

WP_20150402_17_26_16_Pro_zps44spjs6t.jpg

Dette var jo nyttig og vite, får vel gå på shoppingrunde når skattepenga kommer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noen svar på innlegget jeg skrev noen poster tilbake om tikkelyd 525xdat varm motor,

så maser litt igjen og håper noen gjenkjenner lyden.

Kan forresten egr ventil lage tikkelyd ? For meg virker det som lyden kommer høyre bak og litt ned !

I går hjem fra jobb i Bergen kjørte jeg 5 mil på litt høye turtall og noen kraftige aksellerasjoner. Da jeg kom

hjem var tikkelyden så og si fraværende. Om jeg bare cruiser samme strekket i "drive" så er den der.

Har tattt tre videoer i mp4 format;

Link 1 www.hundvin.no/video/nr1.mp4

Link 2 www.Hundvin.no/video/nr2.mp4

Link 3 www.hundvin.no/video/nr3.mp4

mvh

Sverre

Hvordan gikk det med den saken her? Har akkurat samme på min. Lys uregelmessig tikking på varm motor. Byttet olje hyppigere hos BMW og fyller diesel hos forsjellige leverandører til stadighet. Den nøkker også litt på tomgang, selv om glødeplugger og styreenhet er byttet. Skal inn på verksted nå mens jeg er på skole, men kunne vert greit å fått en pekepinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ostnes

Jeg skiftet olje (liqui moly) og helte på en flaske med rens for ventilløftere (rensemiddel som skal være der til neste oljeskift). Etter ganske mange hundre mil ga tikkingen seg, og ble kjempeglad for det. Virket som om når utetemperaturen steg litt ble det mindre lyd. Jeg tester fremdeles med å kjøre med air condition av. Har du akkurat samme lyden og kun under 8-900 rpm ?? Og kun på varm motor, ikke antydning på kald. Jeg tror det kan være en løfter, og i ditt tilfelle med litt fjusk kan det også være en løfter som begynner å ta kvelden. Ser du har en 2008 modell som meg. Det ble skiftet nye cylinder topper f.o.m 2009. BMW sier de nye toppene eliminertte problem med tikkelyd ?!. Men har ikke lest meg opp på det.

Når det var som verst med tikking og jeg sto på tomgang i garasjen og jeg fiklet med å sette gir i park, drive og reverse ga lyden seg noen ganger. Jeg begynte jo å tenke at det kunne være automatkassen ?

Så hvis det hos meg etter noen uker fortsatt er tikkefritt prøver jeg med ac på for å teste det ut.

Sverre

Endret av Sverre_BMW525d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips til felg- og dekkdimensjon til E61 X-Drive :)

Vil Ispiri ISR6 passe i 8.5x20ET35 foran og 10x20ET40 bak?

Eller vil Nav 72,56 være for lite?

Vet at rulleomkrets må være nær identisk på Xdrive, tips til dekkdimensjon? :)

http://wheelsshop.no/felger/Ispiri+Wheels/ISR6/Matt+Graphite

Jeg så ikke at du hadde skrevet 30/35 profil, men det er uansett uten betydning da dette er feil for E60/E61.

Ja, kom på det, derfor jeg spørte om profilen var feil. [emoji14]

245/30 og 295/25 hørtes mer riktig ut ja..

Takk for tips til dekkdimensjon, men hva med felg?

Er det plass til 10x20 ET35 eller ET42 bak på E61 Xdrive?

Eventuelt 8.5 med 245/30 rundt hele?

Og hva synes folk om disse felgene til Carbon black E61? (svart grill, rails, osv, ikke fan av chrome) :)

Ser de blir brukt en del på nyere biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ok det var merkelig ville liksom ikke klipse nedi. Får prøve på ny :)

Hvordan da egentlig? er festene for langt fra hverandre?

Gummiproppene på panser og luke kan være litt sprø og stiv og ikke bøyelig lenger. Spray litt silikon slik at du får bøyeligheten frem. Se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har originale LCI-lykter (med pærer og ballast) som kunne hatt godt av litt pleie, men spørs om du ikke er på jakt etter noe billigere. :)

ja, blir nok noe dyrt det, måtte jo vært for og få facelift lykter på min i tilfelle det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...