Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Otis skrev:

Mulig at ledningen ikke er OK, eller at klima panelet ikke sender ut LIN bus. Eller defekt fogging sensor.

Kan du ta mer diagnose?

Har kun Carly å ta diagnose med, så er jo begrenset hva info en får. 

Men har en ny på vei nå. Fikk en ny(ubrukt original) på eBay til 48 GBP(39+9 i frakt). GS skal jo 1439kr for en. Med nedskrevet verdig på pakken kommer det ikke noe moms/gebyr på heller. 

Men skal se om jeg får av deksel i mårå, kan vel ikke være så veldig vanskelig å få av tenker jeg.

Frister ikke å kjøre opp til Bavaria igjen, var der nettopp å få låst opp Webasto idag. Så nå har jeg Varme i bilen igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.10.2016 at 21.29, barsjef skrev:

Har de siste dager hatt problemer med Fukt i bilen. Vinduer fremme å bak dugger til når en kjøre.

Er samme om jeg kjøre resirkulasjon eller ikke, eller om jeg har aircon på eller ikke. Må bruke frontrute blåseren som blåser på full styrke for å bli kvitt dugg. Går så noen minutter å dugg er tilbake. På en 7 mils tur var det kun de site par mil det ikke kom dugg. Har aldri hatt disse problemer før, samme hvor mye det regner. Byttet kupe filter for ca 3 måneder siden, så disse bør være bra ennå.

Er ikke vann i bilen å alt er tørt når en kommer ut i bilen etter den har stått.

Noen som har hatt samme problem eller vet hva som kan være årsak til dette??

Kan være dreneringen til ac som er tett. Da blir det dugg på vinduene. Fuktige/tette kupefilter kan også lage problem. Eller som nevnt her: Spjeld til resirkulering har kilt seg/defekt aktuator. Eventuelt lekkasje i varmeapparat-register i kupe, men da hadde du hatt fukt i gulv fremme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, sinkMe skrev:

Kan være dreneringen til ac som er tett. Da blir det dugg på vinduene. Fuktige/tette kupefilter kan også lage problem. Eller som nevnt her: Spjeld til resirkulering har kilt seg/defekt aktuator. Eventuelt lekkasje i varmeapparat-register i kupe, men da hadde du hatt fukt i gulv fremme

Før jeg gjør mere, så bytter jeg fogging sensoren som jeg nettopp fikk feilkode på i diagnose. Ny er på vei i posten. Kjøpt via eBay til en hyggelig pris.

Kupe filtre er kun 4 måneder gamle, så disse bør være ok ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fogging sensor er kun aktiv i auto modus. Så om du har fukt problemer i manuell modus så er det nok feil på friskluft spjeld eller tett drenering til filter. Prøv også slå av auto resirkulering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Otis skrev:

Fogging sensor er kun aktiv i auto modus. Så om du har fukt problemer i manuell modus så er det nok feil på friskluft spjeld eller tett drenering til filter. Prøv også slå av auto resirkulering. 

Ser mandag morgen når jeg skal til stavanger(7mil) Var ingen problemer igår å torsdag rundt i byen her, da sto alt på auto som normalt, men den dag til Stavanger prøvde jeg alle mulige innstillinger. eneste som virka da var frontrute defroster knappen, men da blir en jo døv med den støy hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.11.2016 at 11.54, barsjef skrev:

Før jeg gjør mere, så bytter jeg fogging sensoren som jeg nettopp fikk feilkode på i diagnose. Ny er på vei i posten. Kjøpt via eBay til en hyggelig pris.

Kupe filtre er kun 4 måneder gamle, så disse bør være ok ennå.

Da var fogging Sensor byttet. Da fikk jeg å slettet feilkode på den, å i tillegg så fikk jeg bort en annen feilkode på regnsensor, som rart nok ble beskrevet som en ikke feil unner info om feilkoden. Så var nok denne sensoren som føkka opp litt her ja.

Ellers kan jeg nevne at det går å kjøpe denne Sensor til ca 50% av GS sin pris hos feks Riis Bilglass/Bilglass gruppen. Noe jeg ikke var klar over før idag.

Så det var tyske PREH som produsere denne sensor, så da er det garantert samme sensor som sitter i feks VAG biler, å sikkert mange andre å. Så bare ren Ran å kjøpe sådan hos Bavaria/GS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann! Har nylig kjøpt meg en 2007 e60 525d :) jeg har 2 problemer med den som jeg håper noen her kan svare meg på :)

1. Når jeg kjøpte bilen så har forrige eier satt på m-fanger foran uten pdc sensor hull, så jeg har feilmelding på alle 4 sensorer foran. Går det av å plugge i noe eller kode bort sensorer foran?

 

2. Feilmelding på SOS systemet, på feil på "nødanropknapp". Noen har hatt feil på selve knappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...