SST Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2009 kjønner ikke hvorfor vi ikke kan ha samme opplegg som qxl der man legger inn komentar og karakter på bruker, skal jo ikke være så vanskelig, er jo på tide å oppgradere litt... er mye søppelhuer her som svindler!, ja jeg er ganske direkte! ENIG! Hadde vært helt topp! Da hadde man fått luket ut svindlerne og de useriøse. Og evnt. søplehuene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Send aldri penger på forskudd. Hvis en har sendt penger og bare får unnskyldninger for hvorfor varen ikke er sendt, så er det helt klart en bløff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Hva med et sånt minimums krav til feks antall innlegg før man kan benytte kjøp/salg tråden(med innlegg). Må si jeg stiller meg skeptisk til å tenke på å handle av folk med få innlegg,siden dette enten viser at personen er fersk,eller lite aktiv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Husk at mange registrer seg kun for å bruke kjøp/salg delen av forumet..(men blir kanskje aktive etter hvert)...tror heller det burde være slik at ett telefon nummer OG fullt navn må legges inn. Da hvis det skjer noe muffins og man sjekker navn på telefon evt forhører seg litt rundt og det kommer fram at det er et uekte mobilnr/navn så skjønner man vel fort skissa og kan utelukke "unskylningene" som legat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Sånne I----er av noen småsvindlere ødelegger for hele opplegget med å ha kjøp&salg på disse sidene. Men ser enkelte som har blitt svindlet er stor i kjeften å sier de skal møte opp med balltre og slikt (dette er da en meget umoden holdning), men vold løser ingenting. Tror kankje du har blitt skånet for tyverier og svindel i sin helhet. Har episoder bak meg selv og venner, der navngitte personer har blitt anmeldt og tiltalt for vinningsforbrytelser da dem har innrømmet saken. Men tyvegodset har aldri kommet til sin rette eier av den grunn. (båt/motor på henger som er eksempelet jeg bruker nå). Noen mnd. senere slipper gjøken ut, og vi tar saken opp igjen PRIVAT. Vi endte til slutt opp med en 115hk yamaha med ny overhalte forgassere, en stykk omlakkert båt og ett stykk sterkt modifisert båthenger + 3000 kr som "erstatning" for hengeren. Denne jævelen det gjelder her, fikk juling så det holdt andre gangen han ble besøkt, og da nøstet det seg fint opp ved neste besøk. Gi folk en sjangs, men gir dem faen da, så ja.... IT WORKS!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 så du innrømmer faktisk at du eller noen av dine bekjente har dratt på døra til noen å banket han opp grundig ? det er vel neppe noe du har lyst å sitte å si sånn rett ut på et åpent forum da jeg VET at det ikke kun er meg og andre bilintresserte som leser her. Dette med at du fikk noe ekstra (om det var slik å forstå at du ikke skule ha en henger o.l) kan også sees på som utpressing. jeg anbefaler deg sterkt å redigere ditt innlegg og/eller slette det da å sitte å oppfordre til slikt er uhørt spessielt på et forum som ikke engang tillater andre emner enn bilprat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Sånne I----er av noen småsvindlere ødelegger for hele opplegget med å ha kjøp&salg på disse sidene. Men ser enkelte som har blitt svindlet er stor i kjeften å sier de skal møte opp med balltre og slikt (dette er da en meget umoden holdning), men vold løser ingenting. Tror kankje du har blitt skånet for tyverier og svindel i sin helhet. Har episoder bak meg selv og venner, der navngitte personer har blitt anmeldt og tiltalt for vinningsforbrytelser da dem har innrømmet saken. Men tyvegodset har aldri kommet til sin rette eier av den grunn. (båt/motor på henger som er eksempelet jeg bruker nå). Noen mnd. senere slipper gjøken ut, og vi tar saken opp igjen PRIVAT. Vi endte til slutt opp med en 115hk yamaha med ny overhalte forgassere, en stykk omlakkert båt og ett stykk sterkt modifisert båthenger + 3000 kr som "erstatning" for hengeren. Denne jævelen det gjelder her, fikk juling så det holdt andre gangen han ble besøkt, og da nøstet det seg fint opp ved neste besøk. Gi folk en sjangs, men gir dem faen da, så ja.... IT WORKS!!! Du burdet kanskje tenke deg litt om før du skriver noe slikt på et offentlig forum. Det du driver med der er heller ikke noe å skryte av, du er faktisk ikke en dritt bedre enn han som svindlet deg for du driver egentlig med akkurat det samme bare en annen type, nemlig utpressing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Skjønner ikke hvorfor Ballder skal slette sitt innlegg. Kan være et tankekors for andre kjeltringer som går med tanker om og svindle folk. Det eneste de har og frykte er vel nettopp at de en dag svindler feil person. For politi og andre innstanser har de jo ingenting og frykte for. Faren er vel nettopp at det står en illsint kar på døra og vil ha pengene