Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva med og fortelle hva den kostet da?

Er dette virkelig viktig i denne tråden?... Den kostet ca. 530000 kroner (eller rett under 300000 kroner i 1985 pengeverdi). Jeg solgte forøvrig bilen videre for nogenlunde det samme beløpet. Bilen kjører stadig på norske veier og besto EU-kontrollen senest i oktober 2010. Den er 32 år gammel i år... good shit... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du treffer spikeren på hodet. W126 er badguy-bilen i maaange filmer og serier: den første gangen jeg husker jeg la merke til dette var Beverly Hills Cop fra 1984...

Og ja, bildene dine stemmer! :lol:

Jeg har aldri vært så imponert av 928 (selv om kongen av badguys, SCARFACE, kjørte en slik), synes den mangler sjarm. Måtte dog blitt en preface 928S manuell hvis jeg skulle hatt en slik.

Men en brun 928 på vinterdekk og snø er skikkelig stemning...

Denne 380SEen ble kjørt usedvanlig hardt, det krenget og skreik i dekkene så det sang (naturligvis var direktøren nervøs når Munchens store sønner var på sporet av han)...

I samme episode kjørte Derrick usedvanlig hardt med denne E23en, han brukte automatkassen godt og låste hjulene bra godt hver gang han stoppet. Klein kjørte jo som en jente i forhold til tross for sitt hardcore-disco-utseende høhø :lol:

Hehe! Sant det, husker å ha sett den episoden jeg også! Han godeste Derrick legger ikke fingrene i mellom når det kommer til bilkjøring av og til, husker en vill jakt igjennom Munchens gater med en gul W123 og med Derrick på hjul i E28en sin! Ang W126 i filmer så husker jeg at første gangen jeg la merke til blien av faktisk i den nest sist Olsenbandenfilmen :wink:

Er forøvrig en Merce entusiast som har lagt ut noen klipp på You Tube av W126 og W124 hentet fra Derrick:

Denne tror jeg må være fra en av de siste episodene:

Og her hiver Derrick seg etter en tidsriktig 924, i E12en sin:

Tøffing han er serdu :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=BVRt95tG ... re=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine biler... som er merkelig kjente for de av oss med noen år på baken. Så velkjente, men allikevel så langt borte. Jeg synes iallefall ikke at Mercedes idag har like fine biler som da W124, W126 og W201 dominerte scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trommelbremser på merca på det bildet?

Det er ventilerte trommelbremser. 300SL Coupé ble faktisk kun levert med disse bremsene. Kun den siste årsmodellen (1963) av 300SL Roadster fikk skivebremser rund baut. Bilde nr. 2 av den hvite Mercedesen er forøvrig en 190SL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes iallefall ikke at Mercedes idag har like fine biler som da W124, W126 og W201 dominerte scenen.

Konkurransen har jo blitt enorm fra andre merker. Fram til ca 1990 var jo MB konge, men både BMW (E32/E34) og Audi (90/100) tok nok en del jafs av kaka. W126 har noe ved seg som oser klasse - selv i dag er en W126 SEC et skikkelig syn langs veien. W124 og W201 er og føles som kvalitet tvers igjennom. Men de kostet jo deretter!

En W201 kostet vel drøye 300k kr i 1983, mens i dag får man en W204 fra ca 350k.

En W124 230E var jo også noe dyrere enn dagens W212 til 500k.

Men man får/fikk hva man betaler for. Dog synes jeg W212 ser meget bra ut - selv taxiene har noe elegant ved seg som ingen andre "normale" biler på veien har, med unntak av E60/61.

Siden vi pratet om tysk old school, så må jeg legge ved et klipp av en av mine favorittbiljakter. James Bond "Octopussy" fra 1983, Bond RÆVKJØRER en Alfa Romeo GTV6 med flere Polizei-E28er etter seg.

Det er også et kort glimt av en blå E24 i bakgrunnen, samt en MB W116 S-klasse.

http://www.youtube.com/watch?v=KXBjps0igDU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trommelbremser på merca på det bildet?

Det er ventilerte trommelbremser. 300SL Coupé ble faktisk kun levert med disse bremsene. Kun den siste årsmodellen (1963) av 300SL Roadster fikk skivebremser rund baut.

Man lærer noe nytt hele tiden! :) Takk.

k51knvs3iilzng10h21u.jpg

3avjri6r0na8q79sttsm.jpg

vq4l73oz15evshvrlloo.jpg

7et580w3feahtgajdoq1.jpg

3j9nb9h3pjsjm5bhxpac.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...