Gå til innhold

Milhouse sin e-92. Update 20.02: Lakkerte baklykter og grill

milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Det ødelegger litt av sjarmen?

Magnus, tror vi bare må innse at folk flest ikke er opptatt av filleting som respons og turtallsvillighet, men heller vil ha en bil som går bra - og da gjerne uten å måtte ty til 2. og 3. gir.. Hvilket er helt greit, men det blir ikke sportslig i min verden heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny flott bil. Trygt fargevalg, men litt vel mye sort synes jeg. :wink:

@ ///Magnus: Det er godt at BMW tilbyr både glimrende bensin- og dieselmotorer, så kan folk velge det de liker best. :)

E.H.D: Bombe at du synes den er fort sort , du som har den blåeste bilen jeg har sett og den fineste blå bilen jeg har sett.. Jeg er glad vi er forskejllige hvis ikke hadde alle kjørt sorte og sølvfargede biler!

Synes du bil er sort nå så kommer du ikke til å like mine planer angående bilen.

1: Mørke ruter foran

2: Lakkert grill i bilens farge.

3: lakkerte innvendig lister i bilens farge eventuelt sort høyglans.

4: liten list på bagasjelokket

5: xenon i ringer og tåkelys

6: Sommerfelger

7: Performance ratt, girspak og stoler

Hva som kommer til å bli gjort og hva som forblir planer er egentlig umulig å si. Fremt til punkt 5 er greit, men etter det blir det fort dyrt.

@///magnus og hage: Jeg er delvis enig med dere. Men jeg kjørte 125i cab samme dag som jeg kjørte en 325D og bensinen skuffet meg stort. Dieselen virker råere. Magnus du ødelegger ikke, jeg er omgitt av disse bilene hver eneste dag og var 100% sikker på hva jeg gikk til. Det er bare å komme innom å bli med en tur eventuelt kanskje ta en liten tur selv. Jeg savner selvfølgelig turtallet, men men.

Hadde faktisk valg 330D foran 330i, men på 335 hadde jeg gått over til bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///magnus og hage: Jeg er delvis enig med dere. Men jeg kjørte 125i cab samme dag som jeg kjørte en 325D og bensinen skuffet meg stort. Dieselen virker råere.

Det er jo ikke så stor forskjell på disse motorene når det gjelder hestekrefter (kun 21 stk.), men en forskjell på 130 Newtonmeter 1000 omdreininger pr. minutt lenger ned i registeret gjør vei i vellinga når det gjelder opplevelsen av kraft. Bilene (E92 325i og E92 325d) har mer eller mindre en identisk akselerasjon (ikke spesielt overraskende), men E92 325i har en marginalt høyere topphastighet (heller ikke spesielt overraskende). Den store forskjellen er mellomakselerasjonenen i bestemte gear i et bestemt hastighetsintervall... f.eks 80-120 Km/t i 4.gear. Der er E92 325d betydelig hurtigere... med mindre man gearer ned i bensinutgaven. Noen synes imidlertid det å bruke stikka er morsomt... så der ligger store deler av forskjellen mellom modellene egentlig.

Interessant nok er begge modellene idag trelitere... og begge modellene er derfor i realiteten effektreduserte varianter av deres respektive storebrødre. Jeg har en idé om at dagens E9x 330i har en perle av en motor. 272 HK ved relativt høye 6700 rpm i kombinasjon med et fornuftig moment på 320 Nm mellom 2750 og 3000 rpm... gir noe for enhver smak. På en måte er den en slags M3 "light" iom. 335i har pustehjelp og derfor en maksimal effekt ved relativt lave 5800 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interrresant debatt - igjen ang diesel vs bensin!

325d virker til å være en glimrende motor, som Ellingsen sier:

Hadde selv valgt 325d MYYYYE mer fremfor f.eks 325i. Hvis du noen ganger tenker på chip..så gjør det. Har omprogramert noen og den går faktisk bedre enn 535dat med chip..

ESS leverer 285hk og 600nm

For i valget mellom i og d, så virker bensin entusiastene å mene at i er å foretrekke.

Har dere prøvd 320i gutter, den høres ut som en diesel, men går som en dass.

Man må hvertfall opp i 325i for å matche en 320d, og da begynner vi å snakke om en reel prisforskjell!

Så i RL situasjoner, er det et meget enkelt valg, hvertfall når vi snakker om nye modere biler og dens motorvalg.

Må si jeg sikler på den nye 325/525 d motoren, dens 3 liter gjør virkelig sitt, ifht den gamle på 177/400.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interrresant debatt - igjen ang diesel vs bensin!

325d virker til å være en glimrende motor, som Ellingsen sier:

For i valget mellom i og d, så virker bensin entusiastene å mene at i er å foretrekke.

Har dere prøvd 320i gutter, den høres ut som en diesel, men går som en dass.

Man må hvertfall opp i 325i for å matche en 320d, og da begynner vi å snakke om en reel prisforskjell!

Så i RL situasjoner, er det et meget enkelt valg, hvertfall når vi snakker om nye modere biler og dens motorvalg.

Må si jeg sikler på den nye 325/525 d motoren, dens 3 liter gjør virkelig sitt, ifht den gamle på 177/400.

8)

Jeg har også lyst på en E91 325d (325i), men de er dessverre for dyre til å bli brukt som en rene pendlerbiler... iallefall hvis de er i privateiet. Jeg er ganske sikker på at dagens E9x 320i er vesentlig mer agil enn den var tidligere... kanskje spesielt E9x 320i iom. at den har en maksimal effekt ved hele 6700 rpm i motsetning til E9x 318i som har en maksimal effekt ved relativt moderate 6000 rpm. Dette handler om elektronikk... og ikke minst prisdifferensiering på et mer sofistikert nivå enn tidligere. BMW fører en direkte gjennomført kynisk prispolitikk... og folk biter på, men av og til kommer BMW med fornuftige modeller mht. pris. De modellene som er beregnet på leasing, flåte og firmabilmarkedet er som regel ganske sympatisk prissatt (spesielt sedanmodellene)... 316i, 318i, 318d, 520i og 520d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så meget med ny bil. Du har valgt riktig fargekombinasjon, og at den blir skitten er det ikke noe å gjøre med. Med en god lakkforsegling blir bilvask til en lek. Personlig syns jeg det er hyggelig å vaske bil, og spesielt når alt kan spyles av uten å måtte inbefatte svamp og faenskap.

For øvrig er jeg enig at den nye iDriven er veldig fin. Har bare lekt med den i en F01 foreløpig, men den virket rask og behagelig. Har du like stor skjerm som i F01, eller er det fremdeles 8,8" i E92?

Av åpenbare grunner testet du kanskje ikke Audi A5 3,0 TDI, men jeg anbefaler deg å teste en bare for moro skyld. Jeg hoppet nesten rett fra en E92 330dA til en A5 3,0 TDI, og det er ingen tvil om hvilken som var det skarpeste verktøyet i svingene (med Active Steering i alle fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Gratulerer med en fantastisk flott bil!

Og dersom Hartge igjen kommer til å tilby 199 kW's utgaven av 325d, er vel bilen meget så komplett? I hvert fall med et par av "forbedringene" dine!

Har selv to (!) E90 330xdA'er nå, som er chippet opp av Hartge. Og ingenting er så gøy som en kjøretur nå! Det må bare prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...