Otis Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 21 timer siden, T.H.O skrev: Noen som gidder å forklare meg litt hvordan man kobler full el sportsseter i en bil som har full el standardseter originalt? Den gule kontakten fra bilen ser sånn ut: Og på det nye setet er kontakten så her: Det er 3 ekstra ledninger på det nye setet som må kobles en plass. I kontakten til venstre er det en sort, og en rosa/grønn. I den til høyre en brun. Er det kun de 3 ledningene som må kobles en plass for å få det til å virke? Og evt hvor/hva skal de kobles sammen med? Her er noe jeg fant. Følte ikke at det var så ekstremt relevant kanskje, men det er kanskje en start for deg?https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFZEx1TXRtTVVjSHchttps://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFY3RycTVhUWlMRFU T.H.O reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 On 8.3.2016 at 13.45, awt skrev: Har lest at folk har boret et lite hull i kulen og gjenget dette opp, for og så sette en bolt gjennom sylinderen og inn i kulen. Hadde forsøkt dette (og mye annet) før jeg kjøpte ny sylinder. Det er også en låsering på innsiden av festet i sylinderen som kan sjekkes. Hos meg falt den ut et par ganger plutselig, så mens jeg ventet på ny kule badet jeg alt i grease før jeg satt det sammen igjen. Dette er nå over et år siden, og den nye kulen ligger her enda... Fikk tilslutt sylinderen til å sitte fast på kula med litt rå makt. Men skulle det blir et problem igjen så var ikke det med den bolten en dum idê. Får bare håpe det ikke blir noe mere tull med luka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 (endret) 2 timer siden, Otis skrev: Du har vel defekt vannpumpe for webasto? Isåfall er det feilen. Det har jeg ja visste ikke at dette hadde noe å si her, men er kanskje noe med regulering på de ventilene som styrer varmt\kaldt ja? Tusen takk for svar iallfall, nok en grunn til å kjøpe ny pumpe Edit: Ser koed selger til 3300 og nå Endret Mars 14, 2016 av BMWlog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Neida, det er ikke ventilene som er problemet, men lave turtall. Du kan enkelt sjekket om problemet med kald luft forsvinner ved å ha turtall på ca 2000 eller mer når det er kaldt. Da bør det bli varmt rimelig kjapt. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 1 minutt siden, Otis skrev: Neida, det er ikke ventilene som er problemet, men lave turtall. Du kan enkelt sjekket om problemet med kald luft forsvinner ved å ha turtall på ca 2000 eller mer når det er kaldt. Da bør det bli varmt rimelig kjapt. OK så når jeg kjører og det kommer kaldt luft ut av det blå så ligger jeg mest sannsynlig under 2000 omdreininger? Skal teste dette ja Det blir altså varmt i bilen bare for å klargjøre men plutselig begynner det å blåse kaldt så skrur jeg opp varmen så blir det altfor varmt igjen, virker ikke som den klarer å regulere ordentlig. Men du tror fortsatt at det er pga webasto? Isåfall bestiller jeg bare ny pumpe, men hvis du ikke tror det så må jeg heller prioritere inne klimaanlegg over webastoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Ta testen først. Dette forutsetter selvsagt at motoren er varm. Tanken er at sirkulasjon er for dårlig ved lave turtall, dette problemet forsvinner ved høyere turtall på motor som da bistår med sirkulasjon. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 @BMWlog Jeg ser at jeg skrev litt feil, men du kan ta testen når motor begynner å bli varm. Fra rundt 50 grader, da har viften rimelig bra med turtall og da vil vannet bli kjølt ned fort. Da med mer turtall så kommer det nok varme. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianE60 Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Hei. Har nettop kjøpt meg BMW 530 og vil ha noen kule felger. hva syntest dere om disse? nå i helgen fikk jeg montert nye AE led fra GS og nye nyrer. bilen begynner å se veldig bra ut, mangler bare felgene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Gratulerer med fin bil! Selv så liker jeg ikke særlig godt svarte felger og foretrekker originalt men stilig med kant uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Er heller ikke noe fan av sorte felger, spesielt ikke på sort bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 Min smak er svarte felger uansett farge på bil ikke er noe særlig fint. Mesh felgene er langt penere i silver. SweetBMW har disse på sin E60, med mindre han har solgt de, og de er meget kledelig på en E60, bare de ikke er svarte Forresten, tiden er kommet for at jeg må bytte xenonpærene mine, da høyrelyset blei veldig rosa her i går, hvor får man kjøpt kvalitetspærer med 6000k? Tenker da i samme sjangern som Osram sine NB, evt Philips sine XtremeVision. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 43 minutter siden, Clevion skrev: Min smak er svarte felger uansett farge på bil ikke er noe særlig fint. Mesh felgene er langt penere i silver. SweetBMW har disse på sin E60, med mindre han har solgt de, og de er meget kledelig på en E60, bare de ikke er svarte Forresten, tiden er kommet for at jeg må bytte xenonpærene mine, da høyrelyset blei veldig rosa her i går, hvor får man kjøpt kvalitetspærer med 6000k? Tenker da i samme sjangern som Osram sine NB, evt Philips sine XtremeVision. Kjøp osram night breaker, koster rundt en tusen par på ebay. Da snakker vi skikkelige pærer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 Nå, Reef89 skrev: Kjøp osram night breaker, koster rundt en tusen par på ebay. Da snakker vi skikkelige pærer! Joda, men jeg er keen på 6000k. Hvis jeg ikke skulle få tak i 6000k i kvalitet, så blir det NB. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 17 timer siden, Otis skrev: @BMWlog Jeg ser at jeg skrev litt feil, men du kan ta testen når motor begynner å bli varm. Fra rundt 50 grader, da har viften rimelig bra med turtall og da vil vannet bli kjølt ned fort. Da med mer turtall så kommer det nok varme. Fikk testet nå idag, så snart det begynte å blåse kald luft så endret jeg til 4 gir og la meg på 2500 omdreininger, varm motor på motorvei. Lå slik i ca 5 minutt før det begynte å bli varmt igjen (rørte ikke klimapanelet) Men syns at 5 minutt var lenge så tviler på at det var dette som gjorde det? Men jeg har heller ikke så god peiling på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 Hmm, ja da høres det ikke ut som det er sirkulasjonsproblem. Da må du feilsøke videre. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå