Litjhaug Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 anbefaler ikke 50w da det blir myyye lys. du vil vell oppleve at alle blinker på deg (frustrasjon) Juster grøftlysne dine til riktig høyde, så blinker ingen på deg!! Har ikke til dags dato fått en eneste "blink" når jeg kjører med parklys & grøftlys!!!
Alemjøl Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 finnes det pærer som gir et mer kvitt lys enn vanlige halogenpærer på bensinstasjoner??har skifta til superwhite led lyspærer fra gs bildeler og grøftelysa ble plutselig veldig gule [ Bilde ] [ Bilde ] Har du link til ringene du har byttet til? Eller byttet du bare pærer? evt link
OrjanBmw Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 hei. jeg har montert xeonkit i grøftelysene på min e39. jeg kjøpte et sett på ebay til ca.60$+frakt. det ble veldig fint lys i de, men også mye lys. bruker jeg de når det er mørkt ute, hender det at folk blinker på meg,spesielt i kombinasjon med nærlys. kjøpte 6000k,35w. vil ikke anbefale 50w... Hvorfor anbefaler du ikke 50w? (Bare lurer) Fordi man blender de fleste man møter, spesielt på våt bakke. Kjører selv med 35w nærlys og 55w fjernlys, fjernlys blir bare brukt ved kjøring på landevei osv der det ikke er belysning på veien annet enn lyktene, Kjempefornøyd med disse, men man må være obs på å slå de av når man møter bil. Bruker Cree LED i grøftelys, man får hvitt lys som er mer en kraftig nok for grøftelys. tåkelys kun brukes ved tett tåke eller på svært svingete og uoversiktlige veier. Ved bruk av disse lysene bør hastigheten naturlig nok være lav. Med nærlys ser du rundt 50 meter framover, mens kurve- og tåkelysene gir atskillig kortere sikt. Tillatte «hjelpelys», som denne typen lys kalles, må ikke brukes til annet formål enn det de er bestemt for. Det betyr at kurve- og tåkelys ikke må tennes og brukes sammen med nærlys. Brudd på disse bestemmelsene (Trafikkreglene §15 og Vegtrafikkloven §23) kan straffes med et forenklet forelegg på 2.000 kroner, subsidiært tre dagers fengsel. Kurve- og tåkelys skal i utgangspunktet kun brukes ved tett tåke, eller på spesielt svingete og uoversiktelige veistrekninger. Kurve- og tåkelys kan også benyttes som kjørelys om dagen / når det er lyst. De skal da ikke brukes sammen med nærlys. Kurve- og tåkelysene skal være koblet over egen bryter og slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent.
Alpejohn Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Billigere xenonkit --> høyere varme --> ødelagt reflektor Jalla pærer (xenonkit) er en fin måte og ødelegge lyktene på..
Alpejohn Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Xenon blir ikke varm. Neivell, veit du hvordan disse pærene funker? Det gule/røde/hvite pulveret du ser inni kapselen (der lyset oppstår), er en blanding av forskjellige kjemiske stoffer. Disse stoffene er veldig dyre. Mengden "salt" som det kalles, bestemmer fargetemperatur på lyset, det bestemmer også hvor varm pæra blir. Mindre salt, mer varme. Og tror du det er tilstrekkelig salt i kina pærer siden det er så dyrt? Derfor man kan oppleve at pærene i et sett har forskjelig fargetemp, siden der ikke er noe form for kvalitetskontroll. Glassrøret som beskytter kapselen, skal også hindre UV stråler og slippe ut. Dette er vist quartz glass eller noe (sikkert dyet det og), når pæren produseres og kappes i toppen vil det på pærer med billig glass (som ikke fjerner uv stråler, vertfall ikke i nærheten av hva som er nødvendig) være hvit overflate der den er skåret av. Osram pærer o.l er blanke der dem er kuttet av. Lite salt, mer varme, dårlig glass, lite uv beskyttelse, varme og stråling treffer reflektor som blir svidd. Det er også derfor man kan oppleve brente reflektorer Bla ned forbi alle pæretypene her, og les: http://www.hidplanet.com/forums/showthr ... -HID-bulbs Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD
Sjøbuse Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Xenon blir ikke så varm som halogen. Hadde xenon kit fra vvme på forrige E38. De ble varme men ikke så varme som halogenpærene jeg hadde før. Xenon pærene er fyllt med xenon gass. Den gassen begynner og gløde når den får spenning. I xenonpæren er det 2 elektroder. En + og en - De står med litt avstand. når man setter på strøm vil strømmen "hoppe" fra den ene til den andre elektroden. Dette danner en lysbue. Lysbuen er varm og får gassen rundt til og lyse. fargen på lyset (kelvin) bestemmes av tempraturen på lysbuen.
OrjanBmw Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Xenon blir ikke så varm som halogen. Hadde xenon kit fra vvme på forrige E38. De ble varme men ikke så varme som halogenpærene jeg hadde før. Xenon pærene er fyllt med xenon gass. Den gassen begynner og gløde når den får spenning. I xenonpæren er det 2 elektroder. En + og en - De står med litt avstand. når man setter på strøm vil strømmen "hoppe" fra den ene til den andre elektroden. Dette danner en lysbue. Lysbuen er varm og får gassen rundt til og lyse. fargen på lyset (kelvin) bestemmes av tempraturen på lysbuen. Enig med den. Og det skal nok mye til for at en billig xenonpære på 35w blir varmere enn en 55w halogenpære. brukte selv billige ebay pærer kjøpt fra hong kong sist gang jeg byttet. De virker like bra og det er ingen nevneverdig varmeutvikling fra disse kontra mine osram Xenonpærer.
Alpejohn Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Nå er det ikke bare varme som er problemet, men uv stråling også.. Har svidd et sett med helt nye mtech grøftelys, og prosjektorene i fl lyktene mine var svidd også etter bruk av billige pærer. Og så lyser dem langt fra like bra som skikkelige pærer. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD
Reef89 Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Svidde reflektorene på mine spredere også den gang xenon var inn i spredere Billig kit fra vvme.
Sjøbuse Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Hadde VVME i bilen min i 3-4 år uten problem jeg. Ingen reflektorer ble skada. 35W 6000K i nærlys og grøftlys. 35W 8000K i fjernlys.
Haug530D Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Jeg bruker 50W kit fra vvme i både nærlys og fjernlys, ingen som blinker på meg, men lysene mine er riktig innstilt også da. Har ettermontert orginale Hella Xenon Facelift lykter, men da ballastene tok kvelden kjøpte jeg bare ett kit til nærlysa fra vvme til en brøkdel av prisen på nye orginale Hella/Bmw ballaster slapp de helsikes motstandene også siden ballastene er på 50w
Reef89 Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Ja jeg var selv egentlig fornøyd med vvme sånn sett. Sier ikke at det er dritt. Men xenon i spredere var jo den gang i 2009 det var tøft. Når jeg kjøpte E60 måtte alle ha xenon der nede.
Chris11slett Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 OT: hvordan pærer ska det være i M fanger e39 ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå