Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

For å svare på spørsmålet ditt, så var det vel flere her inne som var særdeles misfornøyde med passformen til uoriginale fangere. 

Jeg hadde en E46 for noen år siden, som jeg kjøpte fanger fra Koed til, og den passa som hånd i hanske. Alt av originaldeler jeg kunne bruke på den passa rett på. Så var jo det jeg håpet på til E60 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du var heldig ;) Hadde uoriginal M-sport front på min gamle E39. Manglet en liten cm mellom fangeren og hjulbuene på hver side. Kanskje ikke så farlig for alle, men var irriterende nok for meg. Er prisforskjellen verdt det er en annen sak. Regner med du får noen kroner tilbake for AC Schnitzer-fangeren din, sett at den er i god stand, original og alt det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du var heldig ;) Hadde uoriginal M-sport front på min gamle E39. Manglet en liten cm mellom fangeren og hjulbuene på hver side. Kanskje ikke så farlig for alle, men var irriterende nok for meg. Er prisforskjellen verdt det er en annen sak. Regner med du får noen kroner tilbake for AC Schnitzer-fangeren din, sett at den er i god stand, original og alt det der. 

Finner man sånne komplette pakker med originalfanger da? Har kun sett til hele bilen, og det trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte original frontfanger hos koed. Siden jeg ikke kjøpte hele settet (fremme, side og bak) så fulgte ikke noe annet med enn fangeren. Så da må du i såfall bestille de resterende delene i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite morsomt spørsmål. Er det noen måte og få til Launch Control på en bil som i teorien ikke har det? En kollega av meg sa at man kan holde bremsen inne mens man gir gass til et visst RPM for så slippe brems og gi gass. Vet ikke om dette skader drivverk/girkasse eller noe sånt på biler som ikke har det? Ta i utganspunktet min bil med ZF9HP kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel greit det. Bare ikke få for høyt turtall for lenge før du slipper bremsen.

Det blir jo det samme som å holde bremsen for å stå i ro å spinne.

Sikkert ikke helt sunt for girkasse, men ok en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg merka. Grunnen til at jeg spør er etter at bilen min var på service har den dratt dårligere, er chips hos ESS med stage 2 om jeg husker rett, og jeg har en kollega med Audi A4 B8 med 185 hester og drar bare pent ifra han, parkerer han ikke som jeg gjorde før, enkleste er vel og koble til E-flasken for å sjekke om den er der, evt legge den inn på nytt for å være sikker på at den er lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...