awt Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Dekk spesialister her? Har i dag 255/30-20 fremme og 305/25-20 bak. Disse har holdt i 2 og en halv sesong, men bakdekkene er på tide å skifte. De fremme hadde holdt i sommer og. Problemet er at felgene er for smale til denne dimensjonen. Ikke spør meg hvorfor de er montert. Felgene er 8.5" fremme og 9.5" bak. Det går greit med det jeg kjører i dag, men vil gå ned i dim når jeg likevel skal ha nye. Hva ville dere anbefalt? Jeg vurderer 235/35-20 fremme og 275/30-20 bak, vil dette funke? Dette gir 0,29% forskjell i diameter så der funker det. Tenkte på profilen. Det vil nok fungere uten problemer, men sammenlignet med original rulleomkrets er det i utgangspunktet hakket for stort. 245/30-20 og 275/25-20 vil i utgangspunktet være et bedre valg om man ser bort fra at profilen er mindre. Dette vil også gi tilnærmet lik "strekk" foran og bak (30mm forskjell vs 40mm). axept reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Takker I INPA, er det DDE5 eller DDE6 som skal velges under "engine" til 525da 2005mod? Vet ikke, men det er bare å teste. Går det så går det. Går det ikke så velger du den andre.Men jeg tror det er DDE 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Januar 24, 2016 Share Skrevet Januar 24, 2016 Har forsøkt å google men blir ikke klokere. Hva er forskjellen på disse 3 klimapanelene? Tilhører de forskjellig utstyr på bilene? http://www.cstone.net/~dk/oldnewaccontrols.jpg http://i.ebayimg.com/images/i/271854925756-0-1/s-l1000.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 24, 2016 Share Skrevet Januar 24, 2016 Den øverste kontrolleren er 2 sone pre facelift auto klima. Den nederste på første bildet er 2 sone facelift klima. Og den siste er en sone klima uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 On 23.1.2016 at 7.38, awt skrev: Det vil nok fungere uten problemer, men sammenlignet med original rulleomkrets er det i utgangspunktet hakket for stort. 245/30-20 og 275/25-20 vil i utgangspunktet være et bedre valg om man ser bort fra at profilen er mindre. Dette vil også gi tilnærmet lik "strekk" foran og bak (30mm forskjell vs 40mm). Hm, finnes 275/25-20 ? Har ikke letet overalt, men dekkonline.com hadde ikke denne dimensjonen. Når det er sagt, hvilken nettbutikk er det som er best på pris? Min lokale dekkforhandler ga meg en pris som lå under f.eks dekkonline.com. Dette gjaldt forøvrig Vredestein Ultrac Vorti, søppel? Han, selgeren som vil selge :P, hadde gode erfaringer med dette dekket. Dette var dog i den dimensjonen jeg nevnte i innlegget før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Det tenkte jeg ikke over, så det er godt mulig det er en fantasidimensjon. 285/25-20 (og evt. 245/30-20) vil isåfall være et greit alternativ. Jeg kjørte tre sesonger med mine 20" med Vredestein Ultrac Sessanta, og har ikke et eneste vondt ord om disse, og sammenlignet med 19" hjulene jeg kjørte med i sommer med "originale" BMW-dekk (riktignok runflat) var de en drøm. Det er derimot flere som ikke har sansen for disse, så du finner nok endel delte meninger. Jeg har forstått det slik at dekkene med Sessanta "etternavnet" ikke finnes lengre, men ser ikke for meg det er store forskjeller. axept reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Nye felger til min 530Xdrive. Etter 4 sesonger og en full overhaling av felgene etter slaghull i vegen gir jeg opp å kjøre på 20" hjul. Veiene her jeg bor er ikke for slike hjul så jeg går for noen felger som er sterkere enn mine OZ ultraleggera. Men siden jeg har Xdrive vil jeg gjerne kjøre med samme hjulbredde framme og bak. Har mest lyst å kjøpe noe brukt, me n støter på problemet at mange hjulsett som selges har forskjellig bredde eller har RWD inpress. Er det mulig og kjøre ET 20 på Xdrive? Altså orginale Msport hjul til RWD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Nett fikset lekkasje på bakdøren min (fuktsperren), idag var det 0.5-1 cm med vann over matten, altså mye vann.. Var også vann i røret under passasjerstolen der luften kommer ut. Kan det da ver tett drenering fremme i motorrommet? Fuktsperren på fremdøren (pass side)var også løsnet, kommer vatnet bak eller renner det ned i dørken fremme da?Gleder meg til den er EU godkjent så jeg for solgt denne bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bondaln Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Hei Jeg har en e60 2003 modell med iDrive og navi. Er det noen som veit hvor mye BMW-verksted tar for å sette inn aux-inngang og omprogrammering av systemet, eller om det i det hele tatt er mulig? Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Mest sannsynlig en formue. Finn heller en privatperson som kan gjøre dette, det er en enkel og grei jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bondaln Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Den er grei, takk for svar? Får se om jeg finner en;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 12 timer siden, Bondaln skrev: Den er grei, takk for svar? Får se om jeg finner en;) Se i "den store diagnosetråden" om noen i nærheten av deg kan hjelpe med koding og evt. montering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bondaln Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 3 timer siden, Reef89 skrev: Se i "den store diagnosetråden" om noen i nærheten av deg kan hjelpe med koding og evt. montering. Ja det kan jeg prøve, takk??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkMe Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 On 26.1.2016 at 22.52, Bondaln skrev: Hei Jeg har en e60 2003 modell med iDrive og navi. Er det noen som veit hvor mye BMW-verksted tar for å sette inn aux-inngang og omprogrammering av systemet, eller om det i det hele tatt er mulig? Andreas Bilradiospesialisten hadde aux-plugg til min 2006 modell. Skrudde ut headuniten og plugget det i selv. De programmerte inn aux på iDriven på 5 min for 600,- Ca 3 år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krizz95 Skrevet Januar 31, 2016 Share Skrevet Januar 31, 2016 Hei. har en 2010 e61 som jeg plutselig la merke til at rattet ikke går "opp" når jeg skal ut av bilen. komfortstolene legger ut sidestøttene men rattet står helt iro. Prøvde å se etter innstillinger i idrive, men fant ingenting. noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå