Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ettersom det forrige innlegget mitt forsvant bland nøkler prøver jeg meg igjen. :)

Vi har snart behov for en bil med et par mer dører, og selv om jeg har vurdert det aller meste det siste halvåret virker det som om muligens e60 trekker det lengste strået.

Jeg hadde lenge "bestemt" meg for 523i (190hk og manuell), men jeg synes ikke prestasjonene i denne er så veldig imponerende på papiret. Har enda tilgode å prøve en riktignok. 525i kunne jeg gjerne tenkt meg, men høye importavgifter gjør at denne blir hakket for dyr. Her en dag testet vi en 520d (177hk og automat) og ble egentlig ganske imponert både over motor og girkasse, men jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer. Igjen står dermed 525d (197hk) som for tiden er ganske aktuell.

Grunnen til at jeg først og fremst så på 523i var redselen for motorhavari på dieselen, noe jeg dessverre føler ikke er helt uvanlig. Bensinsekser klinger jo selvfølgelig litt bedre også. En annen ting er at det virker som om både avgifter og pris på diesel og dieselbiler er på vei opp.

Såvidt jeg har forstått er dessverre ikke bensinsekserene problemfrie heller, så jeg lurer derfor på diesel og evt. en maskinskadeforsikring sånn i tilfelle.

Er det noen som har noen meninger om dette?

Det er kun LCI som er aktuelt, helst i en litt "spennende" farge, noe det dessverre finnes minimalt av. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale et godt ryggekamera har i alle fall aux i menyen.Om det på GS til 5000kr er det beste så kjøper jeg det.Men fins det et som er likegodt eller...

Liker ikke og betale 5000kr for et kamera om det fins et maken til mindre pris.

Ser jo mange kamera til BMW E60/61 som er meget rimelig.Mystisk billig.....Eller GS er for dyr??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det forrige innlegget mitt forsvant bland nøkler prøver jeg meg igjen. :)

Vi har snart behov for en bil med et par mer dører, og selv om jeg har vurdert det aller meste det siste halvåret virker det som om muligens e60 trekker det lengste strået.

Jeg hadde lenge "bestemt" meg for 523i (190hk og manuell), men jeg synes ikke prestasjonene i denne er så veldig imponerende på papiret. Har enda tilgode å prøve en riktignok. 525i kunne jeg gjerne tenkt meg, men høye importavgifter gjør at denne blir hakket for dyr. Her en dag testet vi en 520d (177hk og automat) og ble egentlig ganske imponert både over motor og girkasse, men jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer. Igjen står dermed 525d (197hk) som for tiden er ganske aktuell.

Grunnen til at jeg først og fremst så på 523i var redselen for motorhavari på dieselen, noe jeg dessverre føler ikke er helt uvanlig. Bensinsekser klinger jo selvfølgelig litt bedre også. En annen ting er at det virker som om både avgifter og pris på diesel og dieselbiler er på vei opp.

Såvidt jeg har forstått er dessverre ikke bensinsekserene problemfrie heller, så jeg lurer derfor på diesel og evt. en maskinskadeforsikring sånn i tilfelle.

Er det noen som har noen meninger om dette?

Det er kun LCI som er aktuelt, helst i en litt "spennende" farge, noe det dessverre finnes minimalt av. :(

Kjøp det du har lyst på og ikke tenk så mye mer over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har vært bort i at lykta lyser rett ned?

Kjørte på en fugl, så regner med kanskje innmaten har løsna..

Må jeg til med ny lykt, eller?

Kan jeg kjøpe brukt fra feks 04 mod sålenge den har xenon?

Men hvis du må ha ny lykt så vil jeg tro du må ha samme type som du har, du har vel adaptive lykter som i tillegg blender opp/ned selv?

