Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil fortelle om et fint besøk jeg hadde på Jæger Sentrum her om dagen.

Det ene problemet mitt var at den ene nøkkelen min var sluttet å virke.

(Jeg har selv blitt fortalt at da må du ha ny nøkkel til ca 2000kr)

De spurte om jeg hadde "Key less go" og jeg tenkte jo selvfølgelig "faen det har jeg så da blir det vel enda dyrere".

MEN :) Gladmeldingen var jo da at siden jeg hadde det så kunne jeg bytte batteri som de hadde til den gode sum av 79kr :D

Så til det andre problemet som er at sømmen i en plass på passasjerstolen har såvidt begynt å rivne og det blir jo ikke akkurat bedre med tiden.

Bilen er importert 2006 mod og gått 78 000km. så jeg hadde ikke store forhåpninger å få dette på reklamasjon.

Men heldigvis når han søkte på regnr så han at det var bmw norge som hadde importert bilen selv og da gjaldt reklamasjonen så den skulle di også fikse.

Sparte litt penger den dagen syns jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig kjekt ut med slike besøk hos Jæger :)

Når nøkkelen sluttet å virke, skjedde det brått, eller ble rekkevidden gradvis dårligere?

Jeg har dårlig rekkevidde på mine nøkler, men tror problemet heller ligger i mottaket i bilen.

Jeg har heller ikke Key less go, så jeg frykter denne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten gladmelding :)

Takk til Tvold!!

Dro til Tvold etter å ha kommet i kontakt med han på forumet, jeg hadde ingen radio og ikke sentral lås. på 15 minutter hadde vi løsnet vingen og stod å så ned på gamle antenneforsterken. Denne var FULL av irr og dritt etter fuktighet. Vi byttet den med den han hadde liggende som så myyyye bedre ut. vips RADIO og FJERNSTYRT SENTRALLÅS IGJEN :D

Stor takk til Tvold :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig kjekt ut med slike besøk hos Jæger :)

Når nøkkelen sluttet å virke, skjedde det brått, eller ble rekkevidden gradvis dårligere?

Jeg har dårlig rekkevidde på mine nøkler, men tror problemet heller ligger i mottaket i bilen.

Jeg har heller ikke Key less go, så jeg frykter denne litt.

Den ble dårligere og dårligere...

Har du 2 nøkler? Og gjelder det bare den ene nøkkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig kjekt ut med slike besøk hos Jæger :)

Når nøkkelen sluttet å virke, skjedde det brått, eller ble rekkevidden gradvis dårligere?

Jeg har dårlig rekkevidde på mine nøkler, men tror problemet heller ligger i mottaket i bilen.

Jeg har heller ikke Key less go, så jeg frykter denne litt.

Den ble dårligere og dårligere...

Har du 2 nøkler? Og gjelder det bare den ene nøkkelen?

Begge nøklene er dårlige. Har vært slik siden vi kjøpte bilen i november.

Har heller ikke Comfort access så hvis det er batteri, må begge nøklene byttes.

Har lest om at problemer med antenneforsterker er et vanlig problem på e60. Til og med en som hadde løst problemet med å rense bakruten for voks der hvor antennen er.

Får ta en tur til forhandler med dette til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg lurer på hva man skal se/høre/føle etter når det kommer til tid for å skifte olje på girkassa? Ser ingen melding om dette på "Service" på computeren (skjermen) ?

Min e60 2004 530d automat har begynt å gire seinere, og av og til 'lugge' (hakke), spesielt når bilen ikkje er driftsvarm. Den 'Hopper' også litt når eg står stille og skifter mellom P, R, D, N, når den ikkje er driftsvarm.

Er det intervall for girkasseskift, eller er det noe man skal tenke på selv? Bilen har gått 118 000km. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorolje-service står i iDrive, men ikkje noe om girkasse. Får ringe BMW å høre da kanskje, om det noen gang har vert byttet på bilen, og når det BØR skiftes. Om olja på girkassa ikkje har vert skiftet siden den var ny, så er vel det på tide ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorolje-service står i iDrive, men ikkje noe om girkasse. Får ringe BMW å høre da kanskje, om det noen gang har vert byttet på bilen, og når det BØR skiftes. Om olja på girkassa ikkje har vert skiftet siden den var ny, så er vel det på tide ja.. :)

jeg ville skiftet med engang hvis jeg var deg. jeg skiftet olje og filter på min her i høst etter samme symptoner som deg lugging i gir og litt nøkking. BMW er ikke særlig hjelpsom der p.g.a de sier at man aldri skal ta oljeskift på kassa, sa det til meg + at har hørt de sier til flere. Skift Nå så slipper du Noen ubehaglie overaskelser seinere. på Min stod det på bunnpanna til og med `evig olje` ...tull. Nå er det kkurat som og kjøre ny bil girer nydelig og merker ingenting innifra:]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster nok meir enn nok for olje på BMW verksted, vil eg tro.. :P Jaja, litt synd at eg ikkje sa det til dem på fredag, da var eg på verkstadet med bilen på 'Vehicle Check'. Skulle ha skifte girkasse-olja med en gang da... Men et nytt problem har oppstått, webastoen funker ikkje, verken når eg starter bilen eller ved å starte den via fjernkontrollen. De sa det tok 1-2 dager å feilsøke (sykt lenge, spør du meg...). Så får bestille time til det + girkasse olje skift samtidig.

2t å kjøre til nermeste BMW verksted (Kokstad..), så må ha lånebil og dritt ... Kjedli, og dyrt. :(

EDIT: Noen som vet hvilken sikring som går på Webastoen? Tenkte eg skulle prøve å ta ut sikringen i noen timer, og sette den i igjen - se om det gir resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...