Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde akurat samme problem som deg. Byttet batteriet og problemet løst.

Bilen min er 2006 modell så det er relativt dårlig levetid på et batteri.

Det verkstedet du har vært på tipper jeg tar feil. De har målt og sett rett etter du har kjørt/ladet batteriet og finner ikke noe problem.

Hvis batteriet ditt er fra 2004 så hadde jeg uanset byttet det. Så finner du jo ut om det er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja det kan vere. Eg ladet batteriet til topps inatt, så... Men det var ingen celler som var døde, sa dei.

Såg også at batteriet som står i er 110ah, og originalt BMW batteri.

Skal ringe og bestille nytt nå. Verkstadet hadde eit 100ah batteri, og meinte det var ok. Men bør vel gå for 110ah siden det er det som står i nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hender det dukker opp en gul bil med pil opp og ned i displayet mitt. Høydekontroll ell lignende.

Regner med at det er nivåreguleringen.

Mener jeg leste noe om det her en plass men fant det ikke igjen. Noe med en slange som hender sprekker? Det er litt kjipt om den kompressoren går føyken for den er dyr..

Er denne også sammenkoblet med lysmodulen? For det var etter at jeg byttet den at jeg merket mye til at nivåreguleringen jobbet mye og nå etter enda ett par uker har jeg sett den varsellampa ett par ganger..

Anybody help me please before its to late? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist innom et BMW verksted og bedt dem plugge i maskina si. Da ser de med en gang hva grunnen til dette er. Om den jobber mye så går det hardt utover kompressoren din! Utifra det du skriver så vet du nok at den koster litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må vippe ut der det står "airbag", der er det en skrue. Ellers er det en i fremkant av trekker, ellers bare klips, men ja, det må av.. Ikke riv og røsk for mye for det skal ikke mye til bare alt som må løsnes, er løsnet..

Takk for svar HMSW, skal be de ta en titt asap. Mener jeg leste her en plass at den var linket til lymodulen, og den er byttet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E61 2008 mod, hvor jeg nå har skiftet bremseklosser forran. Skiftet de etter at lyset på dashbordet kom på, altså bremseklossføleren er nå skiftet.

Men mitt problem er følgende:

For å få bort feilmeldingen på dashbordet har jeg lest en plass her i forumet at man skal sette på tenningen, så holde inn tripptellerknappen, da skal det bare være å slette de servicemeldingene man ønsker. Har kommet meg helt til der alle meldingene kommer opp, men de er ikke gode å forstå seg på.

Det er jo bare en masse koder, datoer og tall, hvilken av disse skal slettes for å fjerne bremsefeilmeldingen????? Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja det kan vere. Eg ladet batteriet til topps inatt, så... Men det var ingen celler som var døde, sa dei.

Såg også at batteriet som står i er 110ah, og originalt BMW batteri.

Skal ringe og bestille nytt nå. Verkstadet hadde eit 100ah batteri, og meinte det var ok. Men bør vel gå for 110ah siden det er det som står i nå? :)

For å informere dere så starter nå bilen hver dag, til og med i minusgrader under -20. Hjalp å bytte batteri, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...