Gå til innhold

Feilstatistikk; BMW helt i toppen, Volvo og Saab i bunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=538624

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml

"Svenska Saab och Volvo samt franska Citroën, Peugeot och Renault är de bilmärken som är behäftade med flest antal fel visar tredje delen Motormännens nybilsenkät för årsmodell 2007."

"För de asiatiska bilmodellerna är listan betryggande läsning. Överlag är det de asiatiska modellerna som är behäftade med minst antal fel per bil. En europeisk biltillverkare slår sig in i det absoluta toppskiktet när det gäller antal fel – BMW."

Denne er litt eldre, fra august, men BMW-eiere er som vanlig mest fornøyd også, og Volvo og Saab ligger nederst der også: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Saab er et tragisk bilmerke... Utrolig lite og uspennende modellprogram bygget på 10 år gamle Opelunderstell!

Kvaliteten er heller ikke den beste mildt sagt... (jobber på saab).

Skur omtrent inn flere biler enn vi kjører... Mottorras og turboras er hverdagskost.

Saab har ingenting på markedet å gjøre. Koster bare GM masse penger!

Volvo syns jeg derimot bør for leve.

Skrevet

En annen grunn til at Volvo sliter kom også frem på trefffet på autozentrum: CO2.

De sliter med å lage miljøvenlige biler, og må snart ta i et skikkelig tak, skal de klare seg unna gigantbøter fra EU.

Skrevet

Volvo skal si opp tusener av ansatte, SAAB 500. Dette er bilmerker som etter min mening har gått inn uten at fabrikken merket det. Glemte de å stenge?? Vi hadde ny 900Se i 94. Den var grisegod mhp feil(er det ennå men holder på å ruste opp for den nye eieren).

Men makan til kjedelig bil skal man lete lenge etter.

Bens forbruket var allerede i 2000 alarmerende for vår lommebok. Vi beholte den til 02 kun fordi den var feilfri å solid. Noe som var et argument godt nok for en småbarnsfamilie denngang da.

SAAB RIP FOR MIN DEL

Pedro

Skrevet

Volvo og SAAB lager mye søppel. 9-5 har vært på markedet i over 10 år nå, og var ikke engang en testvinner når den var ny. Dårlige motorer med høyt forbruk og hyppige havarier...9-3 er dyre utgaver av diverse Opeler...

Volvo har jo glidd helt ut fra driftsikre, solide biler til storproduksjon av dieselslukende SUVer som koster det hvite ut av øya. XC90 er jo helt på jordet mtp kvalitet og delepriser...Hadde valgt en 940/960 istedenfor når som helst.

Synd at svensk bilproduksjon har passert storhetstiden dessverre...

Skrevet

far har en 2007 mod saab 9-3 med 1.9tdi motoren. Det er helt utrolig hvor mye dritt det har vært med den.

Turbo har blitt byttet, radiator har blitt byttet, eksosanlegg og partikkelfilter har vært byttet 2 ganger, dynamo og batteri ble byttet for noe uker siden og på mandag måtte den inn for å justere clutchen. værre vibrasjoner og sluring skal du lete lenge etter...

Men det er klart, man kan jo ikke forvente at en bil skal kunne gå fra 0km til 12000km uten noen problemer :roll:

Skrevet

Dette i tilegg til miljøfaktoren har gitt BMW ett mye bedre stempel blandt "normale" folk. Flere og flere av de jeg kjenner som alldri har vurdert BMW før kommer nå med lovord om merket, de innrømmer til og med at de kanskje kunne tenkt seg en.

Seinest i går kveld snakket jeg med søskenbarnet mitt (som alltid har vært Mazda mann) Han vurderte faktisk nå BMW, pga kvalitetsintrykket bilen gir.

Dessuten er kebab stemplet borte. Hører det nesten alldri lengre. Iallefall i Trondheim.

Skrevet

Dessuten er kebab stemplet borte. Hører det nesten alldri lengre. Iallefall i Trondheim.

Borte er dette stemplet ikke, men stemplet gjelder stort sett kun for eldre modeller iom. at de nyere modellene er for dyre for de tøffeste gutta i gjengene. Jeg vil tro at finanskrisen kommer til å skille klinten fra hveten når det gjelder muligheten for å kjøpe nye BMW´er i fremtiden... og dette vil helt sikkert redusere kebabstemplet ytterligere... :P

Skrevet

For dyre er jeg litt skeptisk på...banken har penger eller andre måter,for mange er status veldig viktig,men får jo håpe stemple (kebab tralle) blir bare mindre å mindre..

Skrevet

Dessuten er det flere som har BMW nå, samt at BMW har ett større modellprogram enn før. Tenker da på f.eks 1'serien som mange ser på som en liten arti bil de fleste har råd til. Det igjen fører til at BMW ikke blir sett på som en uoppnåelig statusbil.

Det fører til mindre kebab komentarer, i forhold til før da det var bare pakistanere som hadde råa til E36.

Skrevet

Borte er dette stemplet ikke, men stemplet gjelder stort sett kun for eldre modeller iom. at de nyere modellene er for dyre for de tøffeste gutta i gjengene. Jeg vil tro at finanskrisen kommer til å skille klinten fra hveten når det gjelder muligheten for å kjøpe nye BMW´er i fremtiden... og dette vil helt sikkert redusere kebabstemplet ytterligere... :P

De tøffeste gutta i gjengen kjører ikke lenger en gammel E36. De kjører nye 7-serie, S-klasse, CLS, Jaguar, Ferrari etc. De er vel lei "kebabstempelet" selv.

De tøffeste gutta vil heller ikke merke noe til noen finanskrise siden det ikke er det markedet de opererer i. De nest tøffeste derimot...

Skrevet

De tøffeste gutta i gjengen kjører ikke lenger en gammel E36. De kjører nye 7-serie, S-klasse, CLS, Jaguar, Ferrari etc. De er vel lei "kebabstempelet" selv.

De tøffeste gutta vil heller ikke merke noe til noen finanskrise siden det ikke er det markedet de opererer i. De nest tøffeste derimot...

WORD... :!:

Skrevet

bmw vil nok alltid være en kebabtralle sånn sett. Iallefall i vår generasjon vil jeg tro. Men jeg hører bare sånt fra folk jeg kjenner... og da blir det jo kun litt spøking "kjøpt meg bmw" så kommer kommentaren "kebabtralle ja?"

Har aldri hørt noen si det fra folk jeg ikke kjenner.

Jeg forbinder også ordet bmw og kebab med e36. Overstylet e36 med monsterfanger og flammer på siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...