awt Skrevet April 7, 2015 Share Skrevet April 7, 2015 Jeg har originale LCI-lykter (med pærer og ballast) som kunne hatt godt av litt pleie, men spørs om du ikke er på jakt etter noe billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet April 7, 2015 Share Skrevet April 7, 2015 Kjøpte som nevnt for et par sider tilbake et sportsratt som er til bil etter 09-2005. Og min bil er fra før 09-2005. Rattet er montert og alt funker. Ingen feilkoder på airbag, og alle kanpper + horn funker som normalt. Dette var jo nyttig og vite, får vel gå på shoppingrunde når skattepenga kommer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet April 7, 2015 Share Skrevet April 7, 2015 Fikk ikke noen svar på innlegget jeg skrev noen poster tilbake om tikkelyd 525xdat varm motor, så maser litt igjen og håper noen gjenkjenner lyden. Kan forresten egr ventil lage tikkelyd ? For meg virker det som lyden kommer høyre bak og litt ned ! I går hjem fra jobb i Bergen kjørte jeg 5 mil på litt høye turtall og noen kraftige aksellerasjoner. Da jeg kom hjem var tikkelyden så og si fraværende. Om jeg bare cruiser samme strekket i "drive" så er den der. Har tattt tre videoer i mp4 format; Link 1 www.hundvin.no/video/nr1.mp4 Link 2 www.Hundvin.no/video/nr2.mp4 Link 3 www.hundvin.no/video/nr3.mp4 mvh Sverre Hvordan gikk det med den saken her? Har akkurat samme på min. Lys uregelmessig tikking på varm motor. Byttet olje hyppigere hos BMW og fyller diesel hos forsjellige leverandører til stadighet. Den nøkker også litt på tomgang, selv om glødeplugger og styreenhet er byttet. Skal inn på verksted nå mens jeg er på skole, men kunne vert greit å fått en pekepinne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet April 7, 2015 Share Skrevet April 7, 2015 (endret) Hei Ostnes Jeg skiftet olje (liqui moly) og helte på en flaske med rens for ventilløftere (rensemiddel som skal være der til neste oljeskift). Etter ganske mange hundre mil ga tikkingen seg, og ble kjempeglad for det. Virket som om når utetemperaturen steg litt ble det mindre lyd. Jeg tester fremdeles med å kjøre med air condition av. Har du akkurat samme lyden og kun under 8-900 rpm ?? Og kun på varm motor, ikke antydning på kald. Jeg tror det kan være en løfter, og i ditt tilfelle med litt fjusk kan det også være en løfter som begynner å ta kvelden. Ser du har en 2008 modell som meg. Det ble skiftet nye cylinder topper f.o.m 2009. BMW sier de nye toppene eliminertte problem med tikkelyd ?!. Men har ikke lest meg opp på det. Når det var som verst med tikking og jeg sto på tomgang i garasjen og jeg fiklet med å sette gir i park, drive og reverse ga lyden seg noen ganger. Jeg begynte jo å tenke at det kunne være automatkassen ? Så hvis det hos meg etter noen uker fortsatt er tikkefritt prøver jeg med ac på for å teste det ut. Sverre Endret April 7, 2015 av Sverre_BMW525d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkraabol Skrevet April 7, 2015 Share Skrevet April 7, 2015 Trenger tips til felg- og dekkdimensjon til E61 X-Drive Vil Ispiri ISR6 passe i 8.5x20ET35 foran og 10x20ET40 bak? Eller vil Nav 72,56 være for lite? Vet at rulleomkrets må være nær identisk på Xdrive, tips til dekkdimensjon? http://wheelsshop.no/felger/Ispiri+Wheels/ISR6/Matt+Graphite Jeg så ikke at du hadde skrevet 30/35 profil, men det er uansett uten betydning da dette er feil for E60/E61. Ja, kom på det, derfor jeg spørte om profilen var feil. [emoji14] 245/30 og 295/25 hørtes mer riktig ut ja.. Takk for tips til dekkdimensjon, men hva med felg?Er det plass til 10x20 ET35 eller ET42 bak på E61 Xdrive? Eventuelt 8.5 med 245/30 rundt hele? Og hva synes folk om disse felgene til Carbon black E61? (svart grill, rails, osv, ikke fan av chrome) Ser de blir brukt en del på nyere biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Endelig kom IR-termometeret i posten. 50ml Lubrizol tilsatt servostyringsoljen og squeek-lyden er forhåpentligvis borte. Krysser fingrene. Haukefer og scoot reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Hvor kjøper dere emblemer? (Front og bak) Kjøpte på Ebay (82mm) men virket som det var noe sært med hele festingen så måtte teipe de. Noen som har erfaring med noe som fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Kjøp originalt Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Kjøpte selv på ebay, ingen problem og var originalt med dele nr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Hm ok det var merkelig ville liksom ikke klipse nedi. Får prøve på ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Hm ok det var merkelig ville liksom ikke klipse nedi. Får prøve på ny Hvordan da egentlig? er festene for langt fra hverandre? Gummiproppene på panser og luke kan være litt sprø og stiv og ikke bøyelig lenger. Spray litt silikon slik at du får bøyeligheten frem. Se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 OK takk skal prøve det! Mulig det er det som er tilfellet da det var rett størrelse på det men fikk det ikke til å ligge helt nedpå med å bare klikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Jeg har originale LCI-lykter (med pærer og ballast) som kunne hatt godt av litt pleie, men spørs om du ikke er på jakt etter noe billigere. ja, blir nok noe dyrt det, måtte jo vært for og få facelift lykter på min i tilfelle det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Du kan jo slå to fluer i en smekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Instrumentpanelet mitt er gåent. Er det mulig og kjøpe et brukt og kode dette opp mot kmstand/chassinr? eller må det kjøpes et nytt ukodet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå