Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Var tomt hos meg også før fylling og den gikk i følge dem igjennom trykktest så jeg fulgte anbefalingen om å fylle med sporstoff for å kunne sjekke etter lekkasje senere. Har ikke vært innom igjen med den, men siden kjølingen bare sluttet å virke igjen så fort og sensoren i bilen gikk fra 4bar til 0bar antar jeg at det er lekkasje hos meg ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitér

 

Hadde med bilen til Italia nå i ferien, og det funket jo bra. Eneste problemet vi hadde var en dag jeg hadde parkert et øyeblikk og skulle bare bort å parkere, da var bilen tung på rattet. Jeg åpnet panseret og så at reimhjulet ikke gikk rundt som det skulle. Jeg slo av AC og da virket det igjen. Er visst en svakhet på e61 at gummien på veivakselhjulet blir morken med tiden. Selv om AC var av var det en skviselyd fra reima. Måtte jo inn på et BMW verksted å få fikset det før vi skulle hjem til nord. Kom på 770,- Euro inkl leiebil noen timer. Da hadde de byttet begge reimene og reimhjulet, eller demperen som dem kalte den. Altså ca 7500,-kr . Syntes dette var ganske dyrt, Hva hadde det kostet her hjemme? Hadde dette skjedd her hjemme hadde jeg jo skiftet dette selv. Dette er visst en svakhet iflg Autopower i Stansevn i Oslo, og kan skje når bilen er noen år og gått litt, dvs 2005mod/230tkm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7500,- for reimer og vibrasjonsdemper vil jeg si er helt kurant, ja det er dyrt, men bare vibrasjonsdemper er dyr. Å si at det er en svakhet vet jeg ikke om jeg er helt enig i, da bilen var gått over 200kkm. Men det er en kjensgjerning av vibrasjonsdemper går betraktelig forter i stykker på 4-sylinder diesel kontra med sylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har endelig fått kjøpt meg nye interiørlister, ble dyrt men det er nå så.. Men midtkonsoll listen er med oppbevaringsluke.. Mens den jeg har i bilen nå er uten. Er dette fordi jeg har stor navi? Ser på google at biler med oppbevaringskonsoll der, ikke har 2 dvd innganger, men bare 1..

 

Er det evt. mulig og bruke oppbevaringshyllen, eller er det ikke plass p.g.a CCC?

 

Og er klimapanel, alså knapper som styrer temp osv. bolt on fra preface til facelift? Facelift er jo endel penere hjul. Eller er dette endel av CIC ombyggingen?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på grunn av navien ja. Enheten til biler med navi professional er dobbelt så stor som enheten til biler uten navi, eller med navi business, så da forsvinner dette rommet. Enten må du ha ny list, eller så kan du legge noe sort filt, en plate e.l. bak dette "hullet" slik at det ser litt penere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål til dere med E6x og diesel. Jeg syns ikke varmeapparatet fungerer optimalt. Blir aldri skikkelig varmt varmt, heller en lunken varme. Sjekket temperatur på kjølevæske og den ligger mellom 88-92 som er korrekt.

Hadde vært kjekt om det var mulig å få litt bedre varme før vinteren kommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skulebollen skrev:

Skjønner, skal se på det.

Hvordan er det og montere lci klimaknotter/panel på pre lci? Mitt panel mangler en bit så må ha nytt/brukt uansett

Det må bla kodes.

Om du mangler knapp(er) så kan dette kjøpes på koed.no.

 

 

Ellers selger jeg et pre. panel. PM.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Julianv skrev:

Kjapt spørsmål til dere med E6x og diesel. Jeg syns ikke varmeapparatet fungerer optimalt. Blir aldri skikkelig varmt varmt, heller en lunken varme. Sjekket temperatur på kjølevæske og den ligger mellom 88-92 som er korrekt.

Hadde vært kjekt om det var mulig å få litt bedre varme før vinteren kommer :lol:

Hei, hadde samme problem med en 2009 525d automat. Byttet både hoved thermostat og EGR thermostat uten at jeg fikk mer varme i varmeapparatet, tempen lå som du beskriver mellom 85 og 92. Den hadde Webasto, så vannpumpa på den ble også sjekket at var i orden. Jeg fikk aldri orden på det.

Men mener å ha lest i etterkant at det er enda en thermostat, mener å huske at den er i forbindelse med oljekjøler eller automatkasse, og at noen har byttet den og varmen i varmeapparatet har blitt ok etterpå.

 

Edit: side 581 i denne tråden. 

 

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skulebollen skrev:

Skjønner, skal se på det.

Hvordan er det og montere lci klimaknotter/panel på pre lci? Mitt panel mangler en bit så må ha nytt/brukt uansett

LCI klimapanel har større knapper enn pre-LCI, hvilket innebærer at du må kjøpe et LCI deksel for CCC. Bakdelen med dette er at LCI-CCC har åtte programmerbare hurtigknapper over DVD-rommet i bunn, hvilket innebærer at du får en stor glippe i overkant av denne. Du må derfor bytte ut navigasjonsenheten din til en facelift eller bygge om til CIC for at det skal bli bra. For å få LCI klimapanel til å fungere må man dessuten gjøre en "pin 21" modifikasjon og koding.

Det er imidlertid visuell forskjell på klimapanel før og etter 03/2005. Førstnevnte har matte vriknotter og sistnevnte har blanke knotter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...