Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Bi-xenon er altså slik at det er både nærlys og fjernlys i samme pære og reflektor. Det er et lite skjold/deksel som blender ned til nærlys som åpner seg når man ønsker fjernlys.

De vanlige xenonlyktene har halogenpære til langlys i den "indre" delen av lykta. Spørsmålet mitt blir da om det er samme funksjon på lyktene med bi-xenon?

Jeg ettermonterte 55w xenon i de lysene på E39en og de gav et helt sykt bra lys. Ønsker å gjøre det samme på E61 dersom det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har adaptive bi-xenon på min E61. Skal det da i tillegg være halogenlys i de indre lyktene?

Skal visst det..

Jeg har samme lykter som du har men vet ikke kortid halogen pærene i "indre" lykten skal lyse :?

Kanskje reserve hvis bi xenon skulle ryke??

Noen som forresten vet hva/hvordan bilen kjenner igjen andre biler og blender ned selv?

Jeg trodde jo enkelt og greit at den blendet ned når den fikk møtende lys i front, men den blender jo ned hvis man kommer bak en bil som ligger 100 m lenger fremme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en lyssensor et sted, kanskje relatert til speilet og regnsensoren? Min dimmer oså ned når jeg kommer til belyste områder og store trafikkskilt som reflekterer godt. Sistnevnte er litt plagsomt ettersom det tar litt tid etterpå før den slår på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer en ting ang. vår e61 535d, her en dag kom vi ut og batteriet var helt tomt, vi lada det til det var færdig lada. Da vi kom ut så begynte alt det elektriske og tulle, bla. vindusviskerene gikk av og på som dem selv ville, den aktive styringen gikk av og på, antispinnen gikk ikke på i det hele tatt, Kjørekomputeren sto og blinka som om det var disko :roll: osv. så etter en liten tur (maks 1km), fatter'n kjøpte et nytt batteri og da var det akkuratt det samme. Noen som vet hva problemet kan vær, bilen er ikke brukende nå pga. batteriet tappes hele tida :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer en ting ang. vår e61 535d, her en dag kom vi ut og batteriet var helt tomt, vi lada det til det var færdig lada. Da vi kom ut så begynte alt det elektriske og tulle, bla. vindusviskerene gikk av og på som dem selv ville, den aktive styringen gikk av og på, antispinnen gikk ikke på i det hele tatt, Kjørekomputeren sto og blinka som om det var disko :roll: osv. så etter en liten tur (maks 1km), fatter'n kjøpte et nytt batteri og da var det akkuratt det samme. Noen som vet hva problemet kan vær, bilen er ikke brukende nå pga. batteriet tappes hele tida :evil:

Dere tok vel ikke ut batteriet av bilen? det må ikke gjøres da får du ett hav av feil meldinger når det settes inn igjen, må programeres via pc. Noen sier at feil meldingene går vekk etter litt kjøring, men ikke alltid (har efart det). Så nytt batteri må og bør programeres. Gjøres på BMW eller annet verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi-xenon er altså slik at det er både nærlys og fjernlys i samme pære og reflektor. Det er et lite skjold/deksel som blender ned til nærlys som åpner seg når man ønsker fjernlys.

De vanlige xenonlyktene har halogenpære til langlys i den "indre" delen av lykta. Spørsmålet mitt blir da om det er samme funksjon på lyktene med bi-xenon?

Jeg ettermonterte 55w xenon i de lysene på E39en og de gav et helt sykt bra lys. Ønsker å gjøre det samme på E61 dersom det er mulig.

Får du ikke lys i de innerste lyktene enda det er pærer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forbruk har dere på deres 525d? Har manuell gear men sliter med å holde et snittforbruk lavere en ca 0.82 med AC avslått. På papiret skal den gå på 0.67. Synes det er litt mye med 1.5 over oppgitt forbruk, jeg er selvfølgelig klar over at oppgitt forbruk er en mer teoretisk verdi som man ikke kan oppnå med normal bruk.

Skal kjøre til østlandet i julen og får da testet forbruk på ren langkjøring. Den burde vel krype under 0.65 eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forbruk har dere på deres 525d? Har manuell gear men sliter med å holde et snittforbruk lavere en ca 0.82 med AC avslått. På papiret skal den gå på 0.67. Synes det er litt mye med 1.5 over oppgitt forbruk, jeg er selvfølgelig klar over at oppgitt forbruk er en mer teoretisk verdi som man ikke kan oppnå med normal bruk.

Skal kjøre til østlandet i julen og får da testet forbruk på ren langkjøring. Den burde vel krype under 0.65 eller?

Snakket med en i dag faktisk som kjørte en manuell 06 525d til Skien fra Bergen i går og han kom ned på 0,57... Det er det laveste han noen gang hadde kjørt den sa han.

Jeg hadde også høyt forbruk på min 535d en stund.

Den lå faktisk mellom 1,0 og 1,1 på blandet kjøring (Automatkasse)

Så var den på service og de byttet et eller annet filter som gjorde at forbruket mitt sank faktisk til 0,85-0,9 ved blandet kjøring.

Kan være det samme på din bil? Noen andre her inne vet sikkert hvilket filter det er snakk om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille jeg har prøvd min automatgir så går den under 0.7 fullastet. Trenger litt mer tilvenning for å kunne kjøre den mest mulig effektivt. Min forrige E39 530dAT klarte jeg å få et stykke under 0.6 på rolig og pen langkjøring, men da på ganske smale dekk. Dekkdimensjon og rullemotstand har utrolig stor innflytelse på forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi. Jeg har en 520d som bruker iflg. kjørekomputeren ca. 0,9 på småkjøring.. Denne burde vel brukt endel mindre enn både 525d og 530d. Her er det meste byttet nå. Dieselfilter, veivhusvent osv. Det eneste jeg lurer på er om AGR-ventilen er gåen, men kan det gi et høyt forbruk? Var en stund oppe i 1,3l/m...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi-xenon er altså slik at det er både nærlys og fjernlys i samme pære og reflektor. Det er et lite skjold/deksel som blender ned til nærlys som åpner seg når man ønsker fjernlys.

De vanlige xenonlyktene har halogenpære til langlys i den "indre" delen av lykta. Spørsmålet mitt blir da om det er samme funksjon på lyktene med bi-xenon?

Jeg ettermonterte 55w xenon i de lysene på E39en og de gav et helt sykt bra lys. Ønsker å gjøre det samme på E61 dersom det er mulig.

Får du ikke lys i de innerste lyktene enda det er pærer der?

Ikke som jeg har sett nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...