Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

":28hm0avv]Spotter stadig flere Nissan Juke.

4660d1311784842-nissan-juke-009.jpg

Og jeg som trodde blinde ikke kunne kjøre bil...

Haha. Jeg også. Ussel bil! Det ser ut som noe er feil når den kjører i mørket med begge lysene tent - over hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italbiler husker jeg godt. De holdt til i en låve på Hoff gård mellom Skøyen og Smestad i Oslo. Dette firmaet gikk konkurs da jappetiden var over og agenturet ble deretter delvis overtatt av Hallan AS, som var importør av Morgan i Norge. Det ble nok solgt noen Lamboer på gården, men hverken salgsvolumet eller lokalene var mye å skryte av. Litt kult var det imidlertid når det på et tidspunkt sto 3-4 stk. LM002 linet opp på låvebroen... :)

Italbiler var det ja! Hallan tok vel kun over Maserati og Ferrari, han hadde iallfall noen flotte lokaler på Grunerløkka hvor han i dag har sin private bilsammling bestående av Morgan og Aston Martin! Men som du sier så var ikke salgstalla noe å skryte av på 80 tallet, selv om det innimellom kom noen "japper" innom å skulle ha ny Ferarri eller Lambo! Maserati Biturbo blei det derimot noen stykker av, min onkel handlet selv ny Maserati Quattroporte hos dem på 80 tallet en gang!

LM002 må jo være den ultimate "Jappebilen" eller Børstraktor, sammen med MB G vogn!

Men når man snakker om nye Ferrarier i Norge! Disse to Norsksolgte 80talls Ferrariene kom jeg over på NSK på Øvervoll!

35tc6ah6b0q75pefejmm.jpg

Tenk deg å komme kjørende i en Testarossa i 80 tallets Norge, da det kun var 10 km firefeltsvei i Norge og folk flest kjørte Sierra eller 240! Denna bilen må jo ha koste like mye som tre eneboliger og fire E32 735i

87vdjwgbb7o0pbq5j5qm.jpg

En flott 87 328 GTB

s83znyppgrbdio1skqgt.jpg

Denne kan man se tidligere i tråden fra Uglands bilsammling! Solgt ny i Norge i 1986 til en grønnskshandler i Sandefjord som hadde gjort store penger på den berømte pyramiden til Ole Christian Bach! Fy fanden for et syn dem måtte vært langs veien den gangen, ett syn er den jo den dag i dag! Bilen medvirket også i denne Norske 80 talls musikkvideoen, 1:50 ute i videoen ser du Lamboen:

Tok forøvrig bilde av denne helt greie vogna på Hisøy utenfor Arendal i vinter! Bentley Continental Flying Spur og eiern er ikke eldre enn 32-33 år, kona har Porsche Panamera Turbo 8)

u8qid775ktuzckpdsc24.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrik 90: vet du hvem eieren av den testarossa'n var?? tror dette nemlig var den samme testarossa'n jeg kjørte i sammenheng med en fotoshoot av privatbilene til han som driver autostrada på billingstad :) han har jo liksågodt bare 5 private ferrarrier :P en testarossa, en 328gtb, en klassisk løpsbil uten tak, eneste gule 575 maranello på skilt, og en 2011 mod california :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrik 90: vet du hvem eieren av den testarossa'n var?? tror dette nemlig var den samme testarossa'n jeg kjørte i sammenheng med en fotoshoot av privatbilene til han som driver autostrada på billingstad :) han har jo liksågodt bare 5 private ferrarrier :P en testarossa, en 328gtb, en klassisk løpsbil uten tak, eneste gule 575 maranello på skilt, og en 2011 mod california :)

Det vet jeg dessverre ikke! Men sånn sett så går det ikke så mange slike her i landet så sjansen for at det er bilen du kjørte er jo stor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LM002 er cooool!

Ja... det er ikke mange 4x4 SUV´er som har en V12 motor på 5167 cm3 hentet direkte fra Lamborghini Countach. 420 HK og 500 Nm er mektig selv idag. Det er heller ikke mange SUV´er som kan vade i 1 meter vann uten ekstra snorkleutstyr. Kanskje mest imponerende er det at LM002 også klarer et fritt fall på 5 meter (f.eks ved frakt med helikopter). Sannelig en kul konstruksjon... :)

0cn03galf1oqnk8qykfs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LM002 er cooool!

Ja... det er ikke mange 4x4 SUV´er som har en V12 motor på 5167 cm3 hentet direkte fra Lamborghini Countach. 420 HK og 500 Nm er mektig selv idag. Det er heller ikke mange SUV´er som kan vade i 1 meter vann uten ekstra snorkleutstyr. Kanskje mest imponerende er det at LM002 også klarer et fritt fall på 5 meter (f.eks ved frakt med helikopter). Sannelig en kul konstruksjon... :)

%7Boption%7Dhttp://images.bimmers.no/files/0cn03galf1oqnk8qykfs.jpg[/img

Og milevis tøffere enn Hummer H1 (utseendemessig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...