Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Man fikk flere forskjellige ratt til E60/E61. Standardrattet (det øverste) ble re-designet ved facelift (03/2007). Det nederste rattet som linkes til her er sportsratt. Man fikk varme i både standardratt og sportsratt fram til 09/2007 hvor da M-sportsratt også hadde mulighet for å få varme (har ikke medregnet M5 ratt / smg ratt, som har blandt annet giring på ratt)..

Standardratt 07/2003-03/2007:

d5gz2lph9k6bs9w58fex.jpg

Standardratt 03/2007-2010

e60_facelift_inside_driver_20090808_1055041778.jpg

Sportsratt:

83_-1083186926.jpg

M-sportsratt:

4022725653_722e83c841_o.jpg

M5 ratt:

7r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei siste spørsmålet mitt om E61 nå.

Etter å ha funnet 3 brudd i bakluken er dette nå rettet opp. Samtidig ble det skiftet lysmodul. Nå gjenstår følgende:

1 - Nøklene fungerer ikke på fjernstyring, kun manuell låsing/åpning. Selger sier dette må kodes via ett spessiellt BMW program som heter OPS eller noe...Dette er visstnok pga skifting av lysmodul?

2: Viskeren bak fungerer ikke, men motoren høres når han starter den. Spyling og varmetråder fungerer bak. Selger mistenker at den har låst seg pga irr eller noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F¤#"... Oppdaget noe som ser ut som små rustbobler på bakluken på min 07 mod E61

Det er helt ute i kanten med den ruten som kan åpnes bak! Ser ut som det er en plass det ligger seg vann ofte! Ser det kun når ruten er åpen.

Bilen er importert, noen som vet hva slags garanti som gjelder da? Bilen er ikke 4 år ennå!

Vet at rust på bakluke var en typisk feil på E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis antenneforsterkeren ryker eller har brudd på ledning så virker den ikke...fant jeg ut. Når en skifter batteri feks må en også legge inn kodene på nytt hvis en ikke har strøm på nettet.

Så hvis verkstedet har skiftet noe og bilen kommer tilbake og det ikke virker, si at de har gjort feil og må rette dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F¤#"... Oppdaget noe som ser ut som små rustbobler på bakluken på min 07 mod E61

Det er helt ute i kanten med den ruten som kan åpnes bak! Ser ut som det er en plass det ligger seg vann ofte! Ser det kun når ruten er åpen.

Bilen er importert, noen som vet hva slags garanti som gjelder da? Bilen er ikke 4 år ennå!

Vet at rust på bakluke var en typisk feil på E39

Hei!

Hadde samme greia på min bil, ta deg en tur til BMW så fikser de nok dette.

De scanner serviceheftet ditt som blir sendt til tyskland, så hvis du har vært flink med servicene og alt er fulgt etter BMWs standard får du dekket dette på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F¤#"... Oppdaget noe som ser ut som små rustbobler på bakluken på min 07 mod E61

Det er helt ute i kanten med den ruten som kan åpnes bak! Ser ut som det er en plass det ligger seg vann ofte! Ser det kun når ruten er åpen.

Bilen er importert, noen som vet hva slags garanti som gjelder da? Bilen er ikke 4 år ennå!

Vet at rust på bakluke var en typisk feil på E39

Hei!

Hadde samme greia på min bil, ta deg en tur til BMW så fikser de nok dette.

De scanner serviceheftet ditt som blir sendt til tyskland, så hvis du har vært flink med servicene og alt er fulgt etter BMWs standard får du dekket dette på garanti.

Den er god. :D Får stikke innom min lokale BMW forhandler og høre hva de har og si!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ville ikkje webastoen min starte om morgonen, da eg trykket "on" på fjernkontrollen ... -5 grader ute, laderen har stått på og ladet batteriet i hele natt. Prøvde flere ganger, men starter ikkje, uansett kor mange ganger eg trykker.. Hjelp?

2004 e60 530d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...