Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

De fleste putter inn led, men de lyser ikke nødvendigvis bedre, men bare mer.

Så jeg konkluderte for 1 år siden at det ikke var så mye å gjøre med saken.

Om du konkluderer med noe annet si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste putter inn led, men de lyser ikke nødvendigvis bedre, men bare mer.

Så jeg konkluderte for 1 år siden at det ikke var så mye å gjøre med saken.

Om du konkluderer med noe annet si i fra.

Trodde de kraftigste led pærene ville lyse bedre enn de org glødelampene som står i

Men hva med feilmld i dashbordet da, vil det slå ut selv med de kraftigste pærene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de kraftigste led pærene ville lyse bedre enn de org glødelampene som står i

Men hva med feilmld i dashbordet da, vil det slå ut selv med de kraftigste pærene?

Det lyser nok bedre ja. Søk i LED tråden min, der er det flere som har gått for samme pære (med link) som er fornøyd og lagt ut bilder før og etter.

De gir ikke feil melding. (så lenge pæren har innebygget canBUS)

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bytte ryggelysa mine, da de lyser fryktelig dårlig.

Noen tips til hvilke pærer jeg bør gå for? Får jeg feilmelding i dashbordet?

E60 LCI

Du får feilmelding om pærene går, og i mange tilfeller om du skifter til LED uten ekstra motstand, hvis du ikke koder bort pæresjekken først. Du kan jo forsøke med noen ny Osram 921 først, men hvis du vil ha bedre lys enn originalt er vel noe slikt som disse LED-pærene en mulighet og det hevdes at de ikke gir feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyser nok bedre ja. Søk i LED tråden min, der er det flere som har gått for samme pære (med link) som er fornøyd og lagt ut bilder før og etter.

De gir ikke feil melding. (så lenge pæren har innebygget canBUS)

Pæren kan ikke ha "innebygget" CAN-bus, den kan bare ha en motstandskarakteristikk, eventuelt en innebygget eller ekstern ekstra motstand, som gjør at når den utsettes for et testsignal blir oppfattet å fungere nært nok den opprinnelige glødepæren av lysmodulen. Lysmodulen er igjen koblet til CAN-bus nettverket i bilen og gir signal over dette når den oppfatter at en pære ikke fungerer innefor de vanlige parametrene for den gitte pæren.

Endret av Christian S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæren kan ikke ha "innebygget" CAN-bus, den kan bare ha en motstandskarakteristikk, eventuelt en innebygget eller ekstern ekstra motstand, som gjør at når den utsettes for et testsignal blir oppfattet å fungere nært nok den opprinnelige glødepæren av lysmodulen. Lysmodulen er igjen koblet til CAN-bus nettverket i bilen og gir signal over dette når den oppfatter at en pære ikke fungerer innefor de vanlige parametrene for den gitte pæren.

Ja, men det er det samme. Den har inbebygget motstand eller såkalt canBUS dreper. Når jeg skriver med innebygget canBUS så mener jeg motstand.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra innlegg det der.. 

Har søkt og lest gjennom diverse tråder og forstår at det er problemer med det to-delte panorama taket på E60/61 og E91.. Dette fungerer ikke i bilen jeg nevnte, det går opp, men man får det ikke ned igjen. Det store vinduet går ned før det så går opp igjen og det bakerste beveger seg ikke. Er dette det vanlige problemet? Det er vel strengt talt ikke værre enn å IKKE åpne panorama taket? 

Jeg prøvekjørte E61 525dat pre faceliften og synes ikke den var allverdens sprek.. Jeg syns å huske at den forrige BMWen min, en E39 530dat var kjappere? Prøvekjørte også en facelift (men 150hk motor) E61 520d med manuell og synes faktisk denne virket sprekere..? 

Endret av hokeyh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje noe feil med den 525 pre?

En facelift 520 har annerledes utveksling så den føles ikke så lat.

Det var det som slo meg også.. Men lurer på om det er automatkassen som gjør at det føles treigt.. Den er jo ganske så møkktreig.. 520 facelift (men 150hk motor) med manuell gir følte jeg var mer turtallsvillig og hadde en generelt bedre respons så fort jeg kom over 2000 RPM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte en 2007 facelift (150hk) 525DAT sedan i dag.. Den var veldig mye mer responsiv! Utrolig hvor mye mer sportslig sedanen oppfattes kontra stasjonsvognen.

Jeg glemte i farten å sjekke om baksetene var nedfellbare, men når jeg sjekker VIN så står det at bilen har "465 - Through-load system".. Finner ingen eksakte svar på om dette faktisk er nedfellbare eller kun "hull" i sete for å føre skiene gjennom..? I en E60 brosjyre står det "Split folding rear seats and ski bag (all models, code 465) og b.la "for security, folding seats can be unlocked only from inside trunk". Noen som vet eller må man rett og slett sjekke om det er håndtak i bagasjerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrskode 465 er nedfellbare bakseter.

For øvrig er ikke 525 levert med 150hk, og T i dAT indikerer touring (stasjonsvogn). :)

Her gikk det fort i svingene.. Det var selvfølgelig en 520d LE, med 150hk :-) begynner å gå rundt når man ser og prøvekjører så mange forskjellige biler på kort tid! Digg med nedfellbare seter, forsåvidt et ganske stort must også.. Noen formeninger om denne sånn ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...