DanielMK Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Er det ingenting på sikringsoversikten på hva som er webasto? Sikkert et ganske dumt spørsmål, men hvor er den oversikten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Ligger bak i min E61...på høyre side ved førstehjelps skrinet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Er det ingenting på sikringsoversikten på hva som er webasto? Sikkert et ganske dumt spørsmål, men hvor er den oversikten? Se tredje innlegg her, http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=171705. Bilder av sikringsoversikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Sikringsoversikten ligger vel i verktøyskassen:) hos meg vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiLvEr_ Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 heinoen tips på hvorfor min 520ia av og til hakker med turtallet i motbakke? automat i bilen, skjer både i drive og i sport kun i motbakke? ja i 95% av tilfellene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigln Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 F¤#"... Oppdaget noe som ser ut som små rustbobler på bakluken på min 07 mod E61Det er helt ute i kanten med den ruten som kan åpnes bak! Ser ut som det er en plass det ligger seg vann ofte! Ser det kun når ruten er åpen. Bilen er importert, noen som vet hva slags garanti som gjelder da? Bilen er ikke 4 år ennå! Vet at rust på bakluke var en typisk feil på E39 Hei! Hadde samme greia på min bil, ta deg en tur til BMW så fikser de nok dette. De scanner serviceheftet ditt som blir sendt til tyskland, så hvis du har vært flink med servicene og alt er fulgt etter BMWs standard får du dekket dette på garanti. Den er god. Får stikke innom min lokale BMW forhandler og høre hva de har og si! Da er bilen inne til rustfjerning på BMW sin regning. Er visst en kostruksjonsfeil på E61 som gjør at det ruster der bak! Så alle med E-61 vær obs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Hvor kobles diagnose hen på E61 ??? OBC2 eller hva det heter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Hvor kobles diagnose hen på E61 ??? OBC2 eller hva det heter.. Nede til venstre ved førerdøren mener jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Hva slags program trenger man for å programmere høyden bak på E61 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 STOR TAKK TIL OTIS FOR HJELP ikveld! Han hjalp meg med følgende: 1: ta av frontfanger og bruke PDC sensorer som egentlig er ment til de 2 i midten pga annen kontakt på de i hjørnene..vi kappet vekk litt i kontakten så de passet rett på hjørnene..dette tok 1 minutt totalt funket fjell. BMW sa at jeg MÅTTE bestille hjørnekontakter og kunne ikke bruke "vanlige" pga kontakten....fy så forbanna jeg blir! jeg kunne kastet over 4000,- ut av vinduet i og med at forrige eier allerede hadde kjøpt inn 2 sensorer men disse var altså ifølge bmw FEIL... 2: Diagnose..mange feilmeldinger, men alle er slettet og vi skal sjekke om èn uke. 3: Sjekket xenon i tåkelysene. ballaster er defekt og jeg kjøper OTIS sitt sett som er ubrukt for en rimelig penge. 4: Visker bak fungerer ikke men motor fungerer = Visker har rett og slett EIRET fast...WD40 med jevne mellomrom burde løse biffen ifølge OTIS. Videre er det VELDIG hyggelig når bimmers medlemmer hjelper hverandre...jeg sparte meg som sagt kanskje 4-5 000,- på diagnose + skift av PDC og 2 stk nye PDC... Igjen, STOR takk til OTIS! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 At BMW sier du trenger sensorer for høre og venstre side syntes jeg er helt rett. De går utifra hva som er levert på bilen og at det er forskjellig innfestning til kontakten slik at den ikke vil passe uten å modifisere. Hva hadde skjedd om BMW sa at du bare kunne modifisere kontakten og dette ikke fungerte..? De kan jo ikke ta ansvar for hva kunder gjør med deres bil, så om man vil forsøke å modifisere så er det helt og holdent opp til kunden selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Jo såklart, rent teknisk så kan man ikke oppfordre kundene til å modifisere slikt med en kniv på den måten vi gjorde det...jeg ble bare så oppgitt fordi jeg LA ved 2 helt nye parksensorer også fikk jeg enda beskjed om at "nei, her må 2 nye kjøpes inn"...de kunne iallefall sagt at jeg på egen risikio kunne gjøre .......og da fungerte det ERFARINGSMESSIG som vanlig...om du forstår... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Joda, men hva om vedkommende ikke har vært borte i den type modifisering. Det er jo nemlig ikke slike snarveier de gjør hos BMW autorisert verksted. Ergo ville ikke vedkommende hatt noe grunnlag for uttalelse enn hva TIS, ETK etc. tilsier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Bra poeng, men alle andre kan i allefall ta det til etteretning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå