Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Joa, du fikk vel i grunn frem det. Jeg må bare jobbe for å holde verdien av e3-ene oppe, for om du greier å overbevise folk om at det er en vanlig fem-serie ser jeg for meg at den kommer til å stupe. Ellers er jeg fullstendig enig med deg. :P

Hehehe... kanskje jeg kan klare å overbevise folk om at jeg egentlig har en 5-Serie hvis jeg argumenterer med at vår E46 Touring er mer eller mindre like stor som en E28... :lol:

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehehe... kanskje jeg kan klare å overbevise folk om at jeg egentlig har en 5-Serie hvis jeg argumenterer med at vår E46 Touring er mer eller mindre like stor som en E28... :lol:

Samtidig er dagens 5-serie større enn tidligere 7-serier.

Skal tro om ryktet en bil som E23 slet med på enkelte markeder - som bilvalget for narko-handlere - kan smitte over på nyere 5-serier... ;)

Hvorvidt motorutvalget består av motorer med 4 eller 6 sylindre er neppe den største utfordringen BMW statusmessig står overfor.:)

Skrevet
Tøft, men F10, det er 5serie ikkesant?

Ja, F10 er kommende 5 serie sedan.. Jeg legger også ved listen over kommende F-modeller.. Hvertfall slik ryktene skal ha det til..

F01 7 serie sedan

F02 7 serie sedan lang versjon

F10 5 serie sedan

F11 5 serie stasjonsvogn

F25 X3

F30 3 serie sedan

F31 3 serie touring

F32 3 serie coupe

F33 3 serie cabriolet

Skrevet
For meg handler bil interesse først og fremst om selve kjøreopplevelsen, og da kommer man ikke utenom at antall sylindre under panseret er svært viktig, i tilleg til chassis og hjuldrift.

Antall sylindre under panseret betyr svært lite. Det som derimot betyr mye er vekt og hvor distansert man er fra selve kjøringen om man kan kalle det noe sånt. Og der stiller ikke en femmer akkurat sterkt. Hvis det virkelig er kjøreopplevelsen du er mest opptatt av tror jeg du bør sjekke ut noen andre merker; f.eks Lotus. :wink:

Forresten; hvor er F16? :lol:

Skrevet

Problemet med R4 modellene er at de forsimpler og allmenngjør 5-serien. Det medfører at verdifallet på en skikkelig 5-serie blir unødig høyt, fordi det er mange (kanskje flest blant ikke-entusiaster) som da heller kjøper en nyere men mindre motorisert utgave.

Dette er jo bare tullball... iom. at alle de andre tyske premium bilprodusentene (til og med Porsche med 912, 914, 924 og Boxster) også har hatt eller har "snikmodeller" på programmet. Når det gjelder BMW må du helt tilbake til E3 (1968-77) før du finner en "femserie" som kun hadde rekkeseksere på programmet. E12, E28, E34, E39 og nå E60/61 har alle hatt rekkefirere på programmet. Tilsvarende har det alltid vært hos Mercedes-Benz også enten vi snakker om W120, W110, W115, W123, W124, W210 eller W211.

Årsaken er naturligvis muligheten for å selge en standard E60/61 520d til en som ellers kanskje heller hadde kjøpt en av Ford´s toppmodeller i Mondeoprogrammet. For ikke å snakke om firmabilmarkedet på kontinentet som nærmest flommer over av E60/61 520d, 520i og 523i... noe som gir BMW store inntekter i et kapitalsterkt marked.

E39 kom vel aldri med 4'er? eller tar jeg feil nå?

Skrevet

Diesel vs Bensin, 4 vs 6 er alltid et tema som vekker følelser her på forumet! :lol:

Meningene er forskjellige, og takk og pris for det. Bensin rekkeseks er det flotteste som finnes, ingen tvil. Og jeg sier det ikke fordi jeg har det selv, for det har jeg ikke. Av praktiske årsaker har jeg gjort andre valg, men fikk hjertet bestemme måtte det bli en R6 bensin! Lyden i E34 og E36 med 6-er og litt ekstra eksos er vakker musikk!

Skrevet
Skal bli spennende å se hvordan F10 og F11 kommer til å se ut.

Er det noen som vet når F10 lanseres?

ER det ikke i 2010 eller 2011 da? :)

Nei, F10 blir lansert som en 2010 modell, men trolig vil de første bildene lekke ut allerede i år, sommer eller høst. Mye tyder også på at produksjonen kan starte så tidlig som 09/2009. E60 ble jo lansert 05.07-2003 og ble derfor levert også som 2003 modell. F11 vil trolig ikke komme på markedet før ett år etter lansering og da som 2011 modell.. E61 ble lansert 18.05-2004.. ;)

Skrevet

E39 kom vel aldri med 4'er? eller tar jeg feil nå?

520d er 4er.

Skal mye til at jeg kjøper BMW med 4er igjen, det måtte isåfall blitt en S14. 8)

Skrevet
Hvorfor er S14 "godkjent" av 4er-haterne?

Akkurat det er faktisk et veldig godt spørsmål og hvis du også konkretiserer spørsmålet til kun å dreie seg om S14B23 begynner det virkelig å bli interessant. En S-motor er alltid spesiell (sekser eller ei), men akkurat S14B23 skal ha pryl for å yte fornuftig med effekt... og det kan være ganske slitsomt i lengden hvis de primære utfluktene med bilen kun er opp/ned dalen for å møte venner og bekjente. S14 er i en nesten perfekt symbiose med resten av E30 M3´s konstruksjonsprinsipper... det er helheten som er fantastisk... ikke motoren alene. Det er også på dette området at E36 M3 faller igjennom i forhold til E30 M3... motoren har overtatt regien og nesten alt dreier seg om høye ytelser i høye hastigheter... symbiosen er ikke like balansert.

En godt rigget E30 M3 rattet av en suveren sjåfør.

http://www.youtube.com/watch?v=jOz8zdBdJGQ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...