Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Oi, ante ikke at slike samlinger fantes i Norge. Hva gjør eiern? Hvor i landet er denne samlingen? Awesome stuff!

Jeg er usikker når det gjelder den aktuelle samlingen, men jeg vet at bl.a familien Ugland i Grimstad alltid har vært interessert i dyrt teknisk leketøy... biler som båter. Jeg husker spesielt båtene på 70 og 80-tallet i skjærgården syd for Grimstad. Det finnes flere slike relativt interessante private samlinger i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av samlingen til Johan Benad Ugland.

Den er nå i Sørlandparken i Kristiansand. Er pdd ikke åpen for publikum, men vil være det når den flytter til Grimstad neste år :wink:

Dette er nok langt ifra den mest imponerende bilsamlingen i Norge, men er nok en av de som er mest tilgjengelig for allmennheten.

Johan ga oss personlig omvisning med historier rundt mange av bilene osv. når jeg var der sist. Morro!

btubc36f323zbfkpnd1w.jpg

37tmw2s9hkfhuw86wzoh.jpg

m7w8kgm3h6es2t04327c.jpg

ty3fxrygmnzh7uh7ge6x.jpg

kdtd35gu9k62phqv0ae8.jpg

mt74qf6uaygx0r8h4ybz.jpg

kmn2kmmgkjua5n96q85x.jpg

b91h50phg0beg4cfvnvg.jpg

egyq8wk5yo2x2oi9nv92.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye penger har denne ugland familien a?

Det handler om milliarder og det handler om gamle penger. Familen Ugland har vært skipsredere i flere generasjoner (iallfall siden begynnelsen av 1800 tallet). Idag er store deler av virksomheten samlet i rederiet J. J. Ugland som ble etablert i 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotta en Aston Martin V8 Volante for noen uker siden, hyggelig eier,fortalte litt om bilen etc. Fikk ikke tatt bedre bilder av bilen da tlf gikk strømtom. :( Så også en dritstrøken E28 520i på Stenshagen, spurte om han ville selge den, - "ikke faen" var svaret. :)

Siste bildet er av min ved siden av en E30.

wwub38x83mr6nlizslbj.jpg

5uxbf2h8qy5eys4jzqut.jpg

vqo3sgseipxebj2vznuy.jpg

mp5aig6b7vjiazruttfd.jpg

ld9179qvlh86ktb3rlm8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...