Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

On 30.4.2016 at 0.57, sveigis skrev:

Huff.

Ja de taklukene er en utfordring uten tvil.

Men glemte noe ,ta og legg et lag med rustløsende overalt.

Og se om du får kjørt luken i full åpen posisjon først.

Saus da godt inn og la det trekke inn en stund.

Så tilbake i tilt.

Somsagt,smør trekantordningen og wirer bak der godt og trykk på bryter samtidig som du slår forsiktig i hullet på trekantbrankett begge sider.

Lykke til og vær tålmodig. ;)

Da prøvde jeg idag,sauset godt inn, og begynte og banke forsiktig på branketten, denne gled noelunde greit frem og tilbake.. Men takluken ville ikke ned. Så banket forsiktig branketten bort slik at vippen gikk helt ned, og når jeg da trykte på vipp igjen gikk den fint oppigjen. Men nekter alså og legge seg ned.. Har styrt på i over 1 time for og håpe at noe ville gå seg til, men ser ikke slik ut. Så rekner med jeg må ta quickfix imorgen og få holdt bakre vipp lukket. ( Syntes forsåvidt det ser bedre ut )

Om ikke noen har noe tips da :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2. mai 2016 at 18.48, BMWlog skrev:

Ja vurderer ny og greit å vite at den fungerer de neste 10 åra :) Hvor vanskelig er det å kode? Bare en registrering i NCS eller?

Min ccc røk for noen uker siden, gikk av og på hele tiden. kjøpte meg brukt cic, og angrer ikke et sekund! helt fantastisk mye bedre enn ccc navien. verdt hver eneste krone :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Espelae skrev:

Min ccc røk for noen uker siden, gikk av og på hele tiden. kjøpte meg brukt cic, og angrer ikke et sekund! helt fantastisk mye bedre enn ccc navien. verdt hver eneste krone :) 

Jepp det er veldig fristende, men blir nok litt for dyrt for min del dessverre så blir nok å kjøpe ny CCC forholdsvis fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo da hatt takluke problemer på min e61.. Jeg har nå prøvd litt, og er redd jeg må ta en quickfix og "koble" ut bakerste vippen. Men hvordan er det med feilkoder da? Nå får jeg opp feilkode på takluken. Vil denne forsvinne når man fjerner bakerste vippefunksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett sett med Breyton GTS 20" som jeg ønsker å sette på en E61xdrive. Dekkene som står på nå er 285/30-20 og 245/35-20. Dette oppsettet får bilen til å "subbe" grunnet for stor dim

Mitt spørsmål er om noen som vet/har erfaring om det mulig å sette på 295/25-20 og 245/30-20 dekk på denne bilen? Felgene er 8,5" fremme og 10" bak

Mvh,

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7. mai 2016 at 1.48, BMWlog skrev:

Jepp det er veldig fristende, men blir nok litt for dyrt for min del dessverre så blir nok å kjøpe ny CCC forholdsvis fort :)

Jeg tror ikke en CIC-ombygging koster så veldig mye mer enn det en fabrikkny CCC vil koste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8. mai 2016 at 0.00, Skulebollen skrev:

Har jo da hatt takluke problemer på min e61.. Jeg har nå prøvd litt, og er redd jeg må ta en quickfix og "koble" ut bakerste vippen. Men hvordan er det med feilkoder da? Nå får jeg opp feilkode på takluken. Vil denne forsvinne når man fjerner bakerste vippefunksjon?

Var en her inne som også hadde problem med det samme. Han fikset det, hør med sveigis :) 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...