Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Skiftet skiver og klosser foran på E61 x-drive nå og fikk opp feilmelding på abs, 4x4 og autohold når jeg startet bilen etterpå.
Jeg koblet av batteriet når jeg holdt på og klokke hadde blitt nullstilt. I det jeg startet bilen satt koblingen på batteripolen på litt halvhjertet på.
Noen som har noen ideer/advarsler å komme med? Jeg tenkte å ta en diagnose når jeg er ferdig bak, men er litt skeptisk.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tok av batteriet så er det vanlig at 4x4 streiker. Kjør en tur og det burde ordne seg. Hvis det IKKE gjør det mot formodning så må du ta en diagnose. Er bare styrevinkelsensor osv som detter under nå du tar av batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har forsøgt meg ut i noe så enkelt som polering. ...har altid selv poleret mine biler med brugbart resultat. Men men e60 Carbon sort blir bare tull...det blir skjolder og det blir stygt. Har forsøgt et par gange nå. Nå må jeg få hjælp. Noen som kan tilbyde å gjøres en rens, samt polering og voksforsejling (eller hva dere kan anbefale for å få den pen)... pris ? (Tør ikke selv bruke maskine da jeg er redd for å ødelægge mere end godt)

Bor i bærum btw.

Sendt fra min SM-A300FU med Tapatalk

 

Nå virker det som du ikke har kjørt med maskin, men carbonsort hos BMW er kjent for og ha en jævlig hard lakk, så det krever litt. Kommer også litt an på hvilken polish du bruker med x cut også. Hvis du kjører med DA maskin (dualaction) så kan du ikke ødelegge lakken uansett hvor hardt du prøver. Roterende derimot kan du lett brenne igjennom hvis du gjør noen feiltrinn. Jeg var helt uvitende med poleringsmaskin og klaska til på min egen bil (09 E60 Spacegray) og fikk et jævlig bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar clevion, da er det håp :-) hadde kun en roterende fra biltema, leste meg op på emnet og besluttet ikke å bruke den. Skal vist være veldig lett å gjøre feil med den. Så det var i hånd og det var med helt vanlige turtle produkter. Vask, lakrens og polering. Resultatet ble styggt og det tok en dag. Nå fikk jeg tips om detailers norway. Og har derigennem fået kontakt til et par firmaer. Skal møtes med en i dag å ta en prat. Håper på en deal der jeg kan hjelpe og på den måde lere det til neste gang. Så må jeg investere i en polleremaskine DA... Kan vel bruke den på båten også :-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to problemer med min bil, kanskje noen har vert borti det samme?

 

Stereo - har bare rimeligste pakken, og opplever en slags sprakelyd dersom jeg spiller høyt? Er ikke alltid lyden kommer, men den irriterer meg grønn når det først er der...

 

Punkteringssensor - Selv om jeg ikke har punktert, får jeg av og til opp feilmelding.. Kan dette ha med dimensjonen å gjøre? Kjører med 20" på sommer, har ikke opplevd problemet med 18" vinterhjul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis :P Har også kontrollert lufta etter hver gang jeg får feilkoden, og trykket er det samme ... Nå kjører jeg med litt mer luft bake en forran, men dette skal vel gå helt fin så lenge det er slik når det blir resatt/initialisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis :P Har også kontrollert lufta etter hver gang jeg får feilkoden, og trykket er det samme ... Nå kjører jeg med litt mer luft bake en forran, men dette skal vel gå helt fin så lenge det er slik når det blir resatt/initialisert?

 

Ja, men hver gang en fyller/tapper luft eller skifter hjul må den resettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar clevion, da er det håp :smile: hadde kun en roterende fra biltema, leste meg op på emnet og besluttet ikke å bruke den. Skal vist være veldig lett å gjøre feil med den. Så det var i hånd og det var med helt vanlige turtle produkter. Vask, lakrens og polering. Resultatet ble styggt og det tok en dag. Nå fikk jeg tips om detailers norway. Og har derigennem fået kontakt til et par firmaer. Skal møtes med en i dag å ta en prat. Håper på en deal der jeg kan hjelpe og på den måde lere det til neste gang. Så må jeg investere i en polleremaskine DA... Kan vel bruke den på båten også :smile:

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Det kan være greit og lære seg polering med maskin med en DA før en går over på roterende :) Men bra at du har fått kontakt, satse på at det løser seg på et vis.

DA kan fint brukes på båt også, bare du bruker polish som er beregnet for den type :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 525d 2004mod.

Den sto på tomgang her om dagen, de plutselig vibrasjonsdemperen røk.

Ikke noe sor sak dette.

Men når jeg kjøper ny, monterer denne så vibrerer den noe vanvittig.

Forsøkte med en annen ny vibrasjonsdemper, resultat det samme.

Tenkte og skifte reim og strammer. Om det kan bety noe?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hver gang en fyller/tapper luft eller skifter hjul må den resettes.

 

Gjør jo naturligvis dette, må det for å få vekk punkteringsvarselet, som er grunnen til at jeg drar for å sjekke trykket :P

Har fungert fint i en uke nå, satser på at det kanskje bare var temperatursvingninger eller noe slikt som forrårsaket det, selvom det er tvilsomt at det skal påvirke et hjul mer enn de andre...

 

Eksos:

Problem nr 1.

Sprengte høyttalere?

 

Kan være, men minner meg ikke om noe jeg har hørt før... Er ikke skurring eller vanlig forvrengning, mer spraking...

Skal nok bytte de ut i noen vassere etterhvert uansett, får se om problemet forsvinner da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...