Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

@Kristian H. Foss

Ugland som dreiv med båtrace (offshore class 1) :wink:

Ja vet. Men var en annen som hadde drevet i klassen under eller noe, men samma det. :)

Rune Midtstøl kjører "Norwegian Thunder" som er er Pro-Vee-båt.

Måtte sjekke :P

Det syns jeg var litt rart, siden jeg har skrudd på Norwegian Thunder ganske lenge og den er ombygd til "pleasure" båt og eies av en kompis av meg. Er ca 950HK i den for tiden og det er idiotisk gøy.. :D

Sånn ser den ut nå

IMG_8919.jpg

Første turen vi hadde på vannet etter ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møtte en slik i dag på vei hjem fra jobb. den var rød. viste ikke daf hadde laga annet enn lastebiler jeg.

33swgwneykx95b76aojx.jpg

Joda... og min mor hadde på 70-tallet til og med to stk. van Doorne's Automobiel Fabrieken (DAF). Først hadde hun en modell 44 og senere en modell 46. Den siste ble ødelagt i en kollisjon og byttet ut med en Fiat 127. Det var litt strikk & binders over de tidligere modellene fra DAF. Motoren var svak og gearet var av mopedtypen med slurerem og sentrifugalutveksling (Variomatic). Det fantes bl.a en egen knapp som begrenset turtallet når man skulle kjøre i bratte nedoverbakker. Dette var nødvendig fordi gearet ikke holdt igjen, men derimot fortsatte å "geare" opp til motoren evt. ødela seg selv. At bilene hadde trommelbremser på alle fire hjul gjorde ikke saken enklere. Interiøret inkl. setetrekket var laget av billig plastikk, så ut som billig plastikk og luktet billig plastikk... spesielt i sommervarmen. La meg si det slik... Fiat 127 var den reneste luksuslimousinen i forhold. Volvo kjøpte DAF i 1975 og modellen 66 ble dermed til Volvo 66.

7od13z3nqgl5vzhjkh9c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daf 66 er vel noe av det særeste jeg har kjørt, Variomatic med slapp reim og sluring på høyt nivå, tok lang tid å komme opp i 80 med den.

En lokal gærning hadde en slik, i et forsøk på å bevise det faktum at den går like fort bakover som forover endte han med å tippe rundt og knuse ei hånd med den.

Forøvrig midt i sentrum av Åndalsnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møtte en slik i dag på vei hjem fra jobb. den var rød. viste ikke daf hadde laga annet enn lastebiler jeg.

33swgwneykx95b76aojx.jpg

Joda... og min mor hadde på 70-tallet til og med to stk. van Doorne's Automobiel Fabrieken (DAF). Først hadde hun en modell 44 og senere en modell 46. Den siste ble ødelagt i en kollisjon og byttet ut med en Fiat 127. Det var litt strikk & binders over de tidligere modellene fra DAF. Motoren var svak og gearet var av mopedtypen med slurerem og sentrifugalutveksling (Variomatic). Det fantes bl.a en egen knapp som begrenset turtallet når man skulle kjøre i bratte nedoverbakker. Dette var nødvendig fordi gearet ikke holdt igjen, men derimot fortsatte å "geare" opp til motoren evt. ødela seg selv. At bilene hadde trommelbremser på alle fire hjul gjorde ikke saken enklere. Interiøret inkl. setetrekket var laget av billig plastikk, så ut som billig plastikk og luktet billig plastikk... spesielt i sommervarmen. La meg si det slik... Fiat 127 var den reneste luksuslimousinen i forhold. Volvo kjøpte DAF i 1975 og modellen 66 ble dermed til Volvo 66.

7od13z3nqgl5vzhjkh9c.jpg

Ja jøss, se her ja.

Hmm.. nyttig/spennende informasjon. Takk takk Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72479_487484006759_574211759_7455309_435685_n.jpg

Spotta denna idag

Huff.. Jeg klarer bare ikke se det "kule" i en focus. om det så hadde vært 2000hk er det fortsatt en jævla Ford Focus. [-(

Å? Etter min mening så er det en driit gromm bil, heslikes fin lyd i de også :P Eneste minuset er at den har forhjulstrekk så klart, men blir jo ikke noen ukul bil av denn grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...