Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Finnes i på radioinstillingen. Kommer opp på venstresiden når du er i radiobildet på idrive i skjermen. Merket med "TP" mener jeg det var.

Time signalet finner du undere instillinger på i drive - meny i midten. Under klokke innstillinger. Heter faktisk timevarskel. ON - OFF

Lykke til med den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal det jo sies at du hadde rust på en "ukjent" plass...mens rust tilfellet mitt og Leo er i en fals og er ett velkjent problem..da er vel kanskje ikke servicehefte så viktig lengere..?!

Ukjent og ukjent... Min forrige bil var en 03 520dt E39 og det var rust på akkurat samme plass på den, midt på en åpen flate, i tillegg til under plastdekslet på vinduet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes i på radioinstillingen. Kommer opp på venstresiden når du er i radiobildet på idrive i skjermen. Merket med "TP" mener jeg det var.

Time signalet finner du undere instillinger på i drive - meny i midten. Under klokke innstillinger. Heter faktisk timevarskel. ON - OFF

Genialt! Nå fant jeg dette på 1-eren min også. Trodde jeg hadde vært gjennom alle funksjoner i iDrive, men det var en jeg hadde oversett, gitt. :)

På engelsk: Meny i midten -> Display settings -> Clock -> Message Memo (huk av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reef89 takker for svar, da skal jeg se etter dette imorgen når jeg kjører.Har liksom lurt litt på hvor denne var. :)

Tar med ett bilde jeg, så slipper du/andre og lure. Her ved 3 streker, driftsvarm motor.

3qjml6acvpy0r2pasnln.jpg

Disse strekene flytter seg ikke på min bil... :? 530DAT LCI 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reef89 takker for svar, da skal jeg se etter dette imorgen når jeg kjører.Har liksom lurt litt på hvor denne var. :)

Tar med ett bilde jeg, så slipper du/andre og lure. Her ved 3 streker, driftsvarm motor.

3qjml6acvpy0r2pasnln.jpg

Disse strekene flytter seg ikke på min bil... :? 530DAT LCI 2007.

når bilen er kald skal det komme frem flere hvite streker, strekene forsvinner etter vert som bilen oppnår drivts temperatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser engang til det jeg skrev. Det kan ta opptil 30-50min.

Nyere biler er ikke 2004pre. Nyere biler er facelift 07-.......

Søster min har 09 E61 520D, tar evig lang tid før motoren der blir driftsvarm, men ikke nå lenger når webasto er montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at facelift biler ikke har denne beveglige markeringen på turtelleren. Har ikke den på min 2007 525d. Du må inn i den "skjulte" menyen for å se temperatur. Prøv å google "hidden menu e60" eller noe for instruksjoner.

Forøvrig ikke skjelden at termostatene er kaputt på disse. Motoren skal bli varm (ca 88 grader) selv om det kan ta litt tid om det er veldig kaldt. Ikke godta et talentløst verksted (stenshagen Lillestrøm) som sier at en bruktimportert bil ikke skal bli varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt! Nå fant jeg dette på 1-eren min også. Trodde jeg hadde vært gjennom alle funksjoner i iDrive, men det var en jeg hadde oversett, gitt. :)

På engelsk: Meny i midten -> Display settings -> Clock -> Message Memo (huk av)

Fant det nå, herlig å bli kvitt den pipingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...