Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

F¤#"... Oppdaget noe som ser ut som små rustbobler på bakluken på min 07 mod E61

Det er helt ute i kanten med den ruten som kan åpnes bak! Ser ut som det er en plass det ligger seg vann ofte! Ser det kun når ruten er åpen.

Bilen er importert, noen som vet hva slags garanti som gjelder da? Bilen er ikke 4 år ennå!

Vet at rust på bakluke var en typisk feil på E39

Hei!

Hadde samme greia på min bil, ta deg en tur til BMW så fikser de nok dette.

De scanner serviceheftet ditt som blir sendt til tyskland, så hvis du har vært flink med servicene og alt er fulgt etter BMWs standard får du dekket dette på garanti.

Den er god. :D Får stikke innom min lokale BMW forhandler og høre hva de har og si!

Da er bilen inne til rustfjerning på BMW sin regning. :D

Er visst en kostruksjonsfeil på E61 som gjør at det ruster der bak! Så alle med E-61 vær obs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOR TAKK TIL OTIS FOR HJELP ikveld!

Han hjalp meg med følgende:

1: ta av frontfanger og bruke PDC sensorer som egentlig er ment til de 2 i midten pga annen kontakt på de i hjørnene..vi kappet vekk litt i kontakten så de passet rett på hjørnene..dette tok 1 minutt totalt funket fjell. BMW sa at jeg MÅTTE bestille hjørnekontakter og kunne ikke bruke "vanlige" pga kontakten....fy så forbanna jeg blir! jeg kunne kastet over 4000,- ut av vinduet i og med at forrige eier allerede hadde kjøpt inn 2 sensorer men disse var altså ifølge bmw FEIL...

2: Diagnose..mange feilmeldinger, men alle er slettet og vi skal sjekke om èn uke.

3: Sjekket xenon i tåkelysene. ballaster er defekt og jeg kjøper OTIS sitt sett som er ubrukt for en rimelig penge.

4: Visker bak fungerer ikke men motor fungerer = Visker har rett og slett EIRET fast...WD40 med jevne mellomrom burde løse biffen ifølge OTIS.

Videre er det VELDIG hyggelig når bimmers medlemmer hjelper hverandre...jeg sparte meg som sagt kanskje 4-5 000,- på diagnose + skift av PDC og 2 stk nye PDC...

Igjen, STOR takk til OTIS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At BMW sier du trenger sensorer for høre og venstre side syntes jeg er helt rett. De går utifra hva som er levert på bilen og at det er forskjellig innfestning til kontakten slik at den ikke vil passe uten å modifisere. Hva hadde skjedd om BMW sa at du bare kunne modifisere kontakten og dette ikke fungerte..? De kan jo ikke ta ansvar for hva kunder gjør med deres bil, så om man vil forsøke å modifisere så er det helt og holdent opp til kunden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo såklart, rent teknisk så kan man ikke oppfordre kundene til å modifisere slikt med en kniv på den måten vi gjorde det...jeg ble bare så oppgitt fordi jeg LA ved 2 helt nye parksensorer også fikk jeg enda beskjed om at "nei, her må 2 nye kjøpes inn"...de kunne iallefall sagt at jeg på egen risikio kunne gjøre .......og da fungerte det ERFARINGSMESSIG som vanlig...om du forstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hva om vedkommende ikke har vært borte i den type modifisering. Det er jo nemlig ikke slike snarveier de gjør hos BMW autorisert verksted. Ergo ville ikke vedkommende hatt noe grunnlag for uttalelse enn hva TIS, ETK etc. tilsier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...