Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Var inne hos Strandveien Auto med bakluka mi (se side 77 med bilder)

De pekte på en annen plass som var standard rustplass på disse E61. PÅ bakluka det også :( :(

Når en åpner glassluka så er det der plastdekslen kommer ned på sidene. Se bilde med merking.

869mnt22psj0g3jwvucq.jpg

Edit: Prvde med tekst på bildet -funka ikke. Pilene idikerer hvor rusten kommer og hvilken list det er snakk om.

Så sammen med det under på luka så ble det litt rust som har kommet fram iløpet av vinteren. :grr:

Vidre så må det forhåndsgodkjennes av BMW ... Så skal skaden forsøkt utbedret.

Strandveien sa da at de skulle da fjærne all rust på inn og utside av luka - hvis det ikke gikk måtte de da søke BMW om skifte av luka :D

Får svar iløpet av denne uka.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DanielMK :D har fått samme problem nå når ruta sprakk over sensoren.

Men har av langturerfaring lagt merke til at når rutene er skitten og upolert at viskerne ikke går så ofte :D

Når jeg vasker bilen og vinduene og polerer med Rain Off (Rain X) fra Biltema for en 50 lapp så er dette problemet vekk. :D

Mye salt og veistøv (film) virker som om det "blender" sensoren slik at den ikke ser at det er vann på ruten. Og i kombinasjon med dårlig/slitt/skitten visker blir det verre. :( Har måtte sitte og kjøre viskerne manuelt pga dette..... :(

Vask og poler ruten og se - regner med at du vil oppleve en forskjel

Ja, får ta å vaske ruta godt og hive på Rain Off som du skriver, og teste! Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det for en besinvant BMW-eier å gå over til diesel? :D

Det er jo overlegent flere mtech e60 på finn.no, og veldig få bensinere med litt større motor. Tenker da på 530i.

Noen som hoppet over fra bensin til diesel? Føler ikke bilen blir like barsk med diesel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 2 bensin-BMW'er før eg gikk over til 530 diesel e60. Bensinbilene mine var 316i og 525i (100hk og 170hk) - Så steget opp til 220hk turbodiesel var stor for meg :) Enormt bunndrag, og 0-100 på 7 blank, noe eg berre kunne drømme om i de gamle bensinbilene mine - MEN, du har et poeng, det er ikkje like "barskt" med diesel, er enig med deg der ;) Men kjøper du diesel rekke 6'er så er diesel lyden mye mindre enn ved 4-sylinder. Selv ved tomgang trur mange bilen min er bensin. Og når man kjører er det ingenting som tilsier at det er ein diesel (iallefall ikkje utvendig fra) - og lyden er meget fin :) (suselyd, svak piping fra turbo).

...og så er forbruket fint med diesel :) Derfor var ikkje ein 530i aktuelt for meg (selv om eg hadde foretrukket det, men det blir for dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte forbi en statoil stasjon i går og da var bensinprisen over 14, og jeg ser jo av spesifikasjonene til 530i at den bruker ganske mye til å være en relativt moderne bil. Men holder den seg under det min M50 bruker så går det an synes jeg. Men diesel er helt klart billigere ja.

Selv i min slappe 520i, så liker jeg at det drar mer og mer etterhvert som turtallet øker. Men tunge oppoverbakker og forbikjøringer tror jeg sikkert er bedre i en diesel bil med moderat motorvolum. Det kan være utrolig slitsomt med 150 hk og automat på langturer med mye bakker og masse tung bagasje.

Hva ville du valgt? 520iA mtech eller 525DA mtech?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall valgt 525da om jeg hadde hatt pengene, stort sett da.

Men ingen regel uten unntak. Man bør se på hele pakken totalt sett. Men nesten uansett så hadde det blitt 525da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa .. Trur nok 530i e60 går nokså bra den og, penguin. ;) Eg personlig er "lei" av diesel, selv om eg har hatt det kun i 1 år. Savner bensin, både lyd og hvor kreftene slår inn. Men smaken er som baken :) Neste bil blir nok bensin med 200hk ++ (selv om min 530d går utrolig bra...det er likevel noe som mangler...hm, ja, BENSIN :roll::lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve et lite tips jeg også. Mange er plaget med fukt/dugg i lyktene på E60/61. Mange lykter er byttet på garanti, men virker som problemet ofte kommer igjen. En av lyktene mine var bare noen måneder da jeg kjøpte bilen, men like fuktig som den andre. Får ikke byttet lykter på Europlus, og nye lykter kostet ca 27k med bytte på verksted noe som var helt uaktuelt. Kjøpte noen 5grams poser med silica gel på ebay og puttet inn. Kostet 60kr og det har virket over all forventning. Ikke sett anntydning til dugg etter det.

Jøss...Ligger posene bare løst inne mellom reflektor og lykteglass? Dumt spm kanskje, men hvordan får du de ut igjen?

La de bare inn i bakkant. Åpnet det runde lokket. Tror det skal gå greit å fiske de ut uten at jeg har forsøkt ennå. Regner med at de ikke varer evig. Så når jeg ser dugg igjen får jeg bytte dem ut. Fikk totalt 10stk, og det skal gå ann å tørke dem i stekeovnen. Men kostet nå ikke rare greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å velge diesel eller bensin kommer litt an på føleser og hva en skal bruke bilen til.

Skal en krysse europa en gang pr år og en tut ned i Tyskland en gang i ny og ne ville jeg nok foretrukket dieselen jeg har -525 dat :D

For små kjøring hit og dit og kanskje en tur på 10-20 mil så er det jo greit med bensin som blir raskere varm samt har det lille ekstra med morro og slipper diesel lukta på fingrene. :(

Lukta på fingrene er det verste og dårligste. Ut over det er ingen ting jeg ville ha bytta i forhold til diesel. Mere hester OK, men diesel har det som skal til for å flytte på seg like kjapt og morro! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGARD: Hvis du har en forkjærlighet til bensin og alltid har likt det best,samt litt kresen på hva du kjører så tror jeg dessverre det er slik at du hadde likt bensin best på neste bilkjøp også.

Ser mange her skryter veldig av dieselbilene sine, hvor godt de går og hvor moro de er.

Jeg liker bensinbil best. MEN det skal sies at da mener jeg 6 sylindrede og større motorer. Kunne lett valgt en 318d foran en 318i.

Jeg har etter hvert eid mangen forskjellige bmw´er, alt fra 318 til M3

Forrige bilen min (E46M3) er klart den bilen jeg savner mest og som jeg inderlig håper jeg får eie en gang i fremtiden også.

Nå venter jeg barn nr 2 og byttet M3´en inn i en 06 535d. En fantastisk familiebil som går godt.

For en som foretrekker diesel er det faktisk sikkert noe av det mest optimale en kan eie. Tror ikke det blir så mye bedre dieselkraft på dagens biler uansett hva man kjøper.

Likevel gleder jeg meg ofte til barna ska bli litt eldre så jeg kan gi faen i barnevogn og heller kjøpe meg en mindre fornuftig etterlengtet bensinbil igjen!

Konklusjonen min er at dieselbilen er en god fornuftig bil med masse krefter, men på langt nær så moro og så mye kjøreglede som en motorsterk bensinbil.

Men diesel har det som skal til for å flytte på seg like kjapt og morro! :D

Smaken er som baken, men dieselen når ikke opp når det kommer til bensinbil for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...