Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hartge produserer ikke senkefjær til E60/E61 dessverre, fikk denne mld fra strandevegen forrige uke. Skikkelig skuffet.

Men skal nå bestille fra en annen produsent. Når det gjelder nivåreguleringen bak, så må dette tas med diagnose. Kan gjøres hos en bmw forhandler.

Jeg ser på Hartge.de at de fremdeles har sportsfjærer til E60/E61 (Produktnummer 31 60 0510 E), men at det ikke medfølger stag til bærebro. Det kan hende at hjemmesiden ikke er oppdatert.

Jeg har også lest nå at E60 ikke har nivåregulering !?!? Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 har ikke nivåregulering. Det er kun E61 som har dette.

Luftfjæringen sørger for at bilen opprettholder høyden selv når den er tungt lastet og/eller med tilhenger.

Dersom Hartge har sluttet å produsere sitt sett (noe som er veldig synd) ville jeg umiddelbart ha tatt en titt på AC-Schntizer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 har ikke nivåregulering. Det er kun E61 som har dette.

Luftfjæringen sørger for at bilen opprettholder høyden selv når den er tungt lastet og/eller med tilhenger.

Dersom Hartge har sluttet å produsere sitt sett (noe som er veldig synd) ville jeg umiddelbart ha tatt en titt på AC-Schntizer..

Aha! Så luftfjering og nivåregulering er med andre ord to forskjellige ting?! Forstår jeg det da rett ved at det ikke er mulig å senke en e60 bak ved programmering?

Jeg skal ta en titt på AC-Schnitzer ja og se hva som er å få tak i der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eller slik jeg har skjønt det, har biler med nivåregulering (E61) luftfjæring bak.

Men ja, det er ikke mulig å senke en e60 bak ved programmering hvis det bare er vanlige fjører som på hvilken som helst annen bil!

Jeg også lurer på en ting ang senking av E61!

Kjøper dere kun senkefjører fremme og leverer inn bilen til bmw for å senke den bak via diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfjæring/Nivåregulering blir det samme. Jeg kjøpte som nevnt fjærer foran og stagene som monteres fra bærebro til nivåreguleringen. Dersom Hartge nå har sluttet å produsere settet så er alternativet å senke med diagnose bak og fjærer/coilovere foran. Alternativt må man lage kortere stag enn det som sitter originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfjæring/Nivåregulering blir det samme. Jeg kjøpte som nevnt fjærer foran og stagene som monteres fra bærebro til nivåreguleringen. Dersom Hartge nå har sluttet å produsere settet så er alternativet å senke med diagnose bak og fjærer/coilovere foran. Alternativt må man lage kortere stag enn det som sitter originalt.

Takk for oppklarende svar Saltkjelen! Det betyr at dersom jeg skal senke en e60 ca 30mm så må man bytte fjærer rundt om! Vil det lønne seg også å bytte dempere da (med andre ord komplett senkesett), for en bil som ikke har M-sportsunderstell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig! Da må du bytte fjærer/dempere/coilovere rundt om. Jeg har senket bilene mine med bare fjærer og har vært veldig fornøyd med dette. Man skal vel imidlertid også bytte dempere dersom man skal senke den stort mere enn 30mm. Jeg vet hvertfall med meg selv at neste gang jeg må bytte dempere/fjærer så blir det coilovere. Da har jeg justeringsmuligheten til hver av årstidene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig! Da må du bytte fjærer/dempere/coilovere rundt om. Jeg har senket bilene mine med bare fjærer og har vært veldig fornøyd med dette. Man skal vel imidlertid også bytte dempere dersom man skal senke den stort mere enn 30mm. Jeg vet hvertfall med meg selv at neste gang jeg må bytte dempere/fjærer så blir det coilovere. Da har jeg justeringsmuligheten til hver av årstidene.. :)

Hehe ja. Det er helmax å kunne heve bilen litt mot vinteren i allefall! Da blir det bare å se på bilen tenker jeg: Det er denne det er snakk om: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26123896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det kun var forann det var nødvendig ? hvis ikke betyr jo det at hver gang bilen er lastet så har man feil hjul stilling bak noe som betyr mye for dem som ofte trekker vogn f.eks..

Vil tro at bilen justerer hjulstillingen bak når den hever/senker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge produserer ikke senkefjær til E60/E61 dessverre, fikk denne mld fra strandevegen forrige uke. Skikkelig skuffet.

Men skal nå bestille fra en annen produsent. Når det gjelder nivåreguleringen bak, så må dette tas med diagnose. Kan gjøres hos en bmw forhandler.

Jeg ser på Hartge.de at de fremdeles har sportsfjærer til E60/E61 (Produktnummer 31 60 0510 E), men at det ikke medfølger stag til bærebro. Det kan hende at hjemmesiden ikke er oppdatert.

Jeg har også lest nå at E60 ikke har nivåregulering !?!? Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Fikk bekreftet dette fra Strandveien auto (som er eneimportøren av hartge til Norge) at disse er ute av prod.

Sjekker nå ac-schnitzer dempere og hvem som tar inn dette til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...