tilbake. Synes det er bra at enkelte tar tak i problemet med alskens kjeltringepakk. Det bi jo faen meg bare flere og flere kjeltringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Denne jævelen det gjelder her, fikk juling så det holdt andre gangen han ble besøkt, og da nøstet det seg fint opp ved neste besøk. Gi folk en sjangs, men gir dem faen da, så ja.... IT WORKS!!! Selv om stripen er om dødstraff, beskriver den godt problematikken man støter på med å ha en slik holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Er en del tullinger her inne som ødelegger for resten... Venter selv på en ting jeg betalte for i november... Men alle jeg har møtt i real life er veldig greie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 så du innrømmer faktisk at du eller noen av dine bekjente har dratt på døra til noen å banket han opp grundig ? Innrømmer ingen ting, men kan bekrefte at ting har skjedd som er meg bekjent ja. det er vel neppe noe du har lyst å sitte å si sånn rett ut på et åpent forum da jeg VET at det ikke kun er meg og andre bilintresserte som leser her. Ser ikke problemet du prøver og belyse her jeg. Dette med at du fikk noe ekstra (om det var slik å forstå at du ikke skule ha en henger o.l) kan også sees på som utpressing. Båt,motor og henger som ble nevnt, var eksakt det som ble stjålet, men henger var kuttet i biter. 3000 kr var det vedkommende måtte ut med for tilsvarende henger, så utpressing er vel og ta i eller? Ingen som tjente noe som helst på denne gitte episode som er nevnt i tråden. jeg anbefaler deg sterkt å redigere ditt innlegg og/eller slette det da å sitte å oppfordre til slikt er uhørt spessielt på et forum som ikke engang tillater andre emner enn bilprat. Hvordan folk tolker dette, blir en personlig sak for hver enkelt. Jeg oppfordrer ikke noen til å gjøre noe som helst jeg, men kan ikke se hvorfor folk skal sitte på ræva og se sine egne eiendeler forsvinne uten og gjøre noe som helst. Har man muligheter til og ta affære, så hvorfor ikke? Rettssystemet fungerer ikke alltid opptimalt vil jeg påstå. Du burdet kanskje tenke deg litt om før du skriver noe slikt på et offentlig forum. Har det noe for seg og skrive dette med piss i snøen da? Det du driver med der er heller ikke noe å skryte av, Skryte? du er faktisk ikke en dritt bedre enn han som svindlet deg for du driver egentlig med akkurat det samme bare en annen type, nemlig utpressing. Oppgjør og utpressing er to vidt forskjellige ting mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alecken Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 For å spore litt over igjen så vil jeg si at vi burde ha et +/- system på brukere over kjøp & salg trådene. Har selv vært utsatt for EKSTREM lang ventetid på varer og mange elendige unnskyldinger. Men til slutt fikk jeg det altså i posten, selv om det var noe gammelt ubrukelig dritt alt sammen. Jeg er sluttet å forhåndsbetale privatpersoner hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Det er veldig mange medlemmer her, og veldig mange biler og deler som skifter eiere. De fleste er nok ærlige, men det er alltid noen sorte får som skal ødelegge for de ærlige sjelene. Jeg tør ikke å forhåndsbetale, men liker gjerne å få forhåndsbetaling da jeg selger noe. Kunne aldri tenkt meg å svindle noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 eller som jeg sa at selgere burde være nødt til å legge inn ett navn og ett telefon nummer? slik at det automatisk er lettere å få tak i dem samt at det viser at di er litt serriøse ? hvis det viser seg at di ikke ta tlf eller er fals navn underveis så kan man jo avfeie andre ting enn svindel og annet snusk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 4, 2009 Share Skrevet Februar 4, 2009 Tiltakene som foreslås er fine, men problemet her er vel at det kan ta tid å konstruere et slikt system. Så vidt jeg har fått med meg er ikke dette noe Gunnar har tid eller anledning til å gjennomføre pr. dags dato. Et annet tips kan jo være å handle av personer man har snakket en del med før (gjerne via treff og liknende) her inne på forumet. I tillegg til aktive personer og de som fremtrer seriøst når de diskuterer. Jeg vet om flere her inne hvor jeg ikke hadde hatt betenkeligheter med å overføre 10.000kr til og enkelte har jeg også gjort handler med - noe som selvsagt har gått smertefritt. De jeg ikke har kjennskaper til og/eller diskutert noe særlig med her inne på forumet vil jeg gjerne møte i virkeligheten over en handel. Jeg gjør heller ikke noe handel med brukere som opptrerr uproft og kan være litt småfrekk i skrivemåten.. Dersom mange hadde fulgt disse tipsene tror jeg faktisk at vi ville hatt minimalt med svindel her inne. Man danner seg et visst inntrykk når man diskuterer og prater her inne - og det inntrykket man får stemmer som oftest.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå