Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Er det to av bildene som lyver litt, eller er det en noe vill camber bak på den Merca, Wicky?

Bilen har luftfjæring - Mercedes leverte det orginalt på enkelte modeller. Når den skal kjøres, blir den sikkert heist opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke høyden jeg snakket om, var det vel?

Det såkalte "camberet" kommer av at bilen står såpass lav. Når den blir heist opp for å kjøres, forsvinner også "problemet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett biler med luftfjæring før som ikke har hatt dette "problemet", men det kommer vel av at Merca er såpass tung.. :)!

Jeg er ikke ekspert på området, men jeg tror det kommer av at Mercedesen bruker såkalte "swing axle" eller lignende. Uansett så har det mer å gjøre med hjulopphenget enn vekten på bilen.

mb_ponton_feature_swing_axle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det to av bildene som lyver litt, eller er det en noe vill camber bak på den Merca, Wicky?

Bilen har luftfjæring - Mercedes leverte det orginalt på enkelte modeller. Når den skal kjøres, blir den sikkert heist opp.

Hvis jeg ikke tar helt feil er den aktuelle bilen en W109 300 SEL og den har som du påpeker luftfjæring som standard. Jeg tror imidlertid ikke at bilen normalt ligger så langt nedpå selv når kompressoren er deaktivert. Jeg tipper derfor at systemet er lekk i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det to av bildene som lyver litt, eller er det en noe vill camber bak på den Merca, Wicky?

Bilen har luftfjæring - Mercedes leverte det orginalt på enkelte modeller. Når den skal kjøres, blir den sikkert heist opp.

Hvis jeg ikke tar helt feil er den aktuelle bilen en W109 300 SEL og den har som du påpeker luftfjæring som standard. Jeg tror imidlertid ikke at bilen normalt ligger så langt nedpå selv når kompressoren er deaktivert. Jeg tipper derfor at systemet er lekk i dette tilfellet.

Kan hende det, er litt vanskelig å se på bildet synes jeg, men en vi har hatt inne på jobben synes jeg var enda litt lavere, lå nesten på understellet... Der var det lekk som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...