Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, awt skrev:

Jeg tror ikke en CIC-ombygging koster så veldig mye mer enn det en fabrikkny CCC vil koste.

Ja kom nesten fram til det :) Er det bare å hente fra LCI vrakbiler da eller andre metoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilen er LCI, er det ikke ensbetydende med at den har CIC. CIC gjelder kun det siste året/halvannet på E6x. Men ja, det er igrunn bare å plukke med seg delene, men det skal kodes og du må få aktivert navigasjonsfeltet på ett eller annet vis (emulator, script eller FSC).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å få lukket bakluka på e61 530xd 2008mod.. den åpner seg med alle knapper, både bak, inni bilen og nøkkel, men den lukker seg ikke. Lyset i knappen på luka bak er også borte. Kabelbrudd? Eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei,

Jeg lurer på om noen vet av ei god løsning for å montere mobiltelefonholder i min kjære E61? Vil ha en pen og funksjonell løsning. Kan eventuelt kjøpe orginalholder som ligger i midtkonsoll, men det er litt knotete hvis jeg skal spille fra Tidal....

Tips mottaes med Stor takk :)

God BMW helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den ene sensoren min har konstant pip og viser at jeg er helt inntil noe med en gang jeg setter den i revers noen ganger etterfult av PDC failure - er det et tegn på en ødelagt sensor eller selve PDC modul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig sensor som vil ryke om tid.

Sensorene kan man enkelt sjekke selv om de fungerer skikkelig ved å trykke på p knappen og gå rundt bilen og hør om alle sensorene tikker likt og samme tikking. (kan kun gjøres når systemet er aktivt)

Om det er kabelbrudd eller PDC modul så pleier det som oftest ikke å vise noe på skjermen, men kun få PDC Failure og systemet deaktiveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Reef89 skrev:

Dårlig sensor som vil ryke om tid.

Sensorene kan man enkelt sjekke selv om de fungerer skikkelig ved å trykke på p knappen og gå rundt bilen og hør om alle sensorene tikker likt og samme tikking. (kan kun gjøres når systemet er aktivt)

Om det er kabelbrudd eller PDC modul så pleier det som oftest ikke å vise noe på skjermen, men kun få PDC Failure og systemet deaktiveres.

Ja alle de andre fungerer helt fint utenom denne som alltid viser fullt rødt eller slår ut systemet med en PDC failure, men da får jeg prøve å bytte den :)

Edit: Regner med denne fungerer fint? http://www.ebay.com/itm/BMW-e60-e61-parking-ultrasonic-sensor-PDC-66206989091-black-sapphire-475-NEW-/191523377641?hash=item2c97aed1e9:g:HSMAAOSwBLlU8Dji&vxp=mtr

Endret av BMWlog
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...