Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 

Plutselig bestemte venstre baklykt seg for og slutte og fungere. (se vedlegg)

Alle feilmeldingen kom på likt så håper at dette er kanskje bare en løs kabel eller ødelagt sikring.

Noen som har noen tips og hva som er årsaken eller hvordan feilsøke?

post-87019-0-57918700-1445538230_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo grådig enkelt å slå på lysene og så gå bak bilen og se om hele lykten er død. Er mest sannsynlig det i forhold til meldingen.

Og sjekke pluggen til kabel inn på lykten, om det er dårlig kontakt. Den ser du ved å tak vekk stoff dekselet.

Og så klart sjekk sikringen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo grådig enkelt å slå på lysene og så gå bak bilen og se om hele lykten er død. Er mest sannsynlig det i forhold til meldingen.

Og sjekke pluggen til kabel inn på lykten, om det er dårlig kontakt. Den ser du ved å tak vekk stoff dekselet.

Og så klart sjekk sikringen og.

Ja jeg vet at det ikke er lys i lykta, så feilmeldingene er korrekte. 

Vet du hvor i bilen sikringene til lykta sitter? Og hvordan finner jeg ut hvilken som er til lykta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår du sjekker manualen til din bil.

Det er uansett en investering mtp ditt kunnskapsnivå, uten å mene noe vondt.

Og skulle du uansett ikke finne ut av det, så ta kontakt her.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det har regnet i hele dag, så tenkte jeg at jeg skulle ut i bilen for å se om takluka lakk inn vann, så så jeg at det dryppet ganske fort vann inn. Der det kom inn var der med gummilisten mellom de to glassene på luka. Bilen er helt tørr og har sjekket i bagasjerommet ved reservehjulet og det var ikke tegn til vann der heller ikke ved batteriet.

Sjekket også dreneringshullene og alle fire var iorden. Så spørsmålet mitt egentlig er om det er normalt at det drypper inn vann i den ytterste renna? Dette gjelder på begge sider og er ca. samme mengde som kommer inn samtidig.

Dette gjelder en 2009 E61.

Takker for svar! :)

Endret av Joakimt94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E61 2010. Koblet fra pluggen oppe på hver hovedlykt for å få vekk de gule øyenbrynene. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet hvilke type plugger dette er? Ønsker nemlig å sette i en blindplugg i hver ende, altså to hann og 2 hunn. Har søkt meg ihjel på nettet, men finner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kode vekk lysene, så slipper du å ha løse ledninger?

Jeg har lest på det og, men finner ikke de parametrene noen steder. Unntatt når en kjører med DLT, altså bryter i 0.

Vet du hvordan det øte gjøres?

Det andre er at hvis jeg angrer slipper jeg evt ny eier å kode og trenger "bare" å plugge i ledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...