Hadde samme problem en gang - da var det grunnjustering av lyset som hadde falt ut. Justerte det så funket det som det skulle igjen - det har holdt seg i 3-4 år. :D

GS trd som gjorde det.......:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger idèer til et problem... Har lenge hatt problemer med at girkassa tuller seg. Har nå på egenhand funnet ut hva det er, etter å ha brukt over 15 tusen kroner på "reperasjoner" av original BMW verksted, som meinte dei hadde funnet feilen (olje på girkassa skiftet, + div annet småtteri)

Bilen min bruker strøm når den står parkert. Batteriet er nytt (110ah) og det er registrert i bilen, og lader. Har ladet det 100%, men etter ca 2 dager så er det nede på ca 30%. Det fører til at girkassa tuller seg (girer treigere, girer rart, girer til feil gir osv. Oppfører seg rett og slett rart). Om eg lader batteriet 100%, så girer den heilt perfekt i ca 2 dager, men så må eg sette på laderen igjen, og lade den over natta.

Idèer til HVA som kan trekke strøm? :( Det er vel som å finne ei nål i høystakken, men ... Har prøvd å tatt ut DVD-plata for å se om det kanskje var den som surrer og går når bilen står parkert, men var ikkje den. Alt i bilen er forøvrig 100% originalt, ikkje ettermontert stereo eller noe annet.

Det er snakk om ein04 e60 530D.

Disse er leie å finne. Har du noen motorer som ikke funke som de skal? Da disse da kan jorde :(

Sjekke ledningene fra batteri - starter - dynamo om de er i kontakt med noe.

Batteriet om det er noe som kommer borti - eller polen i motorrommet blir jordet.

Disse er vel de enkleste plassene de kan være "jordfeil" som medfører tapping av batteriet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår ikke av/på langlys selv om du mener det.

Men ser når jeg slår på bilen at de har en slags selvtest der de går opp og ned, vist jeg ikke blander med en annen bil jeg kjører ofte.. hmm.. skal se etter i mørket

Da skal du sikkert kunne bruke standardlykter fra en 2004 med xenon vil jeg tro.

Det at de går opp og ned er vel bare automatisk "innstilling/justering" pga xenon.

Hvis de er adaptive og automatisk blending merker du jo det.

Når jeg vrir rattet i min bil svinger jo lyset tydelig samme vei som jeg vrir rattet.

Og når jeg møter bil eller kommer bak en bil blender den ned selv og opp igjen når det blir mørkt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale et godt ryggekamera har i alle fall aux i menyen.Om det på GS til 5000kr er det beste så kjøper jeg det.Men fins det et som er likegodt eller...

Liker ikke og betale 5000kr for et kamera om det fins et maken til mindre pris.

Ser jo mange kamera til BMW E60/61 som er meget rimelig.Mystisk billig.....Eller GS er for dyr??

Hei :D

Har sett det på http://www.bimmerretrofit.com/ med DIY.

Logg inn (ordne bruker) gratis ok med diy der..... Samt med at de selger mye til BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være akkurat samme motor, kun forskjell på programvare. 150hk er visstnok "fleet" versjonen av 163hk. De skal da selvfølgelig oppnå samme hk og nm ved en programvare oppdatering/oppgradering.

Okey! det høres jo veldig bra ut! Da kan jeg evt. gå for en sånn!

Da er den jo sikkert litt billigere i forsikring også!

Funker det greit med BSR chip til disse motorene eller bør man dra på et "lokalt" chiptuning senter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok akkurat en grundig vask på E60´en.. og lurer på en ting:

Under der man har beina er det mulighet for lys, er ett deksel der som kan fjernes og settes inn lys.

Men er det ferdig kontakt og plug & play om jeg bestiller org lys å setter der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok akkurat en grundig vask på E60´en.. og lurer på en ting:

Under der man har beina er det mulighet for lys, er ett deksel der som kan fjernes og settes inn lys.

Men er det ferdig kontakt og plug & play om jeg bestiller org lys å setter der ?

Det kan du jo finne ut av ved å ta av dekselet og se om det er en ledig plugg der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det men er trangt å så ikke noe plugg der og da :)

Tenkte noen visste det, men får ta av hele dekselet under å se..

Det og kan gjøre er jo og sette i ett orginal lys der og så finner du ledningene under der som går til dørlyset og bare hiver innpå en strømtyv, så har du plutslig velcome lys under der og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...