S.Arnesen Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 En gang i uka, så sant ikke det er 15minus da...
Netlandet Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Ah, da skal jeg fjerne Silikonsprayen ASAP! Noen som veit om noe annet som er effektivt? Fett av noe slag?
S.Nilsen Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Godt og lese at dere er nøye jeg polerte bilen bra i sommer og det er jeg gla for nå,tar tid men er absolutt værdt det Til neste år er det en vinter bil som skal brukes!orker ikke bruke bmwen på vinteren Du orker ikke bruke en vanlig E39 520 på vinteren? Jaja. Det er jo en høyst ordinær bil. Ikke noe galt i å ta vare på ting da. Men hadde det vært en spesiell bil hadde jeg forstått det. Jeg prøver å vaske ukentlig så lenge været tillater det. Vasker alltid for hånd i selvvaskeanlegg. Bruker ALDRI vaskeautomater eller avfetting da begge deler ikke er spesielt gunstig for lakken. Venter på en liten pakke med diverse bilpleieustyr så blir det full runde med avfetting og skikkelig grundig vask før jeg skal rense, polere og vokse lakken. Litt for lenge siden siste storrunde.... Jo,helt ordinær..men ikke når den er færdig bygget Da er det full M5 optik på den fangere og eksos..derfor ikke vits og bruke den på vinteren så fangere og div går til fan
Lars89 Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Vaske bilen? Hva er det? Neida... Blir kanskje en gang i uke eller noe.
Sjøbuse Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 på vinter vasker jeg når bilen er møkette. pleier og bli ca 1 gang i uka om det ikke er under 0 grader. på sommer varierer det veldig da den ikke blir veldig møkette. men kjører innom en selvvaskehall og spyler med varmt høyttrykk opptil 3-4 ganger i uken og spyler av støvet og all den jævla fugle dritten som klasker ned på bilen hver gang den blir vasket.
stroker Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Ah, da skal jeg fjerne Silikonsprayen ASAP!Noen som veit om noe annet som er effektivt? Fett av noe slag? Kan anbefale deg 1Z Gummipflege den kan f.eks handles her, http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... cts_id=126 Ser de er utsolgt nå, men kan kjøpes på ebay også, var der jeg handlet min 1Z er konge på BMW, mine dørlister er myke som smør etter at de har fått x-antall behandlinger med 1Z
larserso Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Ikke bruk silikon nei. Kjøp en tube hvit vaselin på apoteket. Fungerer knall. Null knirking eller problemer med pakninger av noe slag. Nå har bilen akkurat stått to mnd nypolert i garasjen og samlet støv så har ikke vaska enda i vinter. Men, tok den fram i helga. Jeg varierer hyppigheten av vask utifra behov og føre. La på Meguiars Tech Wax i høst og da kommer man langt med å bare skylle av det verste. Vasker med såpe og vaskehanske kanskje 2 ganger per mnd. Har forøvrig oppvarma parkeringskjeller med vaskeanlegg på jobb så tar noen raske vasker på morgenen før jobb og lar den stå og tørke gjennom dